Přihlásit

test12_10

Náš test: hravý Mini Cooper 5D

2.11.2017

První vůz MINI opustil továrnu už v roce 1959. Od té doby vyrobilo MINI do roku 2000 přes 5 miliónů vozů. Třetí generace současného MINI, která se vyrábí pod taktovkou BMW od roku 2013, k nám do redakce dorazila ve své nejnovější verzi – Cooper 5D. Jak si nás hravé, a především stylové autíčko získalo, se dozvíte v našem redakčním testu.

20170917_165906

Díváme se

S každým novým modelem MINI mezigeneračně povyrostlo a pětidvéřová verze (5D) není výjimkou. Oproti svému předchůdci se nový Cooper prodloužil téměř o 10 centimetrů a narostl do šířky a výšky. Testovaná pětidvéřová verze dokonce přesahuje 4 metry délky. Velké jsou i jednotlivé detaily karoserie – přední světlomety a zadní svítilny, které se tak snaží zamaskovat celkovou muskulaturu MINI. Navzdory svým rozměrům působí Cooper na první pohled sympatickým a trochu rošťáckým dojmem. Přestože zde přibyl druhý pár dveří, neubralo to nic z jeho kompaktnosti a Cooper nezapře DNA svých předchůdců. MINI nabízí rovněž bohatou škálu možností personalizace barevných kombinací laku karoserie. Kombinace modré metalízy s bílou střechou, kryty zrcátek a závodnickými pruhy na kapotě velmi slušela.

Nasedáme

Interiér MINI je perfektně zpracovaný, působí solidním a hodnotným dojmem. Každému, byť sebemenšímu detailu byla věnována zvláštní pozornost a těžko bychom dnes hledali stylovější interiér v malém vozu. Ergonomie ovládacích prvků je výtečná, vše je intuitivně po ruce. Ovládání palubního infotainmentu je řešeno, po vzoru vozů BMW, kolečkem a tlačítky ve středovém tunelu. Ovládání si lze přivyknout okamžitě, pohodlnému přístupu však může vadit loketní opěrka. Přestože MINI mezigeneračně narostlo a verze 5D dostala druhý pár dveří, na vnitřním prostoru to není příliš znát. První řada (perfektních) sedadel poskytuje dostatek prostoru a pohodlí ve všech směrech. Horší je to s výhledem vpřed díky nízkému čelnímu sklu. Druhá řada sedadel nabídne pouze omezený prostor, o delších cestách pro dva dospělé cestující nemluvě. Kufr nabídne 278 litrů objemu.

20170917_170842

Jedeme

Pod kapotou verze Cooper může být pouze 1,5litrový tříválec s výkonem 136 koní. Motorizace pro MINI je plně dostačující, lehkému vozu uděluje zrychlení z 0–100 km/h za 8,2 sekundy a maximální rychlost 207 km/h. Motor testované verze byl spojený se 6stupňovým automatem Steptronic. Benzínový tříválec má kultivovaný chod, ochotně se nechá vytáčet a ve vyšších otáčkách nezní vůbec špatně. Tam, kde nové MINI exceluje jsou bezesporu jízdní vlastnosti. Verze Cooper sice nedisponuje velkým výkonem jako verze „S“, ale jízda s ním je hravá a agilní, na rychlejší svezení tříválec plně dostačuje. Díky perfektním sladění nastavení podvozku a strmého řízení zábava začíná už při malých rychlostech. MINI má skvělou přilnavost a výtečně sedí v zatáčkách. MINI nejvíce vyhovují klikaté okresky s hladkým asfaltem. Tam se cítí jako doma. Nezklame ani ve městě, kde se sním lehce manévruje. Menší nevýhodou za výbornou přilnavost podvozku je tvrdší naladění tlumičů, ale není to nic, co by se nedalo odpustit. Kombinovaná spotřeba se po čas testu ustálila na 7 litrech benzínu na 100 km, což adekvátní hodnota použitému motoru a automatické převodovce.

20170917_170435

Hodnotíme

MINI vždy bylo a je především o stylu. Nejinak je tomu u verze Cooper 5D, u které hraje prim. Líbivý vzhled s nádechem kultovnosti, nenechá jedinou řidičku chladnou. K tomu navrch přidává perfektně zpracovaný interiér a fenomenální jízdní vlastnosti. Mezi stinné stránky patří snad jen jeho menší praktičnost a neposlední řadě je třeba také počítat s vyšší cenou. MINI Cooper 5D začíná na 578 500 Kč, k testovanému vozu je nutné připočíst dalších 100 000 Kč za výbavu. Na žádné jiné auto však neplatí známé pořekadlo: „Když ho miluješ, není co řešit“. MINI vás prostě chytne u srdce a už nepustí.



Více na webu MINI