Přihlásit

TestZenavAute2

Náš test: Znovuzrozený Opel Insignia Sports Tourer

25.10.2017

Když přijde na řadu téma praktičnosti, je to právě segment kombíků, který sbírá díky své univerzálnosti cenné body. Na trhu se nyní objevuje nová generace modelu Opel Insignia. Má českým řidičkám co nabídnout?

IMG_4940

Díváme se

Druhá generace Opelu Insignia možná vypadá na první pohled nenápadně. V eleganci a detailech však tkví její síla. Linie jsou střídmé, avšak nadmíru promyšlené. Chromové prvky celkovou karoserii krásně ozvláštňují. Příď doplňují pěkně střižené křivky Full LED světlometů IntelliLux, které skvěle svítí a chytře přisvěcují do zatáček. Insignia se nabízí v rámci nejvyšší výbavy Innovation na 18″ kolech. Zajímavostí je, že nová generace Insignie je o 5 centimetrů delší a o 9 centimetrů širší. Dynamický look vozu je dán také tím, že je oproti předchozí generaci o 4 centimetry nižší. Prostě takový malý – velký, sportovní – rodinný kombíček.

IMG_4960

Nasedáme

Na nové Insignii se mi také líbí technologie. Je to chytré auto. Aktuální rychlost, pokyny navigace nebo povolená rychlost se šikovně zobrazuje na head-up displeji v zorném poli řidičky, což je velmi praktické a neodvádí to pozornost. Přístrojový štít umí zobrazit všechny potřebné údaje digitálně. Grafika se opravdu povedla. Jednoduché palubní desce dominuje velký 7“ palcový displej informačního systému 4.0 IntelliLink, který jde snadno ovládat. Silnou stránkou nové Insignie jsou překvapivě pohodlná sedadla nabízející maximální oporu a prostornost včetně široké palety úložných prostor a skrýší. Kufr je naprosto dostačující pro potřeby rodiny, objem zavazadlového prostoru je 490 litrů.

IMG_4944

Jedeme

Nejde však jen praktičnost, kterou Insignia nabízí. Insignia exceluje také svým jízdním komfortem. Testovala jsem vůbec nejsilnější naftovou motorizaci 2 CDTI Turbo D s výkonem 170 koní (125 kW) a šestistupňovou manuální převodovkou. Insignia krásně sedí v zatáčkách a nechybí ji agilita. Má pohodové a komfortní jízdní vlastnosti. Tato motorizace se mi zdá být naprosto ideální pro potřeby běžné rodiny. Navíc potěší rodinnou peněženku její spotřeba. Kombinovaná spotřeba se po týdenním testování – v plném obsazení –  ustálila na hodnotě 7,2 litrů na 100 kilometrů. Na dálnici se spotřeba pohybovala dokonce pod 5 litrovou hranicí. S již zmíněnými technologiemi souvisí i široká paleta bezpečnostních asistentů: hlídaní slepých úhlů, adaptivní tempomat, aktivní držení v jízdních pruzích, čtení dopravních značek, anebo hlídání chodců a možnost zavolání pomoci prostřednictvím systému On Star. Chytrá Insignia, zdá se, myslí na všechno.

IMG_4952

Hodnotíme

Nový Opel Insignia Sports Tourer si mě získal velmi slušným poměrem cena/výkon. Na to by mohly české řidičky s rodinami slyšet. Prostorný kombík potěšil nízkou spotřebou, kvalitním provedením a univerzálním jízdním projevem. Nový Opel Insignia Sports Tourer 1.5 TURBO (103kW/140k) startuje na ceně 594 900 Kč Cena testovaného modelu s nejvyšší výbavou Innovation 2.0 CDTI (125kW/170k) je 774 900 Kč.

 

 

 



Více na webu Opel