Přihlásit

Test2017_35

Náš test: Líbivý Hyundai Tucson

19.6.2017

Nabídka vozů SUV se rozrůstá jako houby po dešti. Jak si stojí pohledný Hyundai Tucson v oblíbené naftové motorizaci s pohonem všech kol a s automatickou převodovkou v nejvyšší verzi výbavy Style Premium? Hodí se i do lesa, nebo jen do města? Pojďme se na Tucson podívat očima žen, které myslí na bezpečnost, hospodárnost a samozřejmě i vzhled…

IMG_0487

Díváme se

Look omlazeného Tucsonu, následovníka modelu ix35 se povedl na jedničku. Příď zaujme na první pohled mohutnou maskou s chromovým grilem chladiče a blatníky. V hnědé barvě, která je u designérů v poslední době vůbec nejvíce trendy, působí Tucson stylově a neokoukaně. K tomu přispívají také příplatková 19 palcová kola v rámci výbavy Premium (+ 70 000 Kč). V exteriéru Tucson jednoznačně boduje!

IMG_0502

Nasedáme

Při pohledu do interiéru a usednutí za volant mě příjemně překvapila prostornost tohoto esúvéčka, pronásledovaná dokonalým pocitem pohodlí. Mám slabost pro auta s panoramatickou střechou, v takovém prosvětleném interiéru se cítím útulněji a Tucson to jen potvrzuje.

Palubní deska s obrazovkou a navigací TomTom je jednoduchá a čitelná. Většina použitých materiálů jsou na dotyk měkké a kvalitní. Jen u displeje jsem si posteskla, že se během používání snadno poškrábe. Neodpustím si jako žena malou výtku, že by ale design palubní desky mohl vypadat atraktivněji a jít více s dobou, které vévodí spíše ostré moderní linie.

Pro otevírání kufru jsem vůbec nepotřebovala se dotknout pátých dveří. V rámci nejvyšší výbavy stačilo chvíli postát s klíčky v kabelce za autem a tradáááá… Zavazadlový prostor o objemu 513 litrů se otevřel, ani jsem nemusel říkat abrakadabra…

IMG_0501

Jedeme

Vedle pohledného designu a pohodlí jsem si během týdenního testování pochvalovala komfortní jízdní vlastnosti. Čtyřkolka s naftovým motorem o obsahu 2.0 litru skrývá pod kapotou dostatečný výkon pro komfortní a pohodovou jízdu, konkrétně rovných 186 koní.

Auto krásně sedí v zatáčkách, cítila jsem se v něm opravdu jistě a bezpečně. Ostatně když jsem u té bezpečnosti, Tucson je vybaven systémem autonomního nouzového brzdění. Tato funkce zvyšující aktivní bezpečnost upozorňuje řidiče na neočekávané nouzové situace a v případě potřeby i autonomně brzdí. Dále pak asistent pro jízdu v jízdním pruhu přispívá k aktivní bezpečnosti zabraňováním nechtěnému vyjetí z jízdního pruhu v důsledku nepozornosti řidiče. Systém sledování slepého úhlu spolu s asistentem pro změnu jízdního pruhu používá radarovou techniku ke sledování situace za vozidlem a po jeho stranách. Je tu i funkce rozpoznávání rychlostních limitů, který využívá přední kameru a informace z navigačního systému pro rozpoznávání dopravních značek a zobrazování rychlostních limitů v reálném čase. Takový paket bezpečnostních asistentů je skutečně radost mít na palubě…

Co se týče jízdních vlastností je Hyundai Tucson s příplatkovým šestistupňovým automatem (+ 50 000 Kč) takový pohodář, žádný závodník. Díky pohonu všech 4 kol s ním směle můžete do terénu, lesní cestu i v horším počasí zvládne s přehledem. Kombinovaná spotřeba se po týdenním cestování a jízdě ve městě, po dálnici a okreskách ustálila na hodnotě 7,4 litrů. Výrobce dokonce deklaruje 5,9 litrů.

IMG_0490

Hodnotíme


Hyundai
Tucson na první pohled zaujme, design exteriéru je velmi atraktivní a dokáže řidičku skvěle reprezentovat. Hodnotit interiér v nejvyšší výbavě je vždy nesnadné. A platí to i v případě Tucsonu. Kožená sedadla a interiér ve mě vzbudila dojem luxusu, a přece některé detaily na palubní desce tento dojem nepatrně snížily. Jízdně se mi Tucson velmi líbil, ideální motorizace pro řidičky.

Stabilita a rozvážnost na místo rychlých žihadel. Proč ne. Jen je třeba zvážit fakt, že ačkoliv model Tucson startuje (1.6 GDi 4x2k 97 kW) na ceně 539 990 Kč, cena testovaného modelu v nejvyšší výbavě Style Premium se vyšplhala až na 904 990 Kč.



Více na webu Hyundai