Přihlásit

TestZenavAute

Náš test: nevšední Citroën C3

6.11.2017

Základem úspěšnosti každého auta jsou emoce. Nezáleží ani tak na tom, čím je probudíte, rozhodující je, jestli se vůbec dostaví nebo ne. Od emocí se odvíjí všechno. Jak na tom francouzský hatchback Citroën C3?

P1120292

Dívíme se

„Cétrojka“ v novém střihu má předpoklady k tomu, že svým zevnějškem probudí zájem opravdu nevšední – alespoň u naší, ženské části motoristického publika. V neotřelém, ba posměšném designu, který šikovně kloubí praktické prvky s hravostí, jsou Francouzi přeborníci. Jak to dělají? Základem jsou barvy a jejich kombinace. Barev je až 36, kombinací 18. Do toho přimícháte přidrzle zviditelněný prvek určený k ochraně boků karoserie před otloukáním, který nazvete Airbump, a o vizuální atraktivitu máte postaráno. Teď už vaše nové autíčko s předními led lampami pro denní svícení, zadními 3D světly a výraznými černými podběhy kol nikdo nepřehlédne.

Nasedáme

Také uvnitř na mne dýchl francouzsky odvázaný a nenucený charakter vozu jakoby stvořeného pro ženy. Možná to způsobila rukojeť dveří, která připomíná „ucho“ dámské kabelky. Malý volant, úhledné řešení středového panelu s vystupujícím displejem a zajímavá kombinace potahů sedaček s použitou barvou nití a stehem vyhánějí z interiéru jakoukoliznámku nudy. A která řidička by neocenila užitečnou funkci asistenta při rozjezdu do svahu nebo systém sledování mrtvého úhlu, který pomáhá bezpečnosti jízdy zobrazením ve zpětném zrcátku. Navigace Connect Nav ovládaná hlasem nebo přes dotykový 7″ displej – to už je hudba budoucnosti, na kterou si budeme rády zvykat. Zmiňované vychytávky doplňuje zpětná parkovací kamera s čidly parkovacích asistentů, která po zařazení zpátečky zobrazuje na hlavním displeji pohled na situaci za vozem včetně pomocných barevných čar, které vymezují vzdálenost vozu od překážky. Výsledkem bude možná opravdu méně škrábanců a boulí na vašem miláčkovi. Objem kufru nabídne rovných 300 litrů objemu.

P1120289

Jedeme

Citroën C3 nabízí celkem 5 motorizací – 2 dieselové motory BlueHDi o objemu 1.6 l a různými výkony, 2 benzínové PureTech 82 motory s objemem 1,2 litru s manuální převodovkou a motor PureTech 110 s automatem. Zatímco v postřezích o designu exteriéru i vnitřku jsme mohli jásat nad francouzskou uvolněností a odvahou, v případě automatické převodovky u motorizace 1,2 PureTech 110 s chválou trochu ubereme plyn. Automat přináší jediné – pohodlí. Jeho rychlost reakce se mi u C3 jevila i s ohledem na segment, ve kterém hodnotím, skutečně velmi pomalá. C3 v tomto podání není závodník, ale trochu lenochod. Je dobré s tím počítat nejen na dálnici, ale i na semaforech a v zákoutích podzemních garáží.

P1120323

Hodnotíme

Citroën C3 je ideálním druhým autem do rodiny, vozem, který nikam nespěchá, není nucen k převážení nákladů ani zdolávání složitých terénů. Je to ležérní, optimistické auto, kterým vzbudíme pozornost na cestě za zábavou, kamarádkami, na běžné nákupy a výlety. Svým vzhledem i technickým vybavením budí dobrou náladu, a to v dnešním stresuplném světě není málo. Kdo tráví čas na stále přeplněnějších komunikacích, ví, jak je pozitivní naladění důležité, a to i tehdy, když vám přibude nějaké to BUMP – BUMP na dveřích. Tohle auto vám ho rádo odpustí. Cena nové C3 modelu 2017 začíná na 220 000 Kč, to je u malého sympaťáka také fajn.

P1120291



Více na webu Citroen