Zdroj: fotobanka automobilky Volkswagen

Náš test: Přitažlivý VW Beetle Cabrio

11. 10. 2016

Jaké auto může být pro nás ženy více stylové než kabriolet s plátěnou stahovací střechou. Ano, několik konkurentů by se našlo. Kultovní retro lahůdka ve zdařilé moderní podobě je však pouze jedna – VW Beetle Cabrio.

20160904_180054
Zdroj: fotobanka automobilky Volkswagen

Díváme se

Beetle Cabrio je sexy! Během testování jsem se hned několikrát přesvědčila, že je s tímto autem každý zaručeně vždy středem pozornosti. Zvídavé pohledy budil nejen u žen, ale i u opačného pohlaví. Nový brouk si bere designově to nejlepší ze svých předchůdců – zaoblené a přátelské linie, které napříč léty (ani měnícími se trendy) nezevšedněly. Beetle nelze přehlédnout, má prostě šarm. Moderní prvky jako přední LED svítilny, chromové lišty prahů a osmnáctipalcová litá kola povyšují vzhled ještě o úroveň výš.

20160904_175401
Zdroj: fotobanka automobilky Volkswagen

Nasedáme

K extravagantnímu exteriéru náleží neméně zajímavý interiér. Ten je spolu opti-paketem R-Line opravdu exkluzivní. Po otevření bezrámových dveří oslní stylový interiér s perfektně tvarovanými sedačkami. Pozornosti se dostalo téměř každému detailu interiéru, který jako celek působí opravdu luxusně – kožený dobře tvarovaný multifunkční volant, kožená řadicí páka nebo kožené madlo ruční brzy. Palubní desce dominuje velký dotykový display informačního systému s navigací a osmikanálovou zvukovou aparaturou. Spárováné s chytrým telefonem je na výborné úrovni.

Prostoru pro posádku na první řadě sedadel je dostatek. Objemnější A – sloupky trochu překáží ve výhledu. Ve druhé řadě sedadel je místo pro dvě osoby, velkorysým prostorem však neoplývá. Kufr má objem 225 litrů, s miniaturním vstupem do něj. Sklopením zadních sedadel se dá zvětšit na 310 litrů. Přílišnou praktičnost jsem tedy nenašla. Kvůli tomu si ale člověk kabrio přece nepořizuje. Skládací střecha je k dostání ve dvou barvách, kromě černé se nabízí i v béžové.

20160904_175049
Zdroj: fotobanka automobilky Volkswagen

Jedeme

Testovaný model měl pod kapotou přeplňovaný zážehový motor 1.4 TSI o výkonu 150 koní, který spolupracoval se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG. Kabriolet je s ním vcelku čilý, nedostatkem dynamiky netrpí. Ano, v nabídce jsou i výkonnější motory, ale při udržení rozumné kombinované spotřeby je zvolený motor zlatou střední cestou. Spotřeba se během testu pohybovala kolem 7,5 litrů benzínu na 100 kilometrů.

A to i přes to, že má kabriolet má o více než sto kilogramů více než kupé. Beetle bylo třeba zpevnit, aby  se vůz nekroutil a zůstal bezpečný.  Se střechou lze manipulovat až do 50 km/h, je přitom třeba podržet příslušné tlačítko. Akustický komfort s plátěnou střechou byl na dobré úrovni, výraznější hluk byl znatelný až nad dálničními rychlostmi. Navzdory výše zmíněným kvalitám není cabrio na rychlou jízdu po okreskách. Vyšší hmotnost je v zatáčkách znát a auto v nich působí poněkud těžkopádně. Sečteno podrženo, Beetle si  nejvíce užijete se staženou střechou a plavým klidným tempem, kdy si jízdu vychutnáte nejlépe – a o to vlastně jde.

20160904_180003
Zdroj: fotobanka automobilky Volkswagen

Hodnotíme

Design Beetlu je velká zbraň, a já mu bezezbytku podlehla. Cabrio se tak řadí mezi nejhezčí vozy ve své třídě. K tomu si připočtěte luxusní interiér a téměř veškerou myslitelnou výbavu, podrženou paketem R-Line. Volkswagenu se nový Beetle povedl si je toho dobře vědom, a tak si za svůj klenot nechá dostatečně zaplatit. Základní konfigurace Basic s motorem 1.2 TSI začíná na 521 900 Kč. Testovaný brouk s motorem 1.4 TSI a 7st. automatem DSG ve výbavovém stupni Sport, paketem R-Line a příplatkovou výbavou stojí 850 900 Kč, a to je hodně velká suma. Za hřích však opravu stojí.

20160904_180511
Zdroj: fotobanka automobilky Volkswagen
Sdílet článek:

Více na webu Volkswagen

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018