Přihlásit

TEST

Náš test: Peugeot 308 SW, kombi s šarmem

5.12.2017

Prakticky založené řidičky nedají dopustit na prostorné kombíky. Peugeot 308 SW je právě takový. Jaká další přání dokáže splnit? Existuje něco, na co je tento dlouhý Peugeot 308 krátký? To jsem bedlivě zkoumala během týdenního testování.

IMG_4992

Díváme se

Francouzská elegance se modelu Peugeot 308 SW nedá upřít. A pravdou také je, že letošní facelift druhé generace „třistaosmičce“ rozhodně prospěl. Tento rodinný kombík je sexy! Příď s přední maskou, nárazníkem a světlomety s LED diodami prošla proměnou. Moc se mi líbí také při pohledu na záď. Světlomety s LED diodami připomínají tygří drápy (jako je to například u esúvéčka Peugeot 3008).

IMG_5007

Nasedáme

Na první pohled si mě získal elegantní interiér, který je minimalistický a díky panoramatické střeše a čalounění maximálně prosvětlený. Jednoduše navržené palubní desce dominuje 10“ displej s navigací a možností zrcadlení mobilního telefonu. Díky funkci TomTom Live dokáže navigace reagovat na aktuální situaci v dopravě a nabídnout ideální trasu. Menší rozpaky ve mě vzbudilo ovládání klimatizace, kterou je možné ovládat pouze přes displej. Na co by normálně stačilo zmáčknout jeden ovladač, tady trvá hned několik úkonů, které je nutno provést, aby se nastavila ideální teplota.

Řidiče možná překvapí malinký volant. Myslím, že většině žen bude vyhovovat. Padne do ruky. Sedadla jsou v Peugeot 308 SW pohodlná a poskytují oporu i na dlouhých cestách. Navíc se dají na předních sedadlech nastavit různé druhy masáží. Je to takový malý detail, který ale rozhodně potěší. Další důležité body sbírá Peugeot 308 SW svým prostorným kufrem s praktickým kolejnicovým systémem. Ten nabízí objem úctyhodných 610 litrů.

Bohužel bylo mé nadšení po první jízdě s rodinou narušeno blátivou příhodou. Rozverné děti měly totiž po delší jízdě v autě dlouhou chvíli a začaly okopávat sedadla. Krásný interiér se tak během chvíle proměnil v pěknou džungli. Na rodinnou smečku je Peugeot 308 v tomto ohledu krátký. Lépe řečeno, bude ideální, když si pořídíte temnější čalounění. U rodinného kombíku bych si představovala také mnohem více úložných schránek.

IMG_5003

Jedeme

Jízda s dieselovým motorem 2,0 BlueHDi o výkonu 150 koní a automatickou převodovkou je naprosto komfortní. Pro větší zábavu je možné nastavit jízdní režim Sport u řadicí páky, měnící podbarvení budíků, odezvy plynu a celkovou agilitu vozidla. Moc musím pochválit také skvělé odhlučnění. Pro většinu žen – řidiček je tím nejdůležitějším v debatách o autě bezpečnost. Peugeot 308 SW jde tomuto přání naproti a nabízí mnoho bezpečnostních asistentů jako je například sledování mrtvého úhlu, sledování bdělosti řidiče, systém nouzového aktivního brzdění, kdy upozorní a případně sám brzdí, pokud zjistí vpředu jedoucí vozidlo nebo překážku. Umí také upozornit na neúmyslné opuštění jízdního pruhu a držet až do rychlosti 180 km/h auto v pruhu.

Během týdenního testování si mě získal také úsporný chod motoru. Kombinovaná spotřeba se ustálila na hodnotě 6,5 litrů na 100 kilometrů.

IMG_5001

Hodnotíme


Peugeot
308 SW exceluje svou úsporností, komfortními jízdními vlastnostmi a prostorným kufrem. To vše je zabaleno s exkluzivním francouzským šarmem. Jen pozor na ten světlý interiér, pro nezbedné děti není příliš praktický. .-) Cena kombíku Peugeot 308 SW (1,2  Pure Tech 110 k) startuje na hodnotě 385 000 Kč. Cena testovaného modelu ve výbavě Allure (2,0 BlueHdi 150k) je 580 000 Kč.



Více na webu Peugeot