Logo

U90_predek

Test: Mercedes-Benz GLK 220 CDI

26.7.2010

Model Mercedes-Benz GLK patří do skupiny zejména ženami velmi oblíbeného segmentu SUV. Univerzálně využitelné vozy sportovního charakteru, jak je segment SUV nazýván, je pro většinu žen ta správná kombinace, kterou vyhledávají. Zvýšený posed, offroadový vzhled budící pocit bezpečí a respektu ostatních na silnici, variabilní zavazadlový prostor – to jsou slova, která často zaznívají při šíření chvály na segment „esúvéček“. Co nabízí v tomto ohledu značka Mercedes-Benz jsme se podívaly na začátku letošních tropických třicítek a přinášíme vám žhavé hodnocení Ženy v autě.

Díváme se

Změna designu a vývoj k ostře řezaným svébytným rysům, který je u Mercedesu velmi inovativní, vzbuzuje u tohoto modelu pozornost. Během testování jsme o designu více diskutovaly, ač na počátku řidičky sympatizovaly především s oblými tvary u designu vozů, v případě vývoje u této značky chválily tuto změnu, která působí věrohodněji a zcela originálně. Pozornost GLK nebudí pouze díky svému tvaru karoserie, zasloužily se o to například takové detaily je jako atypický tvar blinkrů umístěných v zrcátkách, které SUV ještě více dynamizují.

glk

Sedíme

Po usednutí za ergonomický kožený volant jsme se velmi rychle zorientovaly. Nejkladněji hodnotíme především Audiosystém, který je skutečně jednoduchý a uživatelsky přátelský. Na displeji se stanice retrostylově zobrazují na radiové ose.

Jednoduché není pouze ovládání, ale také samotný interiér modelu. Ten je strohý a ryze funkční, nečekejte žádné luxusní prvky.

interiér

V parném horku je GLK při spuštění automatické dvojzónové klimatizace Thermatic s pylovým filtrem, která je v každé výbavě, přímo oázou. Ve standardní výbavě překvapivě najdete také kolenní airbagy pro řidiče, tempomat s omezovačem rychlosti Speed­tronic, audiosoustavu s přehrávačem CD/MP3, telefonní klávesnicí, šesti reproduktory a vstupem AUX nebo například parkovací čidla vpředu i vzadu.

Při testování nás velmi potěšila jedna maličkost, konkrétně skrytý úložný prostor včetně přepravky. Pokud vezete něco menšího, můžete náklad složit do této podlahové přihrádky aniž by náklad při jízdě nepříjemně cestoval ze strany na stranu.

zavazadlový prostor

Jedeme

Testovaly jsme model GLK, se sedmistupňovou automatickou převodovkou a 170 koňmi od kapotou. Při zrychlení převodovka pomaleji reagovala, předjíždění však zvládla s přehledem. Na dálnici, jak jsme ostatně očekávaly, jelo svižně a tiše. Nerovnosti, jakých je na českých silnicích mnoho, tlumilo GLK příkladně. Čas přišel samozřejmě i na náročnější terén, ladný Mercedes nevšedního designu si s ním poradil.

Za zmínku stojí označení modelu 4Matic, které odkazuje k systému pohonu všech 4 kol, který rozděluje hnací sílu jednotlivých kol tak, aby tento pohon co nejefektivněji zvyšoval. Pohon 4Matic komunikuje dále se stabilizačním systémem ESP a systémem prokluzu kol Vedle toho v tomto SUV nechybí asistent rozjezdu do kopce.

zaměřte se na design zrcátek...

Hodnotíme

Vzhled luxusního SUV Mercedes-Benz GLK se opravdu povedl. SUV má racionální rozměry, nejde o nějakého mastodonta, který by byl ve městě jak pěst na oko. Kromě racionality v rozměrech, potěší také svým stroze praktickým interiérem, který nedává na odiv, že jedete v luxusním Mercedesu-Benz. V interiéru očekávejte ryze funkční design. Testovaný model se sedmistupňovou automatickou převodovkou se 170 koňmi od kapotou stojí 1 056 000 Kč s DPH. Verze s manuálem a bez pohonné jednotky 4 matic se pohybuje již pod milionovou hranicí za 944 400 Kč s DPH.

Vaše komentáře

Email (nebude zveřejněn)