Přihlásit

IMG_0283

První dojmy Škoda Karoq – SUV, které baví

12.10.2017

Redakce magazínu Žena v autě.cz exkluzivně otestovala nové SUV Škoda Karoq. Ten volně navazuje po 8 letech na úspěšný model Yeti. Pravdou také je, že je Karoq na první pohled větší než Yeti (konkrétně o 16 centimetrů) a je zároveň novým, menším bratříčkem největšího SUV automobilky Škoda modelu Kodiaq. Proč by se měl líbit právě českým řidičkám?

SKODA_Karoq_75

Povedený design

Zaujme ostrými liniemi, které jsou pro nejnovější modely Škoda nyní charakteristické a jsou inspirovány například ve světlometech (ale i v interiéru) křivkami českého křišťálu. Nejlépe vypadají příplatkové full LED světlomety s čirou optikou. Díky umístění světlometů a mlhovek na úrovni masky chladiče má Karoq terénní esprit. Efektně působí také světelné logo promítané na zem zpod vnějších zrcátek.

Robustnost a dobrý výhled

Přední a zadní nárazník jsou výš nad silnicí, takže se není třeba obávat oděrek při parkování u obrubníků. Přitom se do Karoqu skvěle nastupuje i vystupuje, a díky vyšší poloze sedadel přináší lepší přehled za volantem. Dveře jdou krásně doširoka otevírat, což potěší zejména maminky při manipulaci s dětskou autosedačkou.

IMG_0301

Šikovný a kvalitní interiér

Interiér nabízí kvalitní provedení a snadné ovládání. Jeho součástí je vůbec poprvé moderní digitální instrumentální panel promítající údaje v přístrojovém panelu.

SKODA_KAROQ (3)

Karoq vychází vstříc současnému trendu konektivity na palubě. Infotainment jde jednoduše propojit s mobilním zařízením. Jde snadno sdílet hudbu, aplikace a například na displeji palubní desky zobrazit nejaktuálnější navigační data a usnadnit tak bezpečné a rychlé dosažení cíle cesty. Pohodu na palubě navozuje také ambientní osvětlení s 10 různými odstíny.

Příkladná prostornost a až 30 simply clever řešení

Další silnou stránkou nového Karoqu je vedle designu a praktického interiéru jeho prostornost. Už dlouho jsem v SUV nenašla tolik prostoru pro nohy také v druhé řadě sedadel. Sedačky v druhé radě sedadel jdou pomocí systému VarioFlex zcela vyjmout a získat dokonce až 1810 litrů objemu. Kufr se dá otevřít bezdotykově – mávnutím nohy prostřednictvím virtuálního pedálu. Zavazadlový prostor nabízí pohodových 521 litrů objemu.

© SKODA

Bezpečnost posádky především

Po více než 100 ujetých kilometrech po sicilských silnicích mohu o Škoda Karoq směle prohlásit, že je komfortním a bezpečným parťákem na cesty. Disponuje nejnovějšími jízdními asistenty a vychytávkami jako je adaptivní tempomat ACC, Front Assist s prediktivní ochranou chodců, Emergency Assist, Lane Assist, asistent rozjezdu do kopce, rozpoznávání značek, detektor mrtvého úhlu Blind Spot Detect nebo asistent pro vyjíždění z parkovacích míst Rear Traffic Alert.

SKODA_Karoq_64

Tichoučká, komfortní jízda

Během jízd po Sicílii jsem si pochvalovala velmi příjemně přeposilovaný volant a snadné řízení – ideální pro řidičky, jak pro jízdu ve městě nebo po dálnici. Navíc ve všech pěti testovaných motorizacích jel Karoq velmi tiše a velmi dobře kryl všechny nerovnosti na zdejších – mnohdy hrbolatých silnicích. Zmíněná paleta motorizací zahrnuje tři naftové a dva benzínové motory, s hybridním pohonem se zatím nepočítá. Základ nabídky, který teď v začátku startuje rovnou ve výbavě Ambition, tvoří tříválec 1.0 litru TSI s výkonem 115 koní s poháněnou přední nápravou a 6stupňovým manuálem za 529 900 Kč.

SKODA_Karoq_interior_details_002

A jaká je preference Žena v autě.cz?

Pro nenáročné cestování spíše na kratší trasy je zajímavá benzínová jednotka s motorem 1.5 l TSI se 150 koňmi, která je pouze s automatem a volitelným pohonem 4×4. Řidičkám na dlouhé trasy a náročnější terén doporučuji úspornou a silnou dieselovou variantu s 190 koňmi 4×4. Vyplatí se příplatkový adaptivní podvozek DCC s komfortním režimem, který během jízdy zhýčká svou pohodovou a krásně odhlučněnou jízdou, jakou znám například z Kodiaqu. V jízdním komfortu má (vedle designu, snadnému ovládání a řízení) nový Karoq českým řidičkám rozhodně co nabídnout.



Více na webu Škoda Auto