Dlouhodobý test SUV SSANGYONG KORANDO

17. 11. 2021

Více než 6 tisíc ujetých kilometrů. To už je pořádný argument, aby mohla naše redakce neokoukané SUV, Ssangyong Korando, pořádně zhodnotit. Čím si nás Korando získalo a čím naopak zarmoutilo, to se dozvíte právě v tomto testu.

Poměr cena/výkon je velkou devízou Koranda

IMG_8612

Testovaný Ssangyong Korando je špičkově vybavené auto, jehož cena končí tam, kde ostatní konkurenti začínají. Zvenku možná nenabízí futuristický a oslňující design, ale sbírá cenné body za úroveň výbavy, jízdní komfort a cenu, a to v ideálním poměru.

Korando startuje na 449 900 Kč. Naše redakce otestovala tu úplně nejvyšší verzi (C300 1.5 Turbo e-XGI 163HP FWD A6). Se všemi příplatky v celkové ceně 723 600 Kč si tak řidička Koranda odváží prostorné SUV s velmi kvalitním provedením interiéru v kůži, a s armádou bezpečnostních asistentů. 

ssangyong korando

Prostě rodinné SUV

„Sžít se“ s interiérem modelu Ssangyong Korando není žádná věda. Palubní počítač je přehledný a dotyková, 9″palcová obrazovka s navigací naprosto intuitivní a skutečně dobře ovladatelná. Poskytuje dostatečný komfort pro běžnou jízdu – poslech hudby/rádia, navigaci či jejich kombinace a plní i všechny přání naší moderní doby. Chytrý telefon tak jde snadno nabít, spárovat přes Android Auto a CarPlay nebo propojit kabelem přes USB.

Korando

Prostoru vepředu i vzadu je (pro nohy i nad hlavami) dostatek. Sedačky jsou vybaveny Isofixy pro bezpečné ukotvení dětských autosedaček. Z Koranda se elegantně se vystupuje i nastupuje, a to platí i pro děti.

Ostatně na cestování s dětmi je Korando ideální a nechybí možnost zablokování otevírání zadních oken tlačítkem na dveřích u řidiče. Neposlední silnou stránkou korejského krasavce je velikost kufru, který hravě pojme i dětský kočárek a chlubí se objemem až 551 litrů.

Komfortní jízdní vlastnosti

test Ssangyong Korando

Další vítanou charakteristikou Koranda je, že je autem „na pohodu“. Ideální auto pro pohodovou, plynulou jízdu, které běžné řidičky ocení. Testovaná předokolka s benzínovým motorem 1.5 Turbo e-XGI s výkonem 163 koní umí jet komfortně a svižně zároveň. V zatáčkách Korando dobře drží stopu.

K vnímanému komfortu rozhodně přispívá automatická 6stupňová převodovka, která hladce řadí. Korando je příjemným autem jak v městském provozu. Příplatkový adaptivní tempomat funguje skvěle a přispívá ke komfortní jízdě i na dlouhých trasách. Díky zadní parkovací kameře odpadají obavy z parkování. 🙂

Na palubě si vezete spoustu bezpečnostních „kamarádů“

korando

Korando má celou řadu asistentů, které řidičku neustále doprovázejí a kontrolují, aby byla cesta bezpečná.

Vedle pocitu bezpečí za volantem způsobeného skvělým výhledem z vozu tak k dobrému pocitu přispívá asistent hlídání jízdního pruhu, autonomního nouzového brždění, včetně varování před čelním nárazem, systém rozpoznání dopravních značek, upozornění na rozjezd vozu před vámi nebo například upozornění na bezpečnou vzdálenost.

Nadstandardně je také Korando vybaveno bezpečnostní paketem s asistentem, který hlídá mrtvý úhel nebo asistentem pro bezpečné vystoupení z vozu a výstrahou zadního příčného provozu při couvání. Všichni asistenti fungují dobře a neomylně.

Vrásky na čele

Jediným zjištěným minusem je u Koranda vyšší spotřeba. Jak Tereza Tobiášová lakonicky pronesla: „tohle auto žere, i když jede z kopce.“ Ne že by neexistovala podobně benzinu lačná „esúvečka“, při řízení Koranda je nutné se připravit na to, že si tato předokolka řekne v průměru o 9 litrů na 100 kilometrů.

IMG_3369

Finální verdikt po 6 tisících kilometrech

Vypadá, jak Tereza podotkla, tak nějak „normálně“. Když si někoho berete, tak taky nekoukáte jen na vzhled. 😊 Naše sympatie sbírá Korando tím, že si na nic nehraje a přitom nastavuje pomyslnou uživatelskou laťku vysoko. Není to SUV „na parádu“, ale velmi praktické auto.

IMG_3341

Očekávat od Koranda můžete komfortní jízdní vlastnosti, hodnotný a kvalitní interiér a špičkové bezpečnostní asistenty. Korando bezpečně sveze celou rodinu. S ohledem na jeho cenu patří nabídka bezpečnostních asistentů ke špičce.

Také pohodové nastavení podvozku a automatická převodovka napomáhá ve vnímaném komfortu.

V kombinaci s příznivou pořizovací cenou může Korando být pro mnoho žen – řidiček žádaným modelem a my jim ho můžeme po 6 tisících kilometrech doporučit.

Sdílet článek:

Více na webu Ssangyong

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018