BMW 4 v anketě AUTO MÉHO SRDCE

20. 4. 2021

Není pravda, že BMW řady 4 je jen autem pro muže. Dokladem tohoto tvrzení je shortlist naší ankety o nejlepší auto roku z pohledu žen „AUTO MÉHO SRDCE“, kam se BMW 4 dostalo mezi dalších pět finalistů. Čím si dokáže BMW 4 získat srdce žen? Patnáct zkušených novinářek a osobností, které mají k autům blízko, model BMW 4 důkladně otestovalo.

Radost z jízdy

„BMW 4 je autem srdce ženy, tedy pokud u sebe zrovna nemá děti“, říká porotkyně a moderátorka Tereza Tobiášová. „V tomto autě se budete chtít svézt, abyste se cítila, mladá, krásná, bez závazků a nemusíte vůbec na nic myslet. Protože tohle auto pro mě znamená svobodu a vlastně klid. Jede krásně! Je potěšení v tomhle autě sedět, dotýkat se použitých materiálů, držet multifunkční volant. BMW 4 krásně sedí na silnici,“ chválí Tereza během svého testování model BMW 4.

bara vaculíková BMW4

BMW 4 má bezpochyby wow efekt. Nadšení je ještě znásobeno samotným jízdním projevem. Pod kapotou se nachází benzinový šestiválec. Motoru verze 440i ve vrcholném provedení M pomáhají k mohutnému nádechu dvě turbodmychadla. Jeho výkon je 374 koní a točivý moment 500 Nm. Zpravidla si řekne o 10-12 litru benzinu na 100 km, ale záleží samozřejmě na jízdním stylu. 😊

V boji za nižší emise je BMW 4 vyzbrojen mild-hybridním ústrojím s výkonem 11koní, které generuje a ukládá více kinetické energie. Ta se pak využije na spotřebu všeho, co je v autě na elektřinu, ale také na zvýšení výkonu.

BMW-440i_Autokabelky_06v-922x1024

Porotkyně Veronika Petrů o jízdích vlastnostech uvádí: „V praxi BMW 440i působí ještě ostřeji a rychleji, než by se mohlo z tabulkových, už tak slibných, hodnot zdát. Po sešlápnutí pedálu plynu k podlaze vyrazí BMW 440i doslova jako střela.“

BMW 4 nezapře duši sporťáka: má sportovní brzdy, sportovní podvozek, sportovní diferenciál a mnoho krásných, funkčních i designových doplňků. Brzdy ostře nejen vypadají, ale ostré i jsou, reagují na první našlápnutí.

Skvělá je i osmistupňová automatická převodovka Steptronic Sport, která řadí opravdu bleskurychle. Adaptivní podvozek nabízí různou tuhost podle zvoleného jízdního režimu. Auto je chirurgicky přesné! Ve sportovním režimu je řízení z říše akčních pohádek. Ostré, přesné a ultimátně stabilní.

„Pohon všech kol xDrive v režimu Sport Plus dopřává větší porci výkonu zadním kolům, takže se toto kupé s pohonem všech kol chová jako zadokolka. Řízení je příjemně tuhé pro ten správný zážitek z řízení, zároveň není zbytečně těžké, takže se ani “slabá” žena v Praze nenadře. Zážitek umocňuje krásný zvuk motoru a výfuku“, ještě doplňuje na účet řízení porotkyně Veronika.

BMW 4 otestovala Bára Skočdopole

„V BMW 4 jsem zažila takový ten chlapský pocit, že se po tobě v autě ostatní otáčej a souhlasně pokyvují. S dvěma miliony na účtě do toho auta prostě jdu střemhlav,“ svěřuje se během vracení klíčků porotkyně Bára Skočdopolová.

Chytrý parkovací asistent je ve standardní výbavě všech verzí. Obsahuje navíc couvací kameru, pomocnou funkci pro podélné parkování a aktivní systém kontroly vzdálenosti při parkování. Bezpečnostními asistenty je testované BMW 4 doslova prošpikované.

Osobitý design

Vzhled sportovního kupé je prostě sexy. Pravověrní milovníci značky BMW si prý špatně zvykají na specifický vzhled přední masky. Porotkyně naší ankety byly s lookem testovaného BMW 4 v naprostém souladu. Křivky kupé v metalické modré barvě Arctic Race dokonale vyniknou. Tohle auto si umí podmanit smysly.

Vrcholová verze s M paketem s karbonovými prvky a sportovněji střiženými nárazníky a laserovými světlomety vypadá luxusně. Stejně jako použité materiály, moderní dekory a poctivé dílenské zpracování. Interiér je v BMW 4, jak říká porotkyně Tereza, „samostatná kapitola“.

BMW 4 TEREZA TOBIÁŠOVÁ

Testovaný kousek měl interiér v okrovém, koženém provedení Vernasca Cognac s dekorativním prošíváním. Perfektní byla sportovní sedadla s výrazným bočním vedením, která tělo krásně objala a poskytovala dobrou oporu v rychle projížděných zatáčkách. K řízení je tu skvělý tříramenný “M sportovní volant” – vlevo s ovládáním adaptivního tempomatu a systému pro jízdu v pruhu po dálnici a napravo s ovládáním médií, handsfree a hlasového ovládání.

BMW 440i test

Uprostřed palubní desky vévodí dotyková obrazovka s povedenou grafikou. Celý infotainment jde ovládat buď otočným voličem iDrive s možností psaní adresy prstem, přímo na obrazovce nebo některé funkce jako je hlasitost také gesty!

BMW-440i_Autokabelky_09g-1024x996„Jelikož mám ráda zajímavé detaily, tak nemohu nevyzdvihnout “M” trikoloru na bezpečnostních pásech. Pro krásu třídveřové karoserie se občas trpí, hlavně když jste menšího vzrůstu a sedačku máte blízko volantu. Problém pak nastává s vystupováním a nastupováním, kdy potřebujete hodně prostoru vedle auta pro otevření dveří doširoka. A náročné může být i dosáhnutí na bezpečnostní pás. Tenhle němý sluha pracuje tiše, nenápadně, ale naprosto spolehlivě. Po zavření dveří se automaticky vysune a přiblíží pás vaší ruce,“ doplňuje porotkyně Veronika.

Jak je testované BMW 4 prostorné? Vepředu nabízí BMW 4 dostatek místa, vzadu je to pro dospělého cestujícího horší. „Přestože na zadních sedačkách testovaného kupé jsou ISOFIXy na 2 autosedačky, tak bych nedoporučila mít v autě děti. Tohle auto si prostě nechcete zapatlat. Navíc vzadu není úplně veliký výhled, takže děti se cestou moc nepokochají,“ říká porotkyně Tereza. Kufr testovaného kupé je poměrně veliký, a pojme 440 litrů objemu.

1BMW 4 vERONIKA Krčilová

Má BMW 4 nějaké pihy na kráse?

bmw_sarka_klimovaPorotkyně Veronika přiznává: „Krásné, nízkoprofilové pneumatiky nejsou do ulic s obrubníky úplně ideální. Navíc vzhledem k dlouhým dveřím kupé, se z auta při příčném parkování vylézá s obtížemi. Při podélném parkování se počítá každý centimetr.“

Jedninou zásadnější pihou na kráse je za porotkyně vysoká pořizovací cena, která však naprosto odpovídá kvalitě testovaného kupé. BMW 4 startuje na ceně od 1 146 600 Kč, cena testovaného kousku s M paketem se však po všech příplatcích vyšplhal přes 2 miliony.

Tohle auto je symbolem individualismu. Když budete brát ohled na rodinu nebo peněženku, tak si ho asi nepořídíte. Když ani jedno z toho neřešíte, je tohle auto trefou do černého – bez všech kompromisů. Auto pro čirou radost ze života. Auto pro požitek z řízení,“ hodnotí model BMW 4 porotkyně a šéfredaktorka našeho magazínu.

IMG_5269

BMW 4 je pátým z šesti finalistů ankety AUTO MÉHO SRDCE. Také letos bude rozhodování o absolutním vítězi těžké. Konkurence je veliká. Přesto model BMW 4 dává při řízení vůbec největší pocit svobody a radosti během jízdy. Na konci dubna bude jasno, který model zvítězí jako nejlepší auto roku z pohledu žen! Necháme se překvapit…

Hlasujte v anketě DÁMSKÁ AUTOVOLENKA

Vyberte nejlepší auto podle svého gusta. Zúčastněte se hlasování veřejnosti. Stačí kliknout na model, který vás nejvíce oslovil, a odeslat svůj hlas. Hlasovat můžete až do konce srpna.

Sdílet článek:

Více na webu BMW

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018