Zdroj: fotobanka automobilky Škoda

Škoda nabízí pohon všech kol téměř 20 let

22. 2. 2018

Škoda použila poprvé ve své novodobé historii pohon 4×4 v roce 1999 v modelu Octavia combi . Do konce loňského roku vyrobila mladoboleslavská automobilka více než 700 tisíc vozů s tímto pohonem.

Jenom za loňský rok překročila Škoda hranici 127 tisíc vyrobených vozů s pohonem všech kol. Jednalo se o modely Octavia, Superb, Yeti, Karoq a Kodiaq. Všechny modely 4×4 z aktuální nabídky výrobce využívají 5. generaci elektronicky řízené mezinápravové vícelamelové spojky.

titulka-37
Zdroj: fotobanka automobilky Škoda

Historie pohonu více než jedné nápravy se datuje v Mladé Boleslavi již do 30. let minulého století. Řídicí jednotka při jízdě neustále vyhodnocuje optimální rozdělení hnací síly mezi kola přední a zadní nápravy. V případě, že není pohon všech kol potřebný, probíhá přenos hnací síly převážně prostřednictvím kol přední nápravy. První vozy, které měly poháněna kola více než jedné nápravy, vznikly v Mladé Boleslavi již koncem 30. let minulého století. Využití „čtyřkolky“ se v té době soustředilo především na prototypy autobusů a vojenských vozů, které se však sériové výroby nedočkaly.

 

Sdílet článek:

Více na webu Škoda Auto

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018