Zdroj: archiv webu

5 chyb, kterých se dopouštíte při používání klimatizace

15. 7. 2018

Je důležité nepodceňovat vliv vysokých teplot na řízení v létě. Podle odborníků jsou při teplotě v interiéru 35 °C reakce řidiče o 20 % pomalejší než při teplotě 25 °C. Podobný vliv na řízení má 0,5 ‰ alkoholu v krvi řidiče. Proto je důležité udržovat v prostoru pro cestující nízkou teplotu a čerstvý vzduch.

Foto: archiv webu

Zapnutí klimatizace na nejvyšší výkon ihned po usednutí do vozu

V létě může teplota v interiéru vozidla, zaparkovaného na slunci, dosáhnout až 60 stupňů Celsia. Tuto teplotu lze za půl hodiny snížit na 25 stupňů při dodržení několika jednoduchých pravidel. Jednou z nejčastějších chyb je zapnutí klimatizace na nejvyšší výkon. Před zapnutím klimatizace na několik minut otevřete dveře a okna. Tímto jednoduchým opatřením přirozeně snížíte teplotu v interiéru. Po vyvětrání interiéru vozidla můžete nastoupit, zavřít dveře a okna a zapnout klimatizaci.

Foto: archiv webu

Provoz klimatizace v režimu vnitřní recirkulace vzduchu

Jedná se o další běžnou chybu, kterou lidé dělají, protože jinak „se okna zamlží“. Doporučuje se zapnout režim Auto, aby systém sám udržoval rovnoměrné a efektivní proudění vzduchu.

Foto: archiv webu

Nezapnutí klimatizace, protože je ráno chladné

V některých částech Evropy mohou být rána i v létě chladná. Navzdory tomu je zapnutí klimatizace i při nastavení vysoké teploty dobrým nápadem, protože se tím zabrání zamlžení oken při pozvolném zvyšování venkovní teploty.

Foto: archiv webu

Nesprávné nastavení výdechů ventilační soustavy

Sniž teplotu klimatizace, necítím žádnou změnu“ zní často požadavek cestujících v létě. Podle odborníka to však většinou není otázkou teploty, ale směru, jímž vzduch proudí v interiéru vozidla. Aby bylo zajištěno rovnoměrné rozdělování vzduchu v interiéru, měly by výdechy ventilační soustavy směřovat vzhůru, nikoli do tváří cestujících. Díky tomuto jednoduchému opatření bude vzduch proudit po celém interiéru vozu a bude nepřetržitě přiváděn ke všem cestujícím.

Foto: archiv webu

Zanedbání pravidelné údržby

Stejně jako motorový olej, kola nebo brzdová kapalina, vyžaduje i klimatizační soustava automobilů specifickou údržbu. Doporučuje se měnit vložku čističe vzduchu každých 15 000 nebo 20 000 kilometrů, aby nedocházelo k omezování proudění vzduchu a snižování jeho intenzity.

 

 

Sdílet článek:

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018