Přihlásit

Test2017_45

Náš test: Vylepšený Koleos

9.8.2017

Exkluzivně jsme vyzkoušeli nové SUV od Renault – model Koleos, kterým se budou moci zákaznice projet až od září. Na první pohled je zřejmé, že 2. generace modelu Koleos nabízí více než jeho předchůdce.

IMG_3368

Díváme se

Koleos prošel proměnou a tato změna mu jednoznačně prospěla. Design přední masky volně navazuje na současné úspěšné modely jako je Renault Talisman nebo Espace. Díky zvýšenému podvozku a široké přední masce působí Koleos sebevědomým a mohutným – chlapáckým dojmem. Model ozvláštňují diodové světlomety a větší litá kola, která jsou standardní součástí testované výbavy Intens.

IMG_3365

Nasedáme

První dojem z interiéru testovaného modelu? Jednoznačně jeho prostornost, pohodlí a kvalitní zpracování. Navíc se do něj skvěle nastupuje, autosedačky se díky doširoka otevíratelným dveřím instalují razdva a je už od základní výbavy vybaven funkcí bezklíčkového přístupu. Klíčky od auta tak mohou zůstat pěkně v kabelce, žádné hrabošení a nervy, kde zas ty klíče mohou být…

Interiér je navržen velmi moderně a atraktivně. Navíc se jedná o kvalitní materiály, takže jsem hned po usednutí za volant měla dojem, že sedím v autě vyšší třídy. Uprostřed palubní desky vévodí velká dotyková 8,7palcová obrazovka s multimediálním systémem a navigací. Design palubky vypadá krásně a minimalisticky. Je to však trošku na úkor uživatelské přátelskosti. K obyčejným ovladačům jako je ventilace nebo ovládání hlasitosti se nejde dostat jinak než přes samotný multimediální systém. Během týdenního testování jsem si v interiéru naříkala také na otevírání kufru. Otevřít a hlavně zavřít kufr jde v Koleosu hrozně ztěžka. Myslím, že slabší řidičky s tím budou mít ještě větší problém než já. Doporučuji proto připlatit za Paket City s elektrickým ovládáním víka zavazadlového prostoru s možností otevření pohybem nohy pod zadním nárazníkem. Zavazadlový prostor je na druhou stranu naprosto komfortní a má minimální kapacitu 498 litrů.

IMG_3364

 

Jedeme


Renault
nabízí Koleos pouze s naftovým motorem. Já jsem otestovala 175 koňovou verzi. Jízdně mi ale Koleos nabídl mnohem lepší svezení nežli jeho předchůdce. Jízda je komfortní a sluší mu dlouhé trasy. Poslední dobou jsem si ale zvykla na pohodlné řazení automatické převodovky. Proto se přiznám, že mi řízení Koleose se šestistupňovou převodovkou šlo zpočátku ztuha a musela jsem si na něj zvykat.

Koleos má velmi dobrý podvozek a terénní schopnosti. Nejde o nějaké načančané esúvéčko, ale o praktický model do nepohody. Mimo běžné trasy – například při jízdě po poli – působil se svou světlou výškou 21,3 cm neohroženě. Kombinovaná spotřeba je vyšší, ustálila se po týdenním testování na hodnotě 8,3 litru.

Zcela jednoznačně mě na Koleosu potěšily standardní prvky bezpečnostní výbavy. Od základní výbavy je k dispozici asistent rozjezdu do kopce, tempomat, asistent jízdy v pruzích nebo systém kolizního brzdění. V rámci výbavy Intens, která byla součástí testovaného vozu, je standardem hlídání mrtvého úhlu nebo automatické přepínání dálkových světel.

IMG_3355

Hodnotíme

Oproti předchůdci je Koleos jednoznačně pohlednější a má lepší jízdní vlastnosti. Koleos je takový prostorný chlapák s pohonem 4×4. Velmi příznivý je poměr cena/nabitá výbava. Naftová dvoukolka Renault Koleos (Energy dCi 130 4×2) startuje na částce 699 900 Kč. Cena testovaného modelu (Intens Dci 175 4×4) je 849 900 Kč.



Více na webu Renault