Přihlásit

Test2017_40

Náš test: Návykový Lexus RX 450h

8.8.2017

Stalo se vám někdy, že jste obhlížela nějaké auto s takovým zaujetím jako například krásné lodičky nebo šaty v butiku? Přesně takový pocit jsem měla s esúvéčkem Lexus RX 450h. Nádherný kousek, u kterého máte nutkání ho neustále sledovat. Tato bytelná hybridní čtyřkolka ale není jen na parádu.

IMG_0882

Díváme se

Přiznám se. Doslova jsem podlehla extrémně atraktivnímu vzhledu 4. generace modelu Lexus RX 450h. Moc se mi líbí jeho minimalistické řešení karoserie s ostrými hranami a novou přední maskou s výraznými nárazníky a diodovými světlomety. Dynamický vzhled zdůrazňují zkosené přední a zadní sloupky.

IMG_0874

Nasedáme

Jen v málokterém voze jsem se po nasednutí cítila tak dobře a klidně. Navíc je zde spousta prostoru a kožené sedačky jsou velice pohodlné. Přepracovaný interiér působí inovativně a dojmem moderního luxusu.

IMG_0893

Palubní desce dominuje 12,3 palců široká obrazovka, která se ovládá pomocí Remote Touch na středovém tunelu. Ovládání se mi zdálo hodně citlivé, a tak jsem adresu zadávala hned několikrát. Každou řidičku potěší chytré řešení otevírání kufru. Žádné klíčky, žádná potřeba dotknout se madla. Stačí lehce přiložit ruku nad logo zavazadelníku a prostorný kufr o objemu 539 litrů se sám otevře.

IMG_0894

Jedeme

Láska na první pohled mě nepřešla ani po nastartování motoru. Prvních pár kilometrů nebylo v modelu RX 450h vůbec slyšet. Zpravidla do 60 kilometrové rychlosti totiž jezdí RX 450h tiše a ochotně na elektřinu (přední elektromotor má 123 kW a zadní 50 kW). Při brzdění vrací energii zpátky do akumulátoru. Když jsem ale pak na dálnici na pedál šlápla pořádně, ozval se v 3,5litrový benzinový šestiválec v plné kráse. Součet výkonu se u tohoto krasavce vyšplhal na rovných 313 koní… Lexus RX 450h není ale žádným splašeným koněm, jeho chod je velice komfortní a odhlučnění perfektní. Podvozek naprosto skvěle kryje nerovnosti a troufá si i do terénu, kdy pohon 4×4 adekvátně zabírá.

IMG_0898

K dispozici jsou různé režimy jízdy: Sport nebo Sport+ způsobuje tvrdší řízení, tvrdší odezvy podvozku a lepší akceleraci. Mě se upřímně nejlépe řídilo v normální režimu. Jízda byla maximálně komfortní a klidná, přitom měl hybrid dostatek agility k rychlejší jízdě. Kombinovaná spotřeba se po týdenním testování ustálila na 9 litrech. To je rozhodně vyšší číslo, než udává papírově výrobce. Šestiválec pod kapotou, počet koní, pohon 4×4 a hmotnost více než 2 tuny tomu odpovídá. Ve městě jsem už jezdila za 6,2 litru. To je pěkná hodnota.

IMG_0872

Hodnotíme

Jezdit s modelem Lexus RX 450h je zážitek. Tichý komfortní chod a design tohoto prémiového auta vyniká nad ostatními. Model Lexus RX (RX 200t Comfort FWD,175 kW) startuje na ceně 1 370 000 Kč. Cena testovaného modelu (3,5 VVT-i, AWD, 313 k ve výbavě Luxury) stojí 2 215 000 Kč.



Více na webu Lexus