Přihlásit

testSimona

Náš test: parťák na rodinné výlety Citroën C4

20.5.2015

Nadšení na firemních stránkách značky, profesionální zdrženlivost v článcích odborníků, rozpor, jaký je málokdy k vidění  a přečtení. To byl úvod k mému setkání s novou C4, přesněji řečeno novým Citroënem  C4 1.6 e-HDI, o kterém mám napsat pár řádek redakčního testu.

DÍVÁME SE

Po vnější stránce jako by se nic převratného nekonalo.  Citroën  C4 1.6 e-HDI staví na osvědčených klasických řešeních.  Nejen logo a kontury  vypovídají o tradici, kterou tohle elegantní autíčko posouvá dál, kam? Kdysi  tvary a proporce  štíhlé a ještě štíhlejší , díky kterým se značka Citroën stala ikonou automobilového světa, nahrazují dnes designéři  moderním slovem „robustní“. Naštěstí ne příliš, dodávám já, protože robustní tvary u aut právě nemiluji. Štíhlost C4 dodávají boční prolisy, design světel a vzpomínky.

NASEDÁME

Ne v každém malém autě musíte bojovat s prostorem a pocitem nepohodlí.  Citroën  C4 je milým příkladem. Posádka – a to nejen vpředu –  se uvnitř bude cítit komfortně. Bude-li vám přece chybět prostor, otevřete  si střešním oknem výhled na nebe a hned se začnete cítit lépe. Technicky založené řidičky potěší  na palubní desce nový dotykový 7″ displej umožňující ovládat funkce médií, telefon, nastavení parametrů vozu a novou dotykovou navigaci.  Ve voze si při telefonování užijete  nový systém hands free.  A nejdůležitější nakonec: Nastartujete pohodlně tlačítkem, aniž byste musela lovit klíček v kabelce. Zavazadlový prostor Citroënu C4 umožňuje díky svému objemu 408 litrů převážet zavazadla pěti cestujících. Nechybí  řada odkládacích přihrádek, kapsy ve dveřích, do kterých se vepředu vejde láhev o objemu 1,5 litru, zásuvka pod předními sedadly, přihrádka ve středovém panelu, přihrádka pod loketní opěrkou.

JEDEME

Nemáte-li zrovna závodnické pudy, nová C4 vás nezklame. Jinak se zkrátka a dobře připravte na to, že přes všechny vychytávky jako je ultrazvukový systém sledování mrtvého úhlu,  systém varování před neúmyslným překročením dělicí čáry jízdního pruhu, Intelligent Traction Control, usnadňující jízdu na povrchu se zhoršenou přilnavostí,  asistent pro rozjezd ve svahu (Hill Assist) anebo „chytrá“ bi-xenonová světla s funkcí přisvícení do zatáček, že tenhle malý citroën není nástupcem slavné DS 19, kterou filmový Fantomas naučil dokonce létat. Je to velmi  příjemné malé rodinné auto na cesty tam  a zase zpátky. Nehlučí díky přidáním prvků  absorbujících vibrace v motorovém prostoru,  speciálnímu čelnímu sklu  či tlumícím prvkům karoserie, odhlučnění dveří a vnějšímu  odhlučnění ,  jimž pomáhá i ohleduplný  systém stop/start.

Nový Citroën C4 používá jednak dieselové motory s technologií  BlueHDi splňující  s emisemi od 86 g CO2/km a spotřebou ve smíšeném režimu od 3,3 l/100 km emisní normu Euro 6, jednak benzinové přeplňované motory PureTech zajišťují vysoké výkony a současně nízkou spotřebu paliva a nízké emise CO2. Diesel  1,6 litru o výkonu 120 koní s šestistupňovou převodovkou  s označením Exclusive, který jsem měla k dispozici,   má  solidní spotřebu lehce nad 5 l, (na dálnici  ovšem spolehlivě 6,5 l).  Je spolehlivý, jakákoli soutěživost je mu ale cizí, tak s tím počítejte. Cena za tohoto spolehlivého rodinného pomocníka  je přiměřená: můžete ho mít od 454 900 Kč.

ZÁVĚREM

Víceúčelový  Citroën C4  je vůz se střídmým designem, který lehce nezestárne, jeho nejsilnější stránkou je praktičnost a přiměřené pohodlí.  Jde o typický malý rodinný vůz, který je spolehlivým pomocníkem s odpovídajícími jízdními vlastnostmi, příjemným řízením a vybaveností vším, co moderní  praktická řidička od rodinného auta očekává.



Více na webu Citroen