Zdroj: archiv webu

K vývoji nového odstínu je třeba tisíc litrů barvy

20. 1. 2018

Vývoj nové barvy vozu vyžaduje tři roky výzkumu a zahrnuje mimo jiné také bedlivé sledování trendů na trhu. Stále významnější roli přitom hraje také individualizace.

Nejprve je třeba analyzovat tržní trendy a navrhnout paletu barev pro nové modely, které budou uvedeny na trh. Pro vytvoření nového odstínu je zapotřebí celkem 1000 litrů laku. Míchání barev probíhá v laboratoři. V této fázi je vytvoření nové barvy výhradně záležitostí chemie.

_RC_1352 small
Foto: archiv webu

Jakmile je barva definována, následuje její test nanesením laku na kovovou desku. Tím se ověří její praktická využitelnost a posoudí vizuální efekt, který vytváří. Kontroluje se hloubka a jemnost odstínu na deskách vystavených slunečnímu svitu i ve stínu.

_RC_8687 small
Foto: archiv webu

Samotné lakování probíhá ve stříkacích kabinách, na každý vůz je naneseno 2,5 kg laku. V tomto automatizovaném procesu pracuje 84 robotů. Lakování každého vozu trvá šest hodin. Celkem je naneseno sedm vrstev laku, z nichž každá je stejně tenká jako vlas, ale zároveň tvrdá jako skála. U nalakované karoserie trvá ověření nezávadnosti naneseného laku pouhých 43 sekund.

_RC_8838 small
Foto: archiv webu

Vozidla procházejí „skenerem“, který kontroluje hladkost povrchu a nepřítomnost nečistot.

Více se v přiloženém videu:

Sdílet článek:

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018