Zdroj: fotobanka automobilky Škoda

Toskánsko se Škodou Superb

13. 9. 2017

Toskánsko je pro mnohé synonymem krásy, harmonie a pohody. Malebný kraj s upravenými vinicemi, stříbřitými olivovými háji, alejemi štíhlých cypřišů a točitými silničkami. K cestě do této krásné části Itálie jsme zvolili vlajkovou loď automobilky Škoda – model Superb v nejluxusnějším provedení SportLine v podmanivé barvě Dragon Skin a o fotografie nebyla nouze.

IMG_2496
Foto: Sabina Kvášová

Toskánsko je, vedle dobrého jídla a pití, vyhlášené designem, módními butiky a vytříbeným elegantním stylem. Snad proto se sem Superb (nejen vizuálně) tolik hodil. Testovaná verze SportLine dýchá prémiovostí. Od ostatních verzí Superbu se liší příplatkovými 19″ palcovými koly, sníženým podvozkem o 1,5 centimetru nebo zatmavenými zadními skly. Design exteriéru zvýrazňuje paket černých doplňků – například na masce chladiče, zpětných zrcátkách nebo na hraně víka kufru a dveří. V kombinaci se zlatavou barvou Dragon Skin vypadá Superb božsky.

IMG_2489
Foto: Sabina Kvášová

Během dlouhé jízdy do Toskánska, ale i během týdne cestování tímto krajem, jsem si pochvalovala příjemné řízení, snadné ovládání infotaimentu a elektricky ovladatelná pohodlná sportovní sedadla, které poskytovala maximální oporu.

Moc se mi v této výbavě líbilo také elegantní čalounění kombinující Alcantaru, černé čalounění stropu, sportovní pedály nebo dekor v imitaci karbonu s logem SportLine. I díky tomu vypadá interiér exkluzivně.

IMG_2966
Foto: Sabina Kvášová

Pocit harmonie na palubě ale netkví pouze ve vybroušeném designu, ale také v příkladných jízdních vlastnostech a špičkovém provedení podvozku. Po technické stránce nabízí Superb kromě sníženého podvozku také adaptivní podvozek DCC s možností přepnutí do sportovního režimu ESC Sport, kterému v zatáčkách napomáhá elektronická uzávěrka XDS+. Já jsem na dlouhé dálniční přejezdy zvolila režim Comfort, ve kterém Superb ladně překonával nerovnosti. Toskánské silnice jsem pak „řezala“ v režimu Sport. Na takový jízdní zážitek jen tak nezapomenu.

Pod kapotou testovaného modelu se nacházel dvoulitorový turbodiesel s výkonem 190 koní, který byl spojen s dvouspojkovým 7st. automatem DSG.

Zvolená motorizace se ukázala jako nejlepší řešení pro dlouhé cesty. Superb je jistý, tichý a polyká kilometry s takovou jistotou, jakou by mu některé jiné, i prémiové vozy mohly na nekvalitních silnicích závidět. Spotřeba se v mém případě pohybovala kolem 6,5 litrů nafty na 100 km.

Cesta z Dolního Dvořiště (přes Salcburk, Villach, Udine a Padovu) do Florencie, kterou mnozí považují za srdce Toskánska, je dlouhá zhruba 850 kilometrů a zabrala téměř 9 hodin. Desetidenní rakouská dálniční známka vyjde na 8,90 eura (cca 240 Kč), v Itálii se platí mýtné cca 5,50 eura/100 km, cca 150 Kč/100 km. Cesta sem tedy vyjde zhruba na 750 Kč. Vřele všem čtenářkám doporučujeme tento kout Itálie navštívit, ideálně v takovém parádním a exkluzivním modelem jako je Superb.

IMG_2485
Foto: Sabina Kvášová
Sdílet článek:

Více na webu Škoda Auto

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018