Přihlásit

Test2017_26

Náš test: podmanivá Škoda Kodiaq

9.6.2017

Často slýchávám, že je ve městě velké auto k ničemu. Proč tolik z nás ve velkých autech jezdí? Je to jen proto, že jsou SUV zkrátka v kurzu? Myslím, že ne. Menší auta jsou sice na parkování praktičtější a v zatáčkách agilnější, když ale přijde na řadu psychologie řidičky, sbírají SUV auta body všemi deseti. Škoda Kodiaq je jedním takovým reprezentantem velkých SUV. Mohutná, prostorná čtyřkolka vyzbrojená bezpečnostními asistenty a skvělým podvozkem si prostě dokáže svým vzhledem i vlastnostmi získat sympatie řidiček už po první jízdě. A takový první dojem se prostě počítá.

IMG_5740

Díváme se

O designu nového modelu Kodiaq jsem už na našich stránkách několikrát psala. Budiž tedy řečeno, že rozměrný Kodiaq s doširoka navrženou přední maskou s krystalickými světlomety s Full LED technologií s natáčením do zatáček je nadmíru pohledný a budí respekt ze všech stran. V rámci nejvyšší testované výbavy Style je Kodiaq vybaven chromovými lištami všech oken a záď je navíc opatřena LED světlomety.

IMG_5625

Nasedáme

Stejně tak interiér se povedl. Na palubní desce vyniká skleněný osmipalcový displej s příplatkovou navigací. Nebyla by to ŠKODA, kdyby chyběla simply clever řešení, která nás ženy potěší. Vedle praktických přihrádek, škrabky na led v palivové nádrži a dvou ukrytých deštníků, se Kodiaq chlubí spacími opěrkami hlavy, elektrickou dětskou pojistkou zadních dveří nebo vyskakovací lištou na hraně otevřených dveří bránící vzniku „zářezů“ na laku od ostatních zaparkovaných vozidel. Však to všechny z parkoviště známe. .-) Doslova k nezaplacení, když máte plné ruce věcí, je takzvaný virtuální pedál – bezdotykové otevírání pátých dveří.

Kodiaq nabízí maximální prostornost pro celou posádku. Do auta se velmi dobře nastupuje a je z něj krásně vidět. V pětimístné verzi nabízí Kodiaq 720 litrů objemu, což z něj dělá z hlediska kapacity prostoru krále ve své třídě.

IMG_9953

Jedeme

Otestovala jsem vůbec nejpopulárnější motorizaci v podobě dvoulitrového naftového motoru 2,0 TDI s výkonem 110 kW a pohonem všech čtyř kol. Čím si mě Kodiaq nejvíce získal, je jeho komfortní chod. Kodiaq umí řidičku příjemně naladit díky příplatkovému adaptivnímu podvozku DCC (+25 000 Kč), zejména v režimu Comfort. V zatáčkách díky pohonu všech kol krásně sedí. Podle nálady lze dále volit mezi dalšími režimy: Normal, Eco a Sport. Každý má díky odlišnému nastavení motoru, převodovky a tlumičů něco do sebe. Jízda je skvěle odpružená, tichá a Kodiaq se snadno a lehce řídí. Není žádných pochyb, že si tento model řidičky rychle oblíbí.

K bezpečnému pocitu z jízdy je tu řada asistentů. My ženy jistě oceníme: Trafic Jam Assist pro samovolné řízení v kolonách do 60 kilometrové rychlosti (z bezpečnostních důvodů je ale nutné mít stále ruce na volantu), Lane Assist udržující auto v jízdních pruzích, adaptivní tempomat do rychlosti 210 km/h, bezpečný odstup od vozidla, službu Emergency Call pro zavolání pomoci a servisu v případě nehody a nechybí ani parkovací asistent s funkcí Area view se záběry z bezprostřední blízkosti vozu.

Pravda, testovaná verze je sice nejdostupnější, ale její provozní náklady, respektive spotřeba je vyšší. Průměrná hodnota kombinované spotřeby se po týdenním testování ve městě a mimo něj ustálila na 9,8 litrech na 100 kilometrů. Deklarovaná spotřeba je téměř o 3 litry nižší.

IMG_5608

Hodnotíme

Kodiaq je aktuálně nejkomfortnější a nejprostornější rodinná čtyřkolka, co znám. Jízdní vlastnosti se řadí díky adaptivnímu podvozku DCC ke špičce mezi svými konkurenty. Kodiaq je sebevědomým a hrdým SUV, které neztrácí sympatie u prakticky založených řidiček. Potěší svými praktickými detaily, prostorností a neokoukaným designem.


Škoda
Kodiaq na českém trhu začíná ve vstupní verzí s benzinovým motorem 1,4 TSI (s pohonem předních kol a automatickou převodovku nebo se systémem 4×4 a manuálem) na ceně 677 900 Kč. Testovaný vůz (2.0 TDI 110 kW 4×4 ve výbavě Style aut) startuje na částce 906 900 Kč.



Více na webu Škoda Auto