Foto: Sabina Kvášová

AMG Driving Academy – dámská jízda

14. 8. 2018

„Pneumatika je sice rodu ženského, v praxi se ale chová jako chlap. Zvládne jen jednu činnost najednou. Před zatáčkou proto brzděte, pak zatáčejte a následně přidávejte plyn,“ radil nám sympatický šéf AMG v ČR Josef Hlávka při úvodním bezpečnostním školení AMG Driving Academy. Bylo mi hned jasné, že o zážitky na kurzu AMG Performance Training a zábavu bude na Automotodromu Most ve více než 30stupňových teplotách postaráno.

DS5_5527
Zdroj: fotobanka automobilky Mercedes-Benz

Automobilka Mercedes-AMG přichystala kurz AMG Performance Training premiérově jen pro ženy – pro majitelky vozů AMG a novinářky. Vyzkoušely jsme si vlastnosti modelů Mercedes-AMG v bezpečí závodního okruhu pod dohledem zkušených instruktorů. Jen více takových dámských jízd!

Jedná se vlastně o takovou školu sportovní jízdy. Specialitkou pochopitelně je, že se jezdí ve výkonných vozech AMG. Jednodenní AMG Performance Training je rozdělen do několika částí.

Jedna z disciplín spočívá ve zvládání nedotáčivého a přetáčivého smyku na mokrém povrchu v modelech C 63 AMG a E 63 S AMG 4Matic+ ve sportovním režimu a v režimu Sport+ se zapnutou stabilizací a také v režimu Sport+ s omezenou stabilizací. Zkušení profesionálové v průběhu jízd upozorňují, jak se v případě smyku s autem chovat, díky čemu se každá řidička kolo od kola zlepšuje.

IMG_1997
Foto: Sabina Kvášová

Další disciplína prověřuje správné a důkladné brzdění v různých rychlostech a vyhýbací manévr v kompaktních modelech CLA 45 AMG a GLA 45 AMG. Právě v těchto situacích zjistíte, jak klíčová je při plném a prudkém brzdění správná pozice za volantem, vzdálenost sedadla od pedálů a volantu. Při vyhýbacím manévru je pak stěžejní nedívat se přímo na překážku, ale naopak tam, kam chcete opravdu jet, aby člověk mohl včas zatočit a reagovat na vzniklou situaci.

DS5_5562
Zdroj: fotobanka automobilky Mercedes-Benz

Na kurzu AMG Performance Training nechybí ani tréninková disciplína, která se odehrává přímo na okruhu a jde o závod 2 modelů AMG GT nebo 2 modelů GLC 63 AMG a následně AMG GT a GLC 63 AMG proti sobě. Kdo měl navrch je zřejmé. Na druhou stranu je zajímavé, když na konci trati musíte odhadovat brzdou dráhu auta v 180kilometrové rychlosti. Tato disciplína totiž končí tím, že zabrzdíte v přesně vymezeném místě.

IMG_1983
Foto: Sabina Kvášová

Vrcholem tréninku je jízda na okruhu v modelech Mercedes-AMG CLA 45 AMG, C 63 AMG, E 63 S AMG 4Matic+ a zejména pak v modelu AMG GT s výkonem 350 kW/510 koní a 630 Nm. O naše bezpečí bylo postaráno nejenom díky testovaným modelům, ale také proto, že vedoucí vůz řídil skvělý závodník Aleš Jirásek. Ukázal nám ideální stopu, kde přidávat, kde brzdit. Po několika kolech na to s námi pořádně šlápl, my ale tempo udržely i ideální vzdálenost. Aleš v nás probudil doslova automobilové závodnice. Jízda na okruhu byla o obrovském adrenalinu, zábavě, ale také maximální soustředěnosti. Jízdní vlastnosti AMG GT jsou pro mne od té doby jako z říše snů. Tohle auto je neskutečně stabilní a agilní zároveň. Práce brzd je dokonalá. Už po pár zatáčkách máte pocit, že vám patří svět. Přeji každé řidičce, která miluje rychlou jízdu, se v modelu AMG GT svézt.

 

Zde pár rad, které jsou nejen při řízení na okruhu zcela zásadní:

Vzdálenost sedáku od pedálů by měla být taková, aby při maximálním sešlápnutí brzdového a úplném sešlápnutí spojkového pedálu byly nohy stále dostatečně pokrčené. Důvodem je síla, kterou je třeba vyvinout při krizovém brzdění.

V autě je nutné sedět vzpřímeně. Lopatky by se měly opírat o sedadla.

Správnou vzdálenost od volantu si nastavíme tak, že po opření do opěradla napneme ruku a naše zápěstí by mělo ležet na horní hraně věnce volantu a úhel v loktech by měl být méně než 180 stupňů.

Správné držení volantu je „tři čtvrtě na tři“.

Při vyhýbacím manévru, směřujte zorné pole tam, kam chcete auto vést, nekoukejte se na kapotu auta, ale dopředu.

Na okruhu udržujte ideální stopu a přizpůsobte rychlost charakteru zatáčky.

DS5_6157
Zdroj: fotobanka automobilky Mercedes-Benz

AMG Driving Academy se můžete zúčastnit každý, tedy pokud má volných 22 000 Kč na kartě (v ceně je ubytování, večeře, bezpečnostní školení, jízda na okruhu, samotný kurz a občerstvení během celého dne) nebo AMG v garáži. .-)

 

Sdílet článek:

Více na webu Mercedes-Benz

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018