Zdroj: fotobanka automobilky Renault

Náš test: podmanivý Renault Megane

31. 5. 2016

Pohledným Kadjarem a atraktivním modelem Espace začal Renault svůj designový přerod. Naposledy jsem se nad vzhledem rozplývala u luxusního modelu Talisman. Nyní mám příležitost otestovat Megane – populární hatchback do města, který Renault představuje již ve své 4. generaci. Blýská se Renaultu na lepší časy?

megane 2016
Foto: Sabina Kvášová

Díváme se

Stačí se podívat a je zřejmé, že i na modelu Megane odvedli designéři skvělou práci. Sportovní a moderní linie – to je hlavní důvod, proč je Megane tak sexy. Nový Megane působí velmi sebevědomě. Výrazné a efektně navržené linie z něj dělají auto s nezaměnitelným rukopisem. Zejména záď s širokými světly působí velmi prémiově. Karoserie se speciální bílou příplatkovou metalízou, štítky na bocích s označením testované výbavy Bose a 17“ kola v designu pojmenovaném Celsium s diamantovým efektem napovídají, že se jedná o verzi s tou nejvyšší možnou výbavou. Během týdenního testování vzbudil dynamicky střižený Megane v této výbavě jednoznačně zájem nejen náš ale i kolemjdoucích.

megane 2016
Foto: Sabina Kvášová

Nasedáme

Atraktivní design není záležitostí jen exteriéru. Prémiově působí i vnitřek vozu. Exkluzivní design a kvalitní dílenské zpracování je znát nejen na elegantní palubní desce, které dominuje velká 8,7“ příplatková obrazovka s multimediálním systémem R-Link 2, ale také na koženém čalounění sedadel.

Milovnice kvalitního ozvučení jistě bude zajímat, že je Megane v rámci výbavy Bose vybaven hudebním systémem Bose Surround s 10 reproduktory a nabízí skutečně kvalitní poslech.

Vedle příjemného osvětlení interiéru Ambient, které je standardně součástí od výbavy Intens, na mě udělala dojem masážní funkce sedadla řidiče. V Meganu jde totiž nastavit masáž celých zad nebo jen bederní oblasti. Je skvělé, že například v dopravní zácpě může člověk strávit vlastně příjemnou chvíli v autě se zapnutou masáží, u které si jde nastavit různé úrovně intenzity.

Testovaný hatchback nabízí standardně místo pro 2 dětské autosedačky ukotvené pomocí systému Isofix v druhé řadě sedadel. Dokáži si Megane představit jako ideální auto pro singles, mladší i starší páry ale i jako druhé auto do rodiny. Zavazadlový prostor nabízí poměrně slušný objem, celkem 384 litrů.

megane 2016
Foto: Sabina Kvášová

Jedeme

Jízda s novým Meganem vybaveným naftovým motorem o objemu 1,6 dCi a výkonem 130 koní je maximálně dynamická. Jízdní projev Meganu je velmi živý a v zatáčkách krásně agilní. Během týdenního testování se kombinovaná spotřeba ustálila na hodnotě 6,0 litru, a to jsem Megane nešetřila.

Díky systému Multi Sense, který nabízí 5 režimů nastavení celého vozu, se Megane přizpůsobí aktuální náladě každé řidičky. Je libo si zazávodit nebo naopak jet maximálně hospodárně? Megane dokáže v závislosti na zvolený režim (Eco, Comfort, Neutral, Sport, Perso) měnit projev motoru, převodovky a podvozku. Vedle faktického jízdního nastavení se mění i celkové podsvícení displejů.

Jízda v novém Meganu je příjemná a tichá. Hned několik bezpečnostních asistentů se stará o pohodu na palubě. Systém varování před opuštěním jízdního pruhu dokáže při změně pruhu bez blinkrů upozornit řidiče výstražným signálem. Systém rozpoznávání dopravních značek naopak graficky varuje při překročení povolené rychlosti. Další asistent kontroluje slepý úhel auta a napomáhá tak bezpečné jízdě.

Ne, že by Megane měl nějaké veliké rozměry. I přesto je tu k dispozici parkovací asistent. Zvolením ikonky přímo na volantu umí Megane sám zaparkovat do řady nebo na kolmé či šikmé parkovací místo. Stačí jen ovládat řazení, plyn či brzdu a o zbytek se postará parkovací asistent.

megane 2016
Foto: Sabina Kvášová

Hodnotíme

Renault Megane 4. generace mě nadchl svým kvalitním zpracováním ale i jízdními vlastnostmi. Vypadá skvěle zvenku a exkluzivně působí také interiér. Hned několik dalších prvků si jistě dokáže získat srdce žen. Pohodlné masážní sedačky, 5 režimů jízdního nastavení, šikovní bezpečnostní asistenti… Megane je stylovým autem do města i na cesty na výlety. Vřele doporučuji si ho přijít na showroom vyzkoušet! Renault Megane (SCe 115 k) startuje na ceně 339 900 Kč. Cena testovaného vozu (1,6 dCi 130k) ve výbavě Bose je 559 900 Kč.

 

Sdílet článek:

Více na webu Renault

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018