Zdroj: fotobanka automobilky Mercedes-Benz

Náš test: Stylový kombík Mercedes-Benz CLA Shooting Break

7. 3. 2017

Mercedes-Benz CLA Shooting Brake prošlo na sklonku loňského roku modernizací. Omlazený model CLA zůstává praktičtější verzí čtyřdveřového kupé a zároveň nejmenším kompaktním kombi s trojcípou hvězdou na přídi. Dokázal Mercedes skloubit hravost kupé s praktičnosností kombi? Bude to stačit na konkurenci v prémiové třídě? Pokud patříte mezi obdivovatelky předchozí verze CLA Shooting break, je důvod k radosti.

20170122_145851
Zdroj: fotobanka automobilky Mercedes-Benz

Díváme se

Exteriérová vylepšení oproti minulé verzi jsou pouze kosmetická. Přepracovaní se dočkal nárazník, který doplňuje standardně dodávaná „diamantová” mřížka v masce chladiče. Tato netradiční designová libůstka dodává autu nejen ostrý charakter, ale i nádech elegance. Další změny lze nalézt na zadním nárazníku, který je doplněn o integrované koncovky výfuků (bohužel falešné).  Exteriéru však nechybí nic ze své originality a dynamiky. Sportovní charakter vozu bezezbytku zůstal zachován, avšak určením zůstal někde na půli cesty. Na jedné straně trochu postrádá ladnost sporťáku, na druhou lze pochybovat o praktičnosti jako rodinném kombíku.

20170122_145421
Zdroj: fotobanka automobilky Mercedes-Benz

Nasedáme

Zpracování interiéru je na velmi vysoké úrovni, tvrdé plasty a imitaci chromu lze nalézt jen sporadicky. Pocitově je interiér velice příjemný a útulný, vzhledem k nižšímu posedu za volantem a poměrně vysoko umístěným úzkým bezrámovým oknům jsem si připadala jako v závoďáku. Multimediální 8palcový systém COMAND, který je umístěný vysoko na středovém panelu se ovládá pomocí kolečka a tlačítek, podobně jako systém iDrive u BMW. Vše funguje spolehlivě a s rychlou odezvou, nicméně grafika může už dnes působit poněkud zastarale, pohyb v integrované navigaci je zprvu chaotický. Středová konzole je řešená jednoduše a prakticky. Její úložný prostor, ve kterém lze nalézt 12 V zásuvku, USB porty pojme i velkou lahev. Pochvalu zaslouží sportovní sedadla s integrovanou opěrkou hlavy. Jsou pohodlná, s dobrým bočním vedením a nastavitelnou délkou sedáku. Na dlouhé cesty jsou ideální. Kompaktnost vozu si vybrala svoji daň na zadních sedadlech a v zavazadlovém prostoru – 495 litrů je dané třídě spíše podprůměr, snadnému nakládání nepomáhají ani užší páté dveře. S rozumnými nároky na prostor na zadních sedadlech a v kufru však CLA poslouží svému účelu dobře.

20170122_154320
Zdroj: fotobanka automobilky Mercedes-Benz

Jedeme

Testované „céeláčko“ ve verzi 220d 4Matic disponovalo nejsilnějším naftovým dvoulitrem s turbem a výkonem 170 koní. Papírově silný motor v praxi zapírá udávané koně. Pocitově působí trochu ospale, čemuž přispívá také 7stupňová automatická dvouspojková převodovka 7G-DCT. Při jízdě ve městě nám chyběly pohotovější reakce na sešlápnutí plynu i rychlejší řazení převodovky. Motor akusticky nezapře spalované palivo a projevuje se za studena typickým naftovým klokotem. Poznat to lze zejména při jízdě po městě a popojíždění mezi semafory. Pozitivní proměny se lze dočkat při jízdě mimo město, zejména pak na dálnici. Při vyšších převodových stupních motor utichá a poskytuje příjemnou jízdu. Je doslova polykač dálničních kilometrů. CLA samo o sobě ožívá při vyšších rychlostech a mění svůj charakter. Při rychlých průjezdech zatáček perfektně drží stopu a jen tak ho něco nevyvede z míry. Zásluhu na tom má skvělé nastavení komfortního podvozku a pohon všech kol 4Matic. Nástrahy českých silnic nebo ujezděný sníh v době testování s přehledem zvládnul a nenechal mě ve štychu. Odhlučnění podvozku je příkladné, potěšující je rovněž kombinovaná spotřeba. CLA si řekne o 6,5 litrů nafty na 100 kilometrů.

20170122_145728
Zdroj: fotobanka automobilky Mercedes-Benz

Hodnotíme

Nové CLA sází na svůj styl a prémiovost. Kompaktní tvary kupé v kombinaci s prodlouženým kufrem se podařilo Mercedesu dobře skloubit, ale ne každému se tento koncept může zalíbit. Shooting break je originál, který nemá žádného přímého konkurenta. CLA není jen o stylovém vzhledu, ale i skvělých jízdních vlastnostech a komfortu. Hlavní nevýhoda, která logicky vychází z konceptu modelu, je stísněnost prostoru na zadních sedadlech a podprůměrně objemný kufr. Pokud tuto vadu na kráse nepovažujete za podstatnou, za své peníze dostanete pohodlný prémiový kombík. Vyplatí se také zvážit zvolenou motorizaci. Nejsilnější, tedy i nejdražší verze v praxi nedosahuje papírových parametrů výkonu. Mercedes-Benz CLA 220d Shooting Brake v základní verzi stojí 1 035 760 Kč. Cena v testované výbavě je 1 156 117 Kč.

 

Sdílet článek:

Více na webu Mercedes-Benz

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018