Zdroj: fotobanka automobilky Audi

Náš test: Audi Q5 Sport

2. 3. 2017

Když se u nás v prosinci loňského roku objevila nová verze Audi Q5 (v krátké a dlouhé podobě), netušila jsem, že nám letošní zima připraví vhodný terén k uživatelskému testu jeho schopností skoro na každé ulici nebo venkovské cestě. Stalo se. Audi Q5 prochází složitějšími jízdními podmínkami se suverenitou šampióna.

20170212_103843
Zdroj: fotobanka automobilky Audi

Díváme se

I když je ve svém nejnovějším vydání zásluhou použitých materiálů o 90 kg lehčí než předchůdce, neztrácí nic na svém silovém a dynamickém exteriéru, díky kterému působí jeho silueta tak nezaměnitelně, ať se díváte z kterékoli strany. Magie Audi funguje. Zatímco při pohledu zepředu dominuje prostorově výrazně tvarovaná maska chladiče Singleframe s masivním rámečkem a světlomety, které můžete mít s diodami LED nebo s technikou Matrix LED s vysokým rozlišením a funkcí dynamických ukazatelů směru. Při pohledu z boku vyniká linie nad okny zkoseně ubíhající směrem k zádi a také zvýrazněné podběhy všech čtyř kol s trvalým pohonem quattro. Pohled zpředu i zezadu vyvolává přirozený dojem stability a pevnosti, který značka Audi dokáže vyčarovat jako žádná jiná.

Zdroj: fotobanka automobilky Audi

Nasedáme

Mívám díky své postavě při nasedání do SUV občas problém dostat se bez potíží přes práh dveří. (A nepomůže ani elegantní schůdek, spíš naopak). Nevím, jak to u Audi Q5 vymysleli, ale očekávaná komplikace tohoto typu nenastala. Pohodlně jsem se usadila, umístila ruce na trojramenný volant a rozhlédla se kolem sebe. První dojem rozhodl. Výhled z vozu všemi směry je dokonalý. Díky displeji umístěnému v centru palubní desky máte přehled o situaci za sebou, průhledový displej v ose volantu zase zobrazuje důležité informace tak, abyste nemusela pátrat mimo hlavní zorné pole.

Během redakčního testování jsem ocenila celý soubor asistenčních systémů, založených na vzájemné spolupráci. Předvídavý asistent pro hospodárnou jízdu podporuje snahu o snižování spotřeby poskytováním informací o stavu blízkého okolí. Adaptivní tempomat včetně asistenta pro jízdu v dopravní koloně za vás při jízdě v popojíždějící dopravě částečně přebírá řízení. Audi Active lane assist usnadňuje jízdu v jízdním pruhu. Ukazatel vzdálenosti od vpředu jedoucího vozidla vás zase upozorní, když nedodržujete bezpečný odstup. Další asistent sleduje vozidla přijíždějící ze stran při couvání, varuje před nebezpečím při vystupování, asistent pro vyhýbací manévry a asistent pro odbočování jsou dalšími novinkami, které odvádějí dobré služby pro bezpečnost. Totéž platí pro systémy Audi pre sense city, který upozorňuje na chodce a vozidla a v rámci systémových limitů aktivuje automatické nouzové brzdění, je součástí sériové výbavy. Nabídku završují parkovací asistent, kamerové rozpoznávání dopravních značek a asistent pro sjíždění strmých svahů.

Opěradla zadních sedadel nového modelu Audi Q5 jsou rozdělena na tři části. Na přání lze zadní sedadla podélně posouvat a měnit sklon jejich opěradel. V závislosti na poloze zadních sedadel nabízí zavazadlový prostor v základním uspořádání objem 550 až 610 litrů, což je o 10 litrů více než u předchůdce. Sklopením opěradel zadních sedadel tato hodnota vzroste až na 1550 litrů. Manipulaci se zavazadly usnadňují řešení, mezi něž patří sériově dodávaná rohož, kterou lze variabilně skládat, na přání dodávané elektrické ovládání zadního víka se senzorem pohybu a manuálně aktivované snížení světlé výšky prostřednictvím vzduchového odpružení.

Samostatnou kapitolou při zkoumání bohatého výběru technologií, nimiž je Audi Q5 napěchováno, jsou prvky výbavy na přání. Audi Phone Box propojí chytré telefony s anténou vozidla a zajistí optimální kvalitu příjmu signálu. Navíc indukčně nabíjí chytré telefony, které podporují standard Qi. Audiosystém Bang&Olufsen s novým formátem prostorového zvuku 3D zpřístupňuje prostorovou dimenzi výšky. Rovněž nový Audi tablet slouží jako flexibilní zábavní systém pro cestující vzadu. Audi smartphone interface rozšíří výbavu nového modelu Q5 o systémy Apple CarPlay a Android Auto. Říkám na rovinu – pokusit se prozkoumat nebo jen vyjmenovat všechny ty technické vymoženosti, bylo nad mé síly a k jejich ohodnocení bych potřebovala rozhodně delší dobu než týden. A já už jsem se tak těšila, že vyrazím na zasněžené a zledovatělé povrchy silniček a lesních cest Českomoravské vysočiny!

20170212_103715
Zdroj: fotobanka automobilky Audi

Jedeme

Nejsem závodnice ani hazardérka. Při pohledu na závěje, sněhové jazyky, vyjeté ledové koleje a podobné radůstky, obyčejně zůstanu spokojeně v teple domova, popřípadě ráda přenechám řízení někomu odvážnějšímu. V případě Audi Q5 jsem se těšila, že udělám výjimku. Vyzkoušet jízdní vlastnosti výkonného, a přitom úsporného motoru TDI s obsahem 2.0 l se sedmistupňovou převodovkou S-tronic a pohonem všech čtyř kol quattro byla víc než lákavá představa. Brzy jsem se přesvědčila, že ji Audi Q5 naplňuje vrchovatou měrou.

18palcová kola, automatické zapojování a odpojování pohonu quattro pro zadní nápravu a další vymoženosti, udělaly z projížďky na úseky cca 12 km lesních cest nejpříjemnější zážitek. Během dynamické a precizně kontrolované jízdy jsem ani na okamžik nezapochybovala o tom, že opravdu neuváznu. Nové Audi Q5 nabízí jízdní vlastnosti, které jsou sportovní a zároveň i maximálně komfortní, čímž splňuje vzájemně protikladné požadavky. Odpružení nabízí na výběr dvě varianty s širokým rozpětím nastavení mezi komfortem a dynamikou, které si můžete vybrat prostřednictvím systému Audi Drive Select. Nové vzduchové odpružení disponuje nejen adaptivními tlumiči, ale může navíc v pěti krocích měnit světlou výšku karoserie. Sériově dodávaný systém Audi Drive Select, do jehož působnosti spadají různé technické moduly, nabízí řidiči až sedm různých jízdních režimů.

Audi Q5 First Drive in Mexico
Zdroj: fotobanka automobilky Audi

Hodnotíme

Nejsem si zdaleka jistá, kolik z novinek a nabízených technických vymožeností jsem vlastně dokázala během týdne využít. Jako mnohé jiné běžné uživatele mne to ani nezajímalo. To, co jsem jistě dokázala ocenit, je fakt, jakým nové Audi Q5 v sobě snoubí dokonalý komfort s jízdními schopnostmi, které z tohoto svým způsobem neokázalého vozu dělají sen řidičů a řidiček po celém světě. Cena nového Audi Q5 v základní verzi s motorem 2.0l 150k startuje na 1 071 900 Kč, za testovanou verzi Sport a motorem 2.0l 190k zaplatíte 1 310 900 Kč.

Sdílet článek:

Více na webu Audi

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018