Náš test: Opel pro zkušené řidičky Astra OPC

1. 5. 2015

Vysokorychlostní model Opel Astra OPC s 280 koňmi? O takovém autě může začít uvažovat už skutečně mnoha set kilometry prověřená řidička. Proč si vlastně takové auto pořídit? Ruku na srdce, praktické totiž třídvéřové verze nebývají…

Díváme se

Není Astra jako Astra OPC. OPC je speciální! Zvenku verze OPC zaujme speciální blankytnou barvou, sportovní přídí s výrazným předním nárazníkem. Zboku Astru charakterizují prolisy a markantními liniemi kompaktního vozu. Záď s elegantními světly má otevírání kufru ukryté pod logem, nechybí ani štítek OPC. Ze všech stran vypadá Astra OPC na 19 palcových kolech exkluzivně. Rychlé auto k každodenní jízdě neboli hot hatch par exellence! Té, která ho řídí, vytvoří každý den úsměv na tváři…

IMG_7661 (800x514)

Nasedáme

Při pohledu do interiéru je však jasné, že se radost bude týkat především řidiče a spolujezdce… „Rodinné“ toto auto prostě není. Třídvéřová verze modelu nenabízí zcela komfortní přístup do druhé řady sedadel. Dětskou autosedačku by se chtělo na zadních místech instalovat jen málokteré z nás. Astra OPC to je model pro zkušené mladé řidičky nebo zralé ženy, co si milují řízení.

Interiér nezapře inspiraci závodními vozy. Chromované prahy a pedály dodávají Astře sportovní nádech. Stejně tak jako tříramenný volant se štítkem OPC. Jednolitá sedadla OPC nabízejí tvrdší posezení, zato maximální oporu v zatáčkách.

Palubní deska je na chlup podobná těm, které známe z ostatních modelů Opel. Středovému panelu dominuje obrazovka s navigací, níže paleta tlačítek ovládající rádio, navigaci, klimatizaci a režim jízdy.

Pro cestování ve dvou je zavazadlový prostor, který ukrývá 380 litrů objemu, naprosto ideální (po sklopení zadních sedadel nabízí až 1165 litrů objemu). Jako rodinné auto si Astru OPC dokáži představit jen stěží.

test astra opc

Jedeme

Astra OPC ukrývá pod kapotou dvoulitrový benzínový turbomotor s 280 koňmi pod kapotou. To už je příslib pořádného výkonu. Moc se mi líbil zvuk motoru, ten totiž nahlas dával vědět, že je pod kapotou pořádný „sportovec.“ .-)

Astra OPC nabízí různé nastavení podvozku. Specifický je pochopitelně režim OPC a Sport. Odezvy jsou prudší. Právě tehdy se z komfortní Astry stává pořádná masožravka… Akcelerace dokáže člověka přímo zaklínit do sedačky. Manuální šestistupňová převodovka krásně ladí. O 19 palcových kolech už jsem se zmínila, takže běda, když narazíte na nějakou tu nerovnost vozovky.

Psát o spotřebě na tomto místě je relativní, záleží pochopitelně na stylu jízdy. V klidném režimu si Astra řekne kolem 8 litrů. Pokud v ní probudíte vášeň a závodní dynamiku, bude se spotřeba pohybovat v dvojciferných číslech.

IMG_7643 (800x556)

Hodnotíme

Na Astře OPC se mi moc líbí její agilita a nespoutaný výkon. Když člověk slyší nadupaný motor, má co dělat, aby se nenechal unést. To vše je zabaleno do velmi pěkného „obalu“, který budí jednoznačně pozitivní emoce. Perfektní auto, pro takovou z nás, která si potrpí na design a zároveň chce pořádně rychlé auto, u kterého je řízení jedna radost. Ideální pro individualistky jako auto pro potěšení ale i pro každodenní jízdu. Model Opel Astra OPC startuje na ceně 644 900 Kč.

 

Sdílet článek:

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018