Zdroj: fotobanka automobilky Jaguar

Nejrychlejší Jaguar F-TYPE sviští 322 km/h

7. 3. 2016

F-TYPE SVR je prvním Jaguarem s označením SVR, který naplno využívá potenciál lehkého hliníkového sportovního vozu. Jde o supersport s maximální rychlostí 322 km/h. Vyšší výkon, nižší váha, vylepšený podvozek a pohonné ústrojí, i aktivní aerodynamika poskytují kupé a kabrioletu za všech podmínek výkon supersportu.

Větší vstupy vzduchu v předním nárazníku spolu s přepracovanými mezichladiči nasávaného vzduchu a upravenými výdechy na kapotě zaručují odpovídající zvýšení výkonu chladicího systému a účinnosti pohonné jednotky.

Nový lehký titanový a inconelový výfukový systém si poradí s vyššími teplotami, snižuje protitlak a šetří 16 kg. Ve srovnání s výfukem z nerezové oceli u verze F-TYPE R větší tepelná odolnost inconelu znamená, že tloušťka stěn může být poloviční a to pouhých 0,6 mm.

Foto 3
Zdroj: fotobanka automobilky Jaguar

Vyšší výkon a ovladatelnost ovšem nefungují na úkor spotřeby paliva a emisí CO2. Ve srovnání s verzí F-TYPE R zůstávají hodnoty při evropském kombinovaném cyklu nezměněné 11,3 l/100 km a 269 g/km.

Zadní unašeč je zcela nový. Konstrukce tohoto složitého, hmotnostně optimalizovaného hliníkového dílu vyráběného tlakovým litím zvyšuje tuhost podvozku o 37 % v podélném a 41 % v příčném směru. Projevuje se to lepší kontrolou styčné plochy pneumatiky a ještě lepší zpětnou vazbou v řízení.

 

Výkon u verze F-TYPE SVR nijak nepotlačuje komfort. Naopak. Interiér získal pohodlná sportovní sedadla SVR se 14 nastavitelnými parametry. Ta jsou potažená kůží Jet a ozdobená výrazným vzorem Lozenge Quilt, kontrastními švy a mikro lemováním. Hlavové opěrky pak nesou logo SVR. Zákazníci mohou zvolit kožené čalounění v odstínu Siena Tan nebo v červené barvě. Volant SVR potažený kůží Jet má černé vnější části paprsků a kontrastní švy v jedné ze čtyř nabízených barev. Páčky řazení z anodizovaného hliníku jsou větší než v ostatních verzích modelu F-TYPE. Řazení je tak ještě instinktivnější. Uspořádání sedadel „1+1“ s důrazem na řidiče je zvýrazněno semišovým potahem přístrojového panelu a středové konzoly.

Foto 2
Zdroj: fotobanka automobilky Jaguar

Multimediální systémy InControl Touch a InControl Touch Plus využívají 8palcový dotykový displej, intuitivní uživatelské rozhraní a přináší ostré, přehledné zobrazení 3D map. Dále nabízí audiosystémy Meridian s prostorovým zvukem.

Sdílet článek:

Více na webu Jaguar

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018