Logo

U90_Kia_GT4_Stinger_1_

Kia Stinger je skutečné žihadlo

26.3.2014

Zatím nejagresivnější studie vozu Kia byla odhalena na Ženevském autosalonu a má označení GT4 Stinger a je vozem pro skutečné nadšence. Vysoký výkon, pohodlí a krása však učaruje spíše mužům.

GT4 Stinger byl navržen s cílem dosáhnout co nejnižší hmotnosti a maximalizovat radost z jízdy a funkčnost. Místo luxusní výbavy tradičního kupé kategorie Gran Turismo nabízí skutečně strhující jízdu.

Pod nízkou kapotou konceptu GT4 Stinger je uložena vyladěná verze osvědčeného zážehového čtyřválce Kia T-GDI 2,0 litru s přímým vstřikováním benzinu a přeplňováním turbodmychadlem, který poskytuje pozoruhodný výkon 232 kW (315 k). Výkonová hmotnost 242 k/t umožňuje konceptu GT4 Stinger zrychlit z 0 na 100 km/h za cca pět sekund.

Nejnovější interpretace charakteristické masky chladiče Kia je umístěna nízko nad vozovkou, aby bylo zajištěno maximální chlazení motoru a optimální přívod chladicího vzduchu. Rámeček masky chladiče je bílý s vícevrstvým saténově černým ohraničením, což je motiv, který se opakuje na různých místech vozidla.

S maskou chladiče sousedí po obou stranách vertikální světlomety LED a do nárazníku jsou integrovány otvory pro přívod chladicího vzduchu k předním brzdám. Přední spoiler z uhlíkového kompozitu zvyšuje přítlak ve vysokých rychlostech a udržuje přední pneumatiky konceptu GT4 Stinger v optimálním kontaktu s vozovkou.

Průsvitné střešní A sloupky a panoramatické čelní okno zvětšují zorný úhel ze sedadla řidiče – vrstvené otvory, vyříznuté do střešních sloupků, snižují hmotnost a zlepšují výhled z vozu. Na bocích jsou saténově černé ozdobné prvky s integrovanými funkčními přívody chladicího vzduchu k zadním brzdám.

Směrem k zádi se karoserie rozšiřuje, aby zakryla větší pneumatiky, zatímco prosklené zadní výklopné víko odhaluje pohled na vestavěný úložný prostor a výztuhu mezi věžemi tlumicích vzpěr zadní nápravy, která zvyšuje torzní tuhost a stabilitu při průjezdu zatáčkami.

Interiér má účelný a praktický design. Široké a lehké dveře z hliníku usnadňují usedání do kůží potažených skořepinových sedadel, tvarovaných v závodním stylu. Na podlaze není žádný koberec, jen pryžová podlahová rohož pod hliníkovými pedály.

Z jednoduché a minimalistické přístrojové desky vyčnívá volant s tlustým, dole zploštělým věncem, za nímž září červenými LED diodami podsvícený přístrojový panel s velkým otáčkoměrem a ukazatelem zařazeného převodového stupně. V souladu se závodním zaměřením byly vnitřní kliky dveří nahrazeny stylovými poutky.GT4 Stinger se obejde také bez luxusu audiosystému.

Ačkoli v současnosti neexistují plány na uvedení tohoto konceptu do sériové výroby, ohlíží se Kia na dlouhou historii sériově vyráběných vozů, které silně připomínají koncepční vozy, jež jim předcházely. GT4 Stinger v tomto smyslu představuje reálný a velmi provokativní náznak budoucnosti značky Kia.



Více na webu Kia

Vaše komentáře

Email (nebude zveřejněn)