Škoda Fabia Tour

Ženy testují auta: Škoda Citigo Ambition

škoda citigo 1,0 mpi

Jak udělat z nového auta předmět živé diskuze? Dejte se do předvídání jeho úspěchu na trhu.Děje se tak i v případě nejčerstvějšího a nejmenšího přírůstku - je dlouhá jen 3,56 metru a široká 1,65 metru -  v rodině Škoda s názvem CITIGO, který zamířil i do naší redakce. Co mu předpovídá dobrá sudička, která má zřejmě ty nejlepší zdroje přímo u pramene v mladoboleslavské automobilce?

Dopravní informace z D1
citigoPodle ní se CITIGO narodila právě v té nejpříhodnější době, kdy bezmála celý svět konečně dospěl k poznání, že budoucností automobilismu jsou malá auta ze segmentu A.

Druhá sudička, ta, co si zřejmě dělá podrobnou statistiku na českých silnicích a snad i v hlavách tuzemských řidičů a řidiček, na to opáčí, že tak to nikdá nebude, neboť malé auto v podstatě ani autem není, ať už z hlediska reprezentace, bezpečnosti, komfortu a zkrátka čehokoli chcete. A co na to sudička č. 3? Ta se klasicky drží svého. Neříká tak ani tak, ale na její slova jistě dojde.

A co si myslíme o ŠKODĚ CITIGO my, ženy v autě?

Nebudu napínat: kloníme se k sudičce číslo jedna.

Proč?

Aut přibývá a bude přibývat. Vzrostou i nevýhody, s nimiž je automobilismus spojený. Jezdit však bude třeba. A proto tady budou i malá, tzv. „třetí“ auta do rodiny. Škoda">Škoda CITIGO se mezi nimi neztratí, i když dnes bude soupeřit s Kia-1" title="Kia">Kia Picanto, novým Twingem či fiátkem Panda.

Díváme se

Pohled na ni se možná okouká (tak zní mnohá předpověď), navíc ji budeme stále odbornicky spojovat s VW UP nebo Seat-1" title="Seat">Seat Mii, její jednoduchý, nekomplikovaně praktický vzhled však může tomuto autíčku zajistit uznání i v době, kdy jednotkou atraktivity už nejsou roky, ale měsíce. Škoda CITIGO se této pasti vyhýbá tak, že vsází na vnějškovou prostotu, a dobře dělá.

Nasedáme

Prostor uvnitř, pohodlný vstup (jen délka dveří může být při otevírání problém), kvalitně provedený interiér, to jsou hlavní klady vnitřku pro čtyřčlennou posádku, které navazují na velmi uspokojivý vnější dojem. Třešničkou je navigace, sloužící i jako palubní počítač. Grafika je velmi přehledná a zobrazuje vám  všechny jízdní hodnoty najednou (také třeba teplotu vzduchu i motoru, hodiny a další hodnoty, které si budete přát. Tenhle kousek luxusu stojí 6400 korun, ale může se opravdu hodit.

Proč tento soulad výrobce porušil několika drobnostmi, které dokáží otrávit, jako je elektrické otevírání okénka spolujezdce pouze na straně řidiče, to mi zůstává záhadou. Za nespornou užitečnou výhodu naproti tomu považuji velký obsah zavazadlového prostoru (225 l), který se dá „zrušením“ zadních sedadel rozšířit až na 951 l.

Jedeme

K dispozici jsme měly na týden vůz Škoda CITIGO 1,0 MPI Ambition o obsahu 44 kW, o kterém jsme předem věděly, že dokáže při rychlosti nižší než 30 km v hodině rozpoznat blížící se překážku a automaticky samostatně zabrzdit, což je přednost, která může snížit statistiku nejčastějších nehod v hustém městském provozu. Dokázal toho mnohem víc: měl sympatický hlas, svižnost a dynamický rozjezd, při rychlosti 80-100 km zvládal vše s přehledem a působil pořád spokojeně.

Projely jsme se i po dálnici, trochu nám při 20 stupních pod nulou zamrzala okénka a spotřeba hravě ukázala hodnotu 7,4 l, ale i tak jsme neztratily pocit povedeného svezení, a radost z jízdy, to je přece důležitá součást řidiččina života, ne?

Škoda CITIGO má i další výhody. Působí stabilně, dobře se ovládá, při řízení máte pocit, že celý vůz je vaším partnerem, který přesně ví, jak se má chovat i zachovat. Není extrémně hlučná a rádio si můžete vychutnat snad v každém okamžiku.

Kolísání spotřeby působí ovšem hrůzostrašně. Ideální stav je při té zmíněné osmdesátce, kde se zachytí kolem 4,6l, na dálnici s klidem 3 litry přidejte, ale co byste také chtěly? To auto není na dálkové cestování, očekávat od něj můžete ale hodně radosti i tak.

Závěrem

Mé hodnocení vozu Škoda CITIGO je veskrze pozitivní. Příjemný vzhled, dobré jízdní i užitné vlastnosti převyšují zápory. Ty se přece dají (v tomto případě zcela jistě) odstranit. s autíčkem pod názvem Škoda CITIGO se budeme setkávat na trzích, kde mají malá auta své renomé, a věříme, že k nim z dobrých důvodů přibude i Česko.

Doporučená základní cena vozu Škoda CITIGO Ambition 1.0 MPI JE 194900 Kč.

20.2.2012
citigocitigocitigonavigace

Další články

Příspěvek do diskuse
smajlik - 1 smajlik - 2 smajlik - 3 smajlik - 4 smajlik - 5 smajlik - 6 smajlik - 7 smajlik - 8 smajlik - 9 smajlik - 10 smajlik - 11 smajlik - 12 smajlik - 13 smajlik - 14 smajlik - 15 smajlik - 16 smajlik - 17 smajlik - 18 smajlik - 19 smajlik - 20
Kód **
**Před odesláním vyplňte tento kód: 365
(slouží k ochraně proti komentářovému spamu)
 

Škoda Fabia Tour
Škoda Fabia Tour