Zdroj: fotobanka automobilky Audi

Náš test: šetřivé Audi A3 g-tron

25. 1. 2018

Říká se, že během následujících pěti let projde automobilový trh podstatnou změnou týkající se přísnějších pravidel pro konvenční motory. K redakčnímu testování se k nám hned na začátku roku dostává Audi A3 g-tron jezdící na zemní plyn. Co na něj říkáme?

IMG_6241
Foto: Sabina Kvášová

Díváme se

Přiznám se, že více by se mi karoserie modernizovaného Audi A3 Sportback líbila bez polepů A3 g-tron upozorňující na CNG pohon. Bohatě stačí štítky na bocích. Když si ale polepy odmyslím, tak jsem si během týdenního testování pochvalovala jeho elegantní křivky. Pětidvéřové Audi A3 na 17“ kolech budí respekt, který ještě podtrhují xenonové světlomety s funkcí osvětlení do každého počasí. Dynamické linie zároveň navozují sportovní esprit celého vozu. Design zádě s trojrozměrně koncipovanými světlomety je jen už pomyslnou třešinkou na dortu a zdůrazňuje čistý design z tohoto kompaktu.

IMG_7291
Foto: Sabina Kvášová

Nasedáme

Interiér Audi A3 g-tron nese všechny prvky modelů Audi. Jednoduše navržené, srozumitelné a kvalitně zpracované palubní desce dominuje 7“ obrazovka s audio systémem. Bohužel v dané výbavě bez navigace. Za multifunkčním koženým volantem je umístěn 5″ monochromatický palubní počítač. V interiéru je to právě toto místo, kde řidička pozná, že jede v autě na CNG, obsahuje totiž druhou kontrolku palivoměru – pro CNG nádrž. Testované Audi A3 g-tron ve výbavě Design nebylo vybaveno, jak většinou novinářská plně vybavená auta bývají. Ostatně bylo to poznat už při odemknutí, neboť testovaná A3 nedisponuje bezklíčovým přístupem. Úmorné hledání klíčů v kabelce je tedy v této verzi výbavy nasnadě.

Silnou stránkou interiéru vedle kvalitních použitých materiálů a jednoduchosti ovládání je prostornost. Audi A3 Sportback nabízí mnoho místa pro celou posádku. Zavazadlový prostor je však limitován přítomností CNG nádrže pod podlážkou a nabízí tak 280 litrů, což není moc.

IMG_6253
Foto: Sabina Kvášová

Jedeme

Pod kapotou Audi A3 g-tron se skrývá benzínový motor o objemu 1.4 TFSI s výkonem 110 koní (81 kW). Pod zavazadlovým prostorem pak nádrž na CNG. Výkonově je 1.4 TFSI ideální pro běžné ježdění. Není to sice žádný „závoďák“, ale díky dynamickému a komfortnímu podvozku je jízda velmi pohodlná. Manuální šestistupňová převodovka příkladně řadí a řízení tohoto modelu je s touto předokolkou velmi snadné. Audi A3 myslí také na bezpečnost. My ženy oceníme zejména asistenta pro jízdu v dopravní koloně, který usnadňuje popojíždění a současně asistenta pro stav nouze, který vozidlo zastaví v případě, že řidička nereaguje na výstražná upozornění.

Provoz Audi A3 g-tron je velmi úsporný a není to zdaleka díky start-stop systému, vypínající motor při zastavení například na červené, ale právě díky možnosti jezdit na zemní plyn. Kombinovaný dojezd Audi A3 g-tron nabízí přibližně 330 kilometrů jízdy na CNG a 700 kilometrů na benzin. Plyn si v běžném provozu řekne o spotřebu cca 4 kg na 100 km, benzinový motor o 7 litrů na 100 km. To jsou skvělé hodnoty. Více o úspornosti modelu níže. Co Audi A3 g-tron limituje je zákaz vjezdu do uzavřených parkovišť a obchodních center.

IMG_6255
Foto: Sabina Kvášová

Počítejte s námi, aneb více o CNG:

Na čerpacích stanicích se cena LPG udává v litrech, zatímco CNG v kilogramech. CNG je ale rozhodně výhodnější. Důležitý je totiž obsah energie, v kilogramu CNG je 13,3 kWh, v LPG 6,8 kWh (v naftě 9,9 kWh a v benzinu 8,6 kWh energie). Oproti naftě je možné ušetřit až 35 % nákladů a oproti benzínu až 50 %. Výhodou aut na CNG také je, že jsou osvobozeny od silniční daně. CNG je zatíženo sníženou sazbou DPH. Aktuálně je po ČR cca 160 plnících stanic CNG. Zajímavostí je, že Itálie a Německo patřím k zemím s nejhustší sítí a nejvyšším počtem plnících stanic (It: 1041, D: 867 stanic).

IMG_6246
Foto: Sabina Kvášová

Hodnotíme

Audi A3 g-tron je skvělé řešení pro ty, kteří jezdí často a potrpí si na designově pohledné křivky a kvalitní provedení. Zároveň myslí na životní prostředí, ale také svou peněženku. CNG se vyplatí. Jediné, co tento model limituje, je menší kufr (z důvodu uložení CNG nádrže namísto rezervy) a fakt, že se s modely na CNG nesmí do uzavřených garáží. Cena Audi A3 (1.4 TFSI g-tron) na CNG startuje na ceně 696 900 Kč. Testovaný model ve výbavě Design stojí 750 900 Kč. Od nejnižšího stupně výbavy pro Audi A3 g-tron platí prodloužená záruka výrobce na 4 roky.

Sdílet článek:

Více na webu Audi

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018