Zdroj: fotobanka automobilky Honda

Náš test: Skvělá Honda Civic 1.5 Turbo VTEC Turbo

16. 8. 2017

Desátou generaci modelu Honda Civic jsme naposledy měli šanci otestovat s litrovým tříválcem a bezstupňovou převodovkou CVT. Modelová řada však nabízí vedle zmiňované konfigurace také silnější verzi s 1.5 litrovým motorem VTEC a manuální převodovkou. Jak funguje toto spojení a jak jezdí Civic ve výbavovém stupni Sport Top se dozvíte v našem testu.

Díváme se

Honda se s novou generací Civicu vydala odvážně proti šedi průměru většiny současných hatchbacků. Extravagantní design minulé generace posouvá o level výše, někoho šokuje, ostatní přinejmenším nemůže nechat chladnými. Je to extrovert, který poutá pozornost. Exteriér jiskří křivkami, překvapuje hranami a na první pohled promyšlenými linkami. Kombinace červené metalízy a černě lakovaných doplňků Rally Red vypadá ve skutečnosti ještě lépe než na fotografiích. Minulá generace ostré verze Civic Type-R nás bavila, novinka v „civilním“ provedení ji trochu evokuje a zachovává si image svalnatého atleta. Nová Honda je svébytná a originální. Celkový dojem? Skvělý.

20170709_093720
Zdroj: fotobanka automobilky Honda

Nasedáme

Interiér prodělal ještě větší mezigenerační změnu. Oproti minulé verzi upustili designéři od šíleného konceptu několika digitálních displejů a futuristického vzhledu. Místo toho se novinka dočkala uhlazeného a moderního designu. Digitální kaplička ukazatelů poskytuje mnohem přehledněji všechny podstatné informace o jízdě. Vzhled a kvalita přístrojové desky je na míle vzdálená od svého předchůdce a jedná se o značný posun vpřed. Středovému panelu dominuje vylepšený a plně dotykový displej, který je nyní svižnější a lépe graficky propracovaný. Ovládání audia skrze dotykovou plochu je však stále prkenné a za jízdy takřka nepoužitelné. Posed za volantem je díky použité nové platformě perfektní a řidičsky maximálně přívětivý. Zadní řada sedadel poskytuje dostatek prostoru pro dvě dospělé osoby, kufr nabízí 478 litrů objemu.

20170709_093814
Zdroj: fotobanka automobilky Honda

Jedeme

Testovaná verze s přeplňovaným motorem 1.5 VTEC disponuje výkonem 180 koní a točivým momentem 240 Mn. ve spojení s manuální převodovkou. Papírově výkonem neohromí, ale Civic je opravdu rychlý a motor miluje vysoké otáčky. Honda prostě motory umí a nejnovější patnáctistovka je toho zářným příkladem. Motor plně ožívá od 4000 otáček za minutu s neutuchající gradací výkonu až to červeného spektra. Vytáčení motoru je při průjezdu okreskami radost, navíc za příjemně chraplavého zvuku, který se line ze dvou obřích centrálních výfuků. Podvozek, řízení a manuální mechanické řazení parádně sekundují motoru a tvoří harmonický celek, který lze u konkurence těžko nalézt. Hranici mezi sportovností a komfortem se podařilo vybalancovat na jedničku. Kombinovanou spotřebu lze ukočírovat kolem 7,5 litru na 100 kilometrů.

20170709_093942
Zdroj: fotobanka automobilky Honda

Hodnotíme

Nový Civic je nevšední, ale výtečně postavené auto, které ctí hodnoty japonského výrobce. Designově nabízí výrazné a neobyčejné tvary, které nemusí sednout každému. Jízdně je však famózní a nabídne své majitelce nejen komfort rodinného hatchbacku, ale také sportovního ducha. Pokud bychom se měli rozhodovat mezi dvěma nabízenými motory a převodovkami, je testovaná verze trefou do černého. A kolik to všechno stojí? Za konfiguraci použitého motoru a manuální převodovky zaplatíte 719.000 Kč.

Sdílet článek:

Více na webu Honda

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018