Dlouhodobý test PEUGEOT RIFTER

21. 10. 2019

S modelem Peugeot Rifter jsme během šesti měsíců testování projeli trasu dlouhou jako k nejsevernějšímu bodu Evropy a zpět, a to dokonce nadvakrát. Dvanáct tisíc kilometrů v prostorném, víceúčelovém rodinném MPV Peugeot Rifter nám bohatě stačilo k tomu, abychom ho mohli pořádně prověřit v různých situacích, jak jinak než ženským úhlem pohledu.

Rifter

„Obřík a rodinný superman“

To byla nejčastější jména, kterými řidičky častovaly testovaný model Rifter. Do Riftera naložíte celou rodinu včetně tří dětských autosedaček v druhé řadě sedadel a všechna potřebná zavazadla do kufru.

Zakladatelka a testerka Eva Čejková z portálu ŽENY sro o Rifteru řekla, že v něm můžete třeba i cvičit jógu. V zavazadlovém prostoru toho jde odvézt skutečně mnoho.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

test Peugeot Rifter

Obrovská kapacita zavazadlového prostoru provokovala naši kolegyni Andreu ze Strollering® do té míry, že kufr podrobila „nafukovacímu“ testu. Kolik se vejde do Peugeotu Rifter míčů? Testovaný Rifter nabídl zavazadlový prostor o objemu 775 litrů, do kterého Andrea umístila 76 míčů!

RIFTER

Velmi šikovné řešení u nakládání menších věcí nabízí Rifter pomocí výklopného okna kufru. Druhá řada sedaček jde samozřejmě sklopit, čímž vznikne téměř rovná plocha a kapacita kufru se zvedne až na 3500 litrů. Lze sklopit i sedadlo spolujezdce a docílit tak vnitřní délky 2,7 metru, což je velkým lákadlem pro aktivní rodiny s dětmi.

Bloggerka Jane nevědomky potvrdila fakt, že velká auta sice budí u nás žen-řidiček respekt a obavy z řízení. Stačí ale trošku kuráže a pár ujetých kilometrů a z původně přísně označovaného „obra“ se stane láskyplně pojmenovaný „obřík“. I v případě Janiny jízdy se totiž po pár kilometrech dostavil pocit úlevy a spokojenosti.

Slide2

Ženy testují Peugeot Rifter

Přívětivý, nekomplikovaný a pohledný interiér

Peugeot si dal v interiéru Riftera opravdu záležet. Nám všem se bez výjimky líbil. K přednostem Peugeotu Rifter patří skvělý výhled z vozu, úžasně pohodlná ergonomická sedadla, elegantní uspořádání palubní desky i-Cockpit s 8“ displejem se zadní parkovací kamerou a malý multifunkční volant, který krásně padne do ruky. Navíc nechybí velké množství úložných prostor. Odkládacích prostor je tu nepočítaně: ve dveřích, ve středové konzoli (zde se ukrývá 12V zásuvka), při sdružených přístrojích nebo za dotykovým displejem. Spolujezdec má před sebou dvojici schránek. Horní, klimatizovaná, ukrývá USB a AUX vstup, spodní je menší.

rhdr

Děti Riftera milují

RifterDěti v Rifteru nejvíce lákal výhled ze střešního okna a svítící střešní panel, který obzvlášť ze zadních sedaček budí pozornost. Konkrétně se jednalo o příplatkovou víceúčelovou střechu Zénith s panoramatickým střešním oknem, clonou a úložným prostorem například na plyšáky (o objemu 186 litrů).

Díky posuvným dveřím se dá v Rifteru s dětskými autosedačkami krásně manipulovat. Do vozu se vejdou v druhé řadě sedadel rovnou tři. Body Rifter sbírá také díky snadnému nastupování a vystupování. K dobrému přehledu přispívají navíc velká vnější zpětná zrcátka. Řidičky-maminky jistě ocení vnitřní kompenzační zrcátko pro kontrolu dětí v druhé řadě sedadel.

Jízda s Rifterem na pohodu

Po nastartování se motor projeví hlučněji, po krátké chvíli se však utiší a není vůbec slyšet. Všechny testerky dobře hodnotily právě dobré odhlučnění kabiny. Jízdně nabízí Peugeot Rifter s motorem 1,5 BlueHDI o výkonu 130 koní dostatek „šťávy“ na běžné ježdění. V prázdném voze je cítit tvrdší nastavení tlumičů, které jsou připraveny na plnohodnotnou (rodinnou) zátěž. Stabilita vozu je však při běžných rychlostech a ve všech jízdních situacích velmi dobrá a jízda komfortní.

test Peugeot Rifter

Na modelu Peugeot Rifter naše redaktorky a testerky bavily jeho univerzální vlastnosti. Ve městské džungli a uličkách se Rifter překvapivě dobře řídí a volant je příjemně přeposilovaný. Z Peugeotu Rifter je dobře vidět, snadno se s ním za pomoci malého multifunkčního volantu manévruje a díky parkovací kameře také dobře parkuje. Dokonce i úzké vjezdy do garáží nákupních center vytočil Rifter bravurně. Díky systému Advanced Grip Control pro jízdu na sněhu, písku nebo v terénu s upraveným protiprokluzovým systémem zvládne Rifter jízdu i v náročnějším terénu. Stačí se jen nastavit otočný ovladač umístěný na středové konzoli.

K velmi dobrému pocitu z jízdy přispívají také šikovní bezpečnostní pomocníci: již v základu je systém automatického nouzového brzdění a systém varování před srážkou. Velmi přínosný je asistent pro rozjezdy do kopce a během jízdy také asistent upozorňující na opuštění jízdního pruhu. Pohledné MPV vedle pocitu bezpečí potěší také svou úsporností. Během šestiměsíčního testování, kdy jsme Rifter skutečně nešetřili, se kombinovaná spotřeba ustálila na hodnotě 6,5 litru.

rifter

Má nějaké slabiny?

Po 12 tisících kilometrech musíme jako ženy-řidičky uznat, bychom si dokázaly představit Peugeot Rifter spíše s automatickou převodovkou. Řazení šestistupňové manuální převodovky nám šlo ztuha. S automatem by jízda byla ještě více hladká… To by ale znamenalo sáhnout ještě do kapsy a přidat 32 000 Kč navíc…

RIFTER

Verdikt po 12 000 kilometrech

Peugeot Rifter nabízí skutečně mnoho kvalit a možností pro skutečně bohatý rodinný život. S rukou na srdci můžeme říci, že v mnoha ohledech funguje ve skutečném světě mnohem lépe než aktuálně velmi populární vozy SUV. Pokud hledáte zajímavé, dostatečně velké a pohodlné vozidlo pro početnou rodinu, je Peugeot Rifter jednoznačně tím pravým superautem, nebo chcete-li rodinným supermanem.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

test Peugeot Rifter

Naftový Rifter 1.5 BlueHDi o výkonu 130 koní se šestistupňovou manuální převodovkou ve výbavě GT Line pořídíte za cenu 528 000 Kč. Jinak Peugeot Rifter (1.2 PureTech 110 koní) startuje na ceně 397 000 Kč.

Sdílet článek:

Více na webu Peugeot

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018