Zdroj: fotobanka automobilky Citroen

Náš test: Citroën SpaceTourer XL 2.0 BlueHDi

20. 1. 2018

Citroën SpaceTourer se nachází v nabídce francouzského výrobce hned v několika variantách velikosti karoserie. Nám se do redakčního testu dostala osobní verze s označením XL, tedy s nejdelším rozvorem a prostorem pro osm cestujících. Koncern PSA, do které ho náleží Citroën, vyrábí také identické sourozence v podobě modelů Peugeot Traveller a Toyota Proace. Čím nás šarmantní francouzský dostavník okouzlil, se dozvíte v našem redakčním testu.

20171126_143912
Zdroj: fotobanka automobilky Citroen

Díváme se

Kdybychom postavili koncernová trojčata vedle sebe, mnoho rozdílů bychom nenašli. Boční profil a zadní partie jsou téměř identické. Hlavní rozdíl je v masce chladiče a vykrojení světlometů, které napoví příslušnost k té či oné značce mnohem jasněji. Písmena XL v případě SpaceToureru značí nejdelší možnou variantu, která má sice stejný rozvor jako verze M, ale liší se podstatně delším převisem za zadními koly. Citroën nabízí elegantní tvary, zaujme především vysokou a robustní přídí. Vysoké boky v porovnání s neobvykle nízkým zatmavěným prosklením dodávají vozu punc luxusní dodávky. Jako celek trochu mate tělem, neboť si přes svoji muskulaturu drží relativně nízké rozměry a se svojí výškou 1,9 metru s ním není problém zaparkovat v garážích obchodních center.

Nasedáme

Interiér je v porovnání s Peugeotem a Toyotou zcela beze změn. Identický tvar palubní desky, volantu nebo voliče automatické převodovky sdílejí všechny tři dodávky. Stejný je i infotainment s navigací, v našem případě Citroën Connect Nav s 7″ dotykovým displejem, který se používá napříč spektrem vozů z dílny PSA. Nic na tom však nemění, že Citroën nabízí v interiéru až luxusní atmosféru a vynikající variabilitu. Palubní deska je sice provedena tvrdými plasty, působí ale hodnotně. Sedadla včetně loketních opěrek jsou zhotovena z perforované kůže a na delší cesty jsou velmi příjemná. Uspořádání zadních řad sedadel dovoluje díky kolejnicovému systému téměř jakoukoliv konfiguraci, přičemž samotná manipulace v interiéru je s nimi velmi snadná. Pokud chcete sedadla zcela vyjmout, počítejte s pomocí dvou dospělých osob. Pohodlné cestování na delší vzdálenosti až v 8 lidech je parádní disciplínou SpaceToureru. Nechybí elektrické ovládání bočních dveří, posuvná zadní sedadla s možností sklápění, individuální ovládání klimatizace pro pasažéry, HUD displej, volič jízdních režimů, celočalouněná podlaha nebo zásuvka na 220 V pro notebook. Skvělý dojem z cestování první třídou pak dotváří prosklená panoramatická střecha. Verze XL přináší i další nespornou výhodu oproti kratším verzím. Po obsazení 8 pasažéry je k dispozici stále velkorysý zavazadlový prostor s 980 litry objemu.

20171126_144631
Zdroj: fotobanka automobilky Citroen

Jedeme

Testovaný model pohání nejvýkonnější motor z nabídky – dieselový čtyřválec o objemu 2.0 litru BlueHDi s výkonem 180 koní, automatickou šestistupňovou převodovkou a pohonem předních kol. Agregát potěší nejen zátahem a pružností, ale především kultivovaností a schopností navodit klidnou atmosféru na palubě. Díky dobrému odhlučnění proniká jeho zvuk i nad dálničními limity jen minimálně. Kromě pružného motoru chválíme rovněž nastavení podvozku. První housle zde hraje pověstný francouzský komfort a pohodlí. SpaceTourer po silnici příjemně pluje, nerovnosti překonává s lehkým pohupování, o rázech na příčných nerovnostech nemůže být řeč. Tato plavnost je logicky vykoupena chováním dodávky při rychlejších průjezdech zatáček, které mu příliš nesvědčí. V úzkých městských silničkách nebo na ostřeji řezaných okreskách je na to třeba myslet. Kombinovaná spotřeba se během testování i přes vyšší podíl dálnic pohybovala kolem 8,5 litrů nafty na 100 km.

20171126_144115_001
Zdroj: fotobanka automobilky Citroen

Hodnotíme

Citroënu se s modelem Spacetourer podařil svěží a sebevědomý vstup na pole luxusních dodávek. Během testování potvrdil své kvality a mezi konkurencí jako VW Transporter nebo Mercedes-Benz třídy V má určitě šanci zaujmout nejen soukromý sektor, ale i ten korporátní. SpaceTourer dokáže být skvělým rodinným omnibusem, stejně tak se v případě potřeby může proměnit na praktickou dodávku na převoz velkého nákladu. Klidnou a komfortní jízdou dokáže své cestující příjemně přepravit z bodu A do bodu B a přitom neunavit. Pozitivní dojem z vozu s pružným motorem a bohatou výbavou nijak nezkazí ani cenovka. Citroën SpaceTourer ve verzi XL, dvoulitrovým turbodieselem a všemi příplatky stojí 1 167 650 Kč. Nám by se líbil ještě více s pohonem 4×4, za který je třeba připočítat dalších 200 tisíc Kč.

20171126_143931
Zdroj: fotobanka automobilky Citroen
Sdílet článek:

Více na webu Citroen

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018