Zdroj: fotobanka automobilky Škoda

Škoda Superb iV a Citigo iV

15. 12. 2019

Škoda představila elektrické modely Škoda Superb iV a Citigoe iV. Písmenko „i“ odkazuje na inovace, inteligenci, inspiraci, „V“ zase jednoduše na vozidlo. Samozřejmě nechybí Simply Clever prvky. V plánu je v průběhu příštích let více než deset elektrických modelů.

Zdroj: fotobanka automobilky Škoda

Citigo eiV je úplně první plně elektrické vozidlo mladoboleslavské značky. Disponuje vpředu umístěným elektromotorem s výkonem 61 kW a točivým momentem 212 Nm. Výkon se přenáší na přední kola jednostupňovou převodovku. Baterie nabízí kapacitu 36,8 kWh (z toho využitelných je 32,3 kWh). Zmíněná kapacita by měla vystačit na 252 km, a to už podle normy WLTP, tedy blízko k realitě. Akumulátor můžete nabíjet několika způsoby – z domácí sítě s 230 V s výkonem 2,3 kW (12 hodin a 45 minut), z wallboxu s výkonem 7,2 kW (na 80% kapacity za 4 hod. A 15 min.) Nebo rychlodobíjecí stanice s CCS konektorem a výkonem 40 kW (80% kapacity za 1 hodinu).

Citigo nabízí 3 jízdní režimy – Normal, Eco a Eco +. V režimu Eco má motor výkon omezen na 50 kW, resp. 167 Nm. Výkon klimatizace je omezen a maximální rychlost je snížena o 10 km/h na 120 km/h. V Eco + má elektromotor už pouze 40 kW, resp. 133 Nm, maximální rychlost je 95 km/h a klimatizace je vypnutá. Kromě toho lzeregulovat intenzitu rekuperace kinetické energie, a to až ve čtyřech stupních. Tři stupně impulsními pohyby voliče doprava (-) nebo doleva (+), čtvrtý je posunutím dozadu, do polohy B.

Plug-in hybrid Škoda Superb iV dokáže čistě na elektřinu dojet podle WLTP až 62 km. K dispozici je klasický  a hybridní režim. Kromě toho lze baterie nabít během jízdy. Dokonce si můžete zvolit, na kolik procent ho chcete dobít. Akumulátor se dá nabíjet i z běžné 230-voltové sítě, bude to trvat zhruba 5 hodin nebo z wallboxu s výkonem 3,6 kW za 3,5 hodiny. Veřejné rychlodobíjecí stanice nelze použít.

Pohonné ústojí benzínový motor 1,4  TSI se 115 kW / 250 Nm a elektromotor s 85 kW / 330 Nm. Hnací síla se na přední kola přenáší přes 6-stupňovou dvouspojkovou převodovku DSG. Třetí spojka je mezi motorem a elektromotorem. Celkový výkon hybridní soustavy je 160 kW (218 k). K dispozici máte pochopitelně režimy od Eco přes Comfort, Normal až po Sport, k tomu verze Superb iV mají adaptivní podvozek sériově.

Plug-in hybridní Superb je k dispozici v obou karosářských verzích – sedan i kombi a ve čtyřech stupních výbavy – Ambition, Style, L&K i Sportline.

Sdílet článek:

Více na webu Škoda Auto

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018