Zdroj: fotobanka automobilky Honda

Honda CR-V poprvé také jako hybrid

2. 10. 2018

Japonské SUV Honda CR-V využije poprvé systém hybridní pohonné ústrojí. Systém pracuje na technologii inteligentního pohonu s více režimy (i-MMD). Hybridní CR-V disponuje 2,0litrovým zážehovým motorem i-VTEC, elektromotorem s akumulároty.

Technologie i-MMD automaticky přepíná mezi třemi režimy pohonu a zajišťuje tak nejvyšší možnou úspornost provozu. Při jízdě ve městě bude k zajištění optimální účinnosti ve většině situací hybridní vůz CR-V automaticky přepínat mezi hybridním a elektrickým pohonem. V režimu hybridního pohonu lze přebytečnou energii ze zážehového motoru odklonit zpět přes generátor a dobíjet s ní akumulátor. Režim motorového pohonu představuje nejúčinnější řešení pro jízdu na dálnici. Maximální výkon soustavy je 184 koní s točivým momentem 315 Nm.

Zdroj: fotobanka automobilky Honda

Při středně rychlé jízdě pojede hybridní vůz CR-V obvykle více než polovinu doby na elektrický pohon, kdežto při vyšší rychlosti bude elektrický pohon využívat zhruba po jednu třetinu doby. Řídicí software systému i-MMD bude podle dané situace a prostředí a bez účasti řidiče průběžně rozhodovat o tom, kdy je z hlediska maximální úspornosti provozu vhodné mezi těmito režimy přepnout.

Honda CR-V je vybavena také displejem s informacemi pro řidiče (Driver Information Interface – DII), na němž se zobrazují aktuální údaje o jízdě a díky němuž řidič lépe porozumí tomu, jak při pohonu vozu jednotlivé zdroje energie spolupracují. Přístroj signalizuje stav nabití lithium-iontového akumulátoru, graficky znázorňuje aktuální tok energie i stav dobíjení systému.

Zahájení výroby vozu Honda CR-V Hybrid 2019 pro evropský trh se plánuje na říjen 2018, přičemž první dodávky zákazníkům proběhnou počátkem roku 2019.

Sdílet článek:

Více na webu Honda

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018