Zdroj: fotobanka automobilky Toyota

Náš test: Extravagantní Toyota C-HR

28. 5. 2017

Na první pohled je to odvážná hra a rozmarná zábava. Když se automobilka ze samého vrcholu automobilového Olympu rozhodne vpasovat se do dosud neobsazeného segmentu, musí to stát za to. Malí i velcí kluci pozor. Hra a zábava, odvaha a sebevědomí, taková jsem já, Toyota C-HR.

2016-toyota-chr-12t-dynamic-15
Zdroj: fotobanka automobilky Toyota

Díváme se

Zdá se, jako by byla inspirovaná filmy o Batmanovi, ale možná že je to jen designérovo zručné uchopení klukovského snění a jeho převod do reality. Razantní, až drsné křivky, oblouky, vyčnívající detaily na zádi, vystouplé podběhy a osobitě pojatá přední maska, člověk to jedním pohledem ani nestačí zaznamenat – taková je představa firemních specialistů o tom, co by tak mohlo lidem pasoucím po originálním kompaktním crossoveru ještě přijít k chuti. Zákazníci  i konkurence mohou lapat po dechu. S dynamickou, dozadu se svažující kapkovitou siluetou, zatmavenými zadními okny, utajenou klikou zadních dveří a přetaženými zadními lampami – Toyota C-HR je tu, aby všem znalcům a fandům vzala dech. Pastva pro oči – líbí – nelíbí, rozhodněte se rychle.

2016-toyota-chr-hybrid-intdetail-01
Zdroj: fotobanka automobilky Toyota

Nasedáme

Hmotnost je sice  fyzikální veličina, ale má v sobě i něco emocionálního. Spodní polovina Toyoty C-HR je pečlivě rozkročena do široka – ještě budeme mít během jízdy možnost posoudit, jak  se dojem stability srovnává s praxí. První pocity před nasednutím do  kabiny jsou přesně  opačné. Nebude mi trochu těsno? Dočkáte se však překvapení, a to nejen co se týká prostoru pro řidiče a spolujezdce. Stísněně si nebude připadat ani posádka na zadních sedadlech. Vztah mezi potřebným dojmem aerodynamiky a vnitřním uspořádáním je vyřešen na jedničku, snad s jedinou výjimkou, kterou představuje výhled zadním okénkem, který je navíc ještě deformovaný opěrkami zadních sedaček.

Velkoryse působí především nápaditě designovaná přístrojová deska (podtrženo provedením v různých vždy však pečlivě zpracovaných materiálech), které vévodí nezbytný multifunkční displej. „Velitelské stanoviště“ včetně volantu je naplněno řadou ovladačů, mám dojem, že to je jakýsi nezbytný kolorit, bez kterého by to nešlo. Ale je to opravdu tak? Osobně jsem příznivkyní hesla o kráse v jednoduchosti. Paluba Toyoty C-HR je řešena opačně. Ale to už je asi spíše otázkou gusta.

2016-toyota-chr-12t-static-3
Zdroj: fotobanka automobilky Toyota

Jedeme

Testovaná Toyota C-HR sice nenabídla možnost ochutnat  jízdu plně hybridní verze, stojící na vrcholu  modelové řady, i zážitek 85 kW benzinového turbo motoru 1,2 l stál svým způsobem za to.  Dravé dynamiky a sportovních emocí tohle hnací ústrojí přinese méně, než signalizuje zmiňovaný design vozu, (maximální rychlost 170 km/hod, ale zkuste to z autíčka vydupat!) co do manévrovacích schopností a jízdního komfortu, o který se stará i přesně fungující šestistupňová manuální převodovka, bude myslím spokojena každá řidička. Při pokusu jezdit i na dálnici kolem 130 km/hod počítejte s přehledem se 7 litry a nenechte se zmást údajem na displeji, který slibuje o 2 litry méně.  V kabině se hluk motoru ve vyždímaných otáčkách  nijak významně neprojevuje, což asi teprve to ticho při využití hybridu…  Jinak je zřejmé, že Toyota definitivně dala stopku dieselům, které se v  nabídce C-HR nevyskytují. Je to zkrátka trendy.

2016-toyota-chr-12t-static-4
Zdroj: fotobanka automobilky Toyota

Hodnotíme

Toyota C-HR je  zajímavou nabídkou a tak trochu hozenou rukavicí v segmentu, jehož někteří představitelé vypadají spíš jako bachratí plechoví brouci, na kterých není nic moc k pokoukání.

Na Toyotě C-HR můžete oči nechat – zvěnčí i zevnitř. A přitom zejména v interiéru není nijak nestřídmá, právě naopak. Až na jednu maličkost – ale to je věc názoru. Jmenuje se to různě, například entertainment. Dnešní auta nabízejí všemožné služby a vychytávky, nejen co se řízení a obsluhy týká, ale také pohodlí a zábavy. Fajn. Za sebe ale hlasuji proto, aby cesta k tomu, co se nabízí, byla co nejkratší a jak se praví – uživatelsky nejvstřícnější.  A to se právě vždy neděje. Jakoby spíše než o stisknutí jednoho knoflíku šlo o rebus. Proč a pro koho asi? To však asi nebude otázka namířená pouze na Toyotu C-HR, příjemné auto pro ty, co mají rády příjemný život v příjemném automobilovém světě.

Základní cena Toyoty C-HR začíná kolem 420 000 Kč.

Sdílet článek:

Více na webu Toyota

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018