Přihlásit

DlouhodobyTest

Peugeot 3008 pod drobnohledem ženy v autě

15.9.2017

Na atraktivním vzhledu modelu Peugeot 3008 jsme se v redakci jednoznačně shodli. Peugeot 3008 je designový kousek! Teď přišel čas otestovat ho v provozu, a to naším – ženským – úhlem pohledu. Jaké jsou jízdní dojmy po dvou tisících kilometrech řízení Peugeot 3008?

IMG_3725

+ Skvělý výhled

Modelu Peugeot 3008 se nedá upřít, jak je z něj díky zvýšené světlé výšce a vyšší pozici sedadel krásně vidět. S tím souvisí nejen dobrý a bezpečný pocit za jízdy, ale i snadné manévrování například při parkování. Pohodlné designové sedačky kombinující kůži a textil se dají jednoduše nastavit pro ideální pozici za volantem. Díky tomu jsme se v redakci s autem sžili hned po pár kilometrech.

IMG_3741

+ Slušná prostornost

Moderní designový interiér nabízí kupodivu mnoho prostoru a praktických úložných přihrádek. Peugeot 3008 působí i díky prosklené panoramatické střeše velmi příjemně a útulně. Zadní sedadla jdou díky systému „Magic Flat“ snadno sklopit a vznikne rovná plocha k uložení rozměrnějšího nákladu – dohromady tak objem naroste až na 1670 litrů. Samotný kufr s dvouúrovňovou posuvnou podlahou nabízí 591 litrů objemu.

IMG_3731

+ Univerzálnost

Na modelu Peugeot 3008 nás baví jeho univerzální vlastnosti. Ve městské džungli a uličkách se krásně řídí, volant je příjemně přeposilovaný a díky dobrému výhledu a optimálním rozměrům se s ním dobře parkuje. Při jízdě po dálnici Peugeot 3008 s naftovým motorem 2.0 BlueHDi jede komfortně. Výkon 150 koní je naprosto dostatečný pro potřebnou akceleraci při rychlém předjíždění. Navíc ze sebe dokáže Peugeot 3008 dostat ještě víc díky paketu Driver Sport Pack. Stisknutím tlačítka Sport rázem volant ztuhne, nastavení odezvy plynu a zvuk motoru je agresivnější včetně barevného osvětlení displeje. Při jízdě na Šumavu nám 3008 dokázala ukázat své schopnosti při jízdě lesní cestou. Stačilo zapnout volič režimů Advanced Grip Control pro jízdu na nezpevněných cestách a 3008 si to jistě jela terénem bez jakéhokoli zaváhání. Pravda, podmínky byly ideální a povrch suchý, ale na dvoukolku to byla dobrá práce.

IMG_3718

– Chybějící automat

Přiznáme se bez okolků, že bychom v modelu Peugeot 3008 raději uvítali automatickou převodovku. Ačkoliv Peugeot 3008 nabízí pohodlí, řazení šestistupňové manuální převodovky jde ztuha. Dámám v tomto SUV by rozhodně slušel více automat.

IMG_3749

– Nesmrtelný Start Stop Systém

Zvykat si musíme při zastavení například na křižovatce či na semaforu na Start Stop systém a vypínání motoru. Rádi jezdíme úsporně, což o to. Když ale chceme šetřič vypnout, musíme se zanořit do systému obrazovky, a to chvíli trvá. S opětovným nasednutím do auta a nastartováním je nutné úkon opakovat. Mnohem jednoduší by bývalo bylo, dát samostatné tlačítko někam pod volant, než při každém nastartování klikat v nabídce obrazovky…

IMG_3743

Testovaný model Peugeot 3008 (2.0 BlueHDi, 150 koní) ve výbavě Allure stojí bez příplatků 695 000 Kč.

Dlouhodobý test modelu Peugeot 3008 zdaleka nekončí. Již brzy se zaměříme na jeho vlastnosti z pohledu maminek. Peugeot 3008 otestují také testerky z portálu Ženy sro. V listopadu se pak můžete těšit na online soutěž, ve které bude hlavní cenou právě Peugeot 3008 na celý týden. Možná právě vy ho otestujete na vlastní kůži…



Více na webu Peugeot