Zdroj: fotobanka automobilky Opel

Náš test: rodinný Opel Zafira

5. 7. 2017

S nadcházejícími prázdninami se k nám do redakce dostal model, který ocení hlavně početné rodiny s dětmi. Splnit jejich nároky není vůbec jednoduché. Jak si stojí, respektive jezdí modernizovaná Zafira? Zjišťovala Žena v autě.cz.

IMG_0510
Foto: Sabina Kvášová

Díváme se

Oproti předchozí generaci působí Zafira jednoznačně exkluzivním dojmem. Přepracovaná je v zásadě přední část. Proměnou prošla maska chladiče, na kterou elegantně navazují adaptivní LED světlomety i tvar nárazníku. Ač se jedná především o prostorné rodinné auto, dokázala Zafira díky navrženým liniím, zatmaveným oknům v nejvyšší výbavě Innovation a chromovaným detailům v grilu a chromovaným podokenních lištách, po designové stránce neskutečně prokouknout.

IMG_0522
Foto: Sabina Kvášová

Nasedáme

Interiér nezapře svou příslušnost ke značce Opel. Dominuje mu všeobjímající palubní deska s dotykovým displejem uprostřed, který by si rozhodně zasloužil inovaci grafiky. Na druhou stranu je na palubě Zafiry už od základu přítomen nový systém Opel OnStar, nabízející možnost ovládání vozu, rad na cestu a optimální navigování a Wifi hotspot až pro 7 zařízení.

Během týdenního tetování jsem si velmi pochvalovala pohodlí na palubě. Se Zafirou jde skutečně najet stovky kilometrů bez jakéhokoliv pocitu únavy z řízení či sezení. Ergonomická přední sedadla jsou velmi dobře navržena a poskytují dostatečnou oporu. Bavila mě také variabilita kabiny. Sedadla v druhé řadě sedadel jdou měnit, lze tak například vyjmout jedno sedadlo z druhé řady a sedět pohodlně obklopena prostorem. Pokud je třeba, ukrývá Zafira v podlaze kufru další 2 sedadla. Pokud je 6. a 7. sedadlo složeno v podlaze zavazadlového prostoru, je objem kufru 650 litrů. V rámci příplatkové výbavy lze převážet i cyklistická kola. Stačí zatáhnout páčku Flexfix v podlaze kufru a od espézetky vyjede držák kol.

IMG_0517
Foto: Sabina Kvášová

Jedeme

Testovaná Zafira v naftové motorizaci o výkonu 170 koní jede krásně. Od první jízdy jsem si pochvalovala dobře vyladěný podvozek. Nejsilnější motor, jaký se dá u Zafiry objednat, skvěle šlape. Nechybí mu dynamika a chuť zrychlovat, což se počítá zejména při předjíždění, když máte na palubě ty nejdražší… Zmíněná chuť akcelerace je dokonce u této motorizace tak přirozená, že jsem měla bez pohledu na rychloměr potíž poznat, jaké je aktuální rychlost. Zafira dokáže v tomto směru klamat tělem. .-) Ačkoliv je to rodinná loď na dlouhé – opravdu dlouhé cesty, která pojme až sedm pasažérů, nejde o žádného lenocha ba naopak.

K spokojenému pocitu z jízdy se musí navíc přičíst Zafiřina naftová dieta. Jezdit za šest litrů v kombinovaném režimu je rozhodně velmi slušná spotřeba.

IMG_0513
Foto: Sabina Kvášová

Hodnotíme

Pokud jste maminka početné rodiny, pak byste rozhodně měla zajít do showroomu Opel se na Zafiru minimálně podívat. Redesign se Zafiře povedl na jedničku. Vypadá skvěle. To nejdůležitější ale je, že dokáže splnil nároky rodiny. Je prostorná, úsporná, pohodlná a pyšní se příkladnou dynamikou v tomto segmentu. Reprezentativní sedmimístná loď Opel Zafira dokáže díky své úspornosti potěšit navíc rodinnou peněženku. Opel Zafira (1.4 Turbo 88 kW) startuje na 462 900 Kč. Testovaný model (2.0 CDTI 125 kW) stojí bez příplatků 629 900 Kč.

Sdílet článek:

Více na webu Opel

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018