Přihlásit

test

Náš test: Jaguar XF je gentleman

12.2.2018

Kočky sobě! Nový Jaguar XF je jako dělaný pro české manažerky. Má styl, eleganci a zároveň rafinovanost, která z něj dělá neokoukaný manažerský sedan par exellance. Co na něj říkáme? .-)

DSC_0587

Díváme se

Na testovaném modelu Jaguar XF si od prvního okamžiku cením jeho jisté konzervativnosti. Jaguar XF zvenku nevypadá nijak okázale, a přece působí na příplatkových kolech (+ 31 667 Kč) dominantně. Díky jeho liniím a kvalitnímu provedení karoserie, která je ze 75 % tvořena hliníkem, budí respekt a je hned poznat, že jde o reprezentativní model.

IMG_6308

Nasedáme

V interiéru je vše navrženo tak, aby hned po otevření dveří “bouchnul” člověka přes nos pocit exkluzivního povedení, maximálního pohodlí a moderních technologií. Prosvětlený interiér, kožená palubní deska a kožená sedadla v rámci testované výbavy Portfolio, osvětlené příplatkové lišty nástupních prahů z leštěné oceli s nápisem Jaguar (+5 780 Kč), matné dřevo s jemnými liniemi (+12 971 Kč) a v noci ambientní osvětlení dotvářejí pocit obklopujícího luxusu. Vše je prostě ťip ťop!

Na testovaném Jaguaru XF mě také bavilo jednoduché ovládání nejen funkcí palubního počítače ale hlavně infotainmentu. Všechno je totiž “blbuvzdorné” a člověk se s ovladači velmi snadno sžije. Příplatkový multimediální systém Touch Pro (+74 840 Kč) s úhlopříčkou 10,2″ je dotykový a jde v něm rychle ovládat navigaci, audiosystém, hudbu ve spárovaném telefonu, apod. Na poli konektivity může Jaguar XF skutečně směle plnit funkci obytné kanceláře, díky příplatkovému paketu (+30 229 Kč) je vše online.

DSC_0606


Jaguar
XF není jen o eleganci křivek, má totiž i “gentlemanské” chování. Při řízení přispívá k vyšší bezpečnosti headup displej, který promítá důležité informace o jízdě včetně navigačních pokynů. Jeho grafika je krásně zřetelná a ostrá. V případě plných rukou zavazadel či nákupů jde víko zavazadlového prostoru otevřít automaticky (+14 990 Kč). Kufr pak nabízí 540 litrů objemu. Přiznám se ale, že mi konstrukce sedanu vyhovuje méně než kombík, do kterého se vejdou i skutečně objemná zavazadla. Malou vadu na kráse spatřuji také v tom, že se v testovaném Jaguaru XF sedí poměrně nízko. Jen těžko tak jde docílit pozice, že si člověk opře loket o hranu okna dveří.

DSC_0563

Jedeme

Příkladná akcelerace a následný komfortní charakter z jízdy dělá z Jaguaru XF špičkový vůz. Testovaný Jaguar XF na obrázku skrývá pod kapotou benzinový motor o obsahu 2,0 litrů s výkonem 250 koní a pohonem všech kol. Osmistupňová automatická převodovka krásně řadí a chod motoru je naprosto tichý. Skvělý podvozek má za následek dokonale komfortní jízdu. Díky příplatkovému paketu aktivní bezpečnosti (+70 830 Kč) dokáže Jaguar XF zajistit bezpečnější cestování. Asistent pro nouzové brzdění upozorňuje na potenciální nebezpečí kolize a v případě potřeby začne brzdit. Systém upozorňující na neúmyslné opuštění jízdního pruhu varuje před samovolným vyjížděním z jízdního pruhu. Kombinovaná spotřeba se po týdenním testování ustálila na průměrné hodnotě 9 litrů. Vzhledem k výkonu, pohonu 4×4 a faktu, že jsem tuhle kočku vůbec nešetřila, slušný výsledek!

DSC_0611

Hodnotíme

Na modelu Jaguar XF se mi líbí, že jde o velmi luxusní, neokoukaný a výkonný manažerský sedan. Nabízí skvělý podvozek a jízdní vlastnosti, na které si řidička velmi rychle zvykne. A to nemluvím o všech bezpečnostních pomocnících. Tento Jaguar to je prostě srdeční záležitost – gentleman na cesty! Jaguar XF startuje ve výbavě E-Performance Pure na ceně 1 148 169 Kč. Cena testované motorizace (25t Portfolio AWD v ceně 1 586 673 Kč) se po všech příplatcích vyšplhala na 1 973 125 Kč.

This slideshow requires JavaScript.

 

 



Více na webu Jaguar