Zdroj: fotobanka automobilky Hyundai

Hyundai vyvíjí tempomat, který se sám učí

16. 11. 2019

Hyundai vyvinul chytrý tempomat, pracující na základě strojového učení. První technologie svého druhu na světě zohledňuje při částečně automatickém řízení vozidla zvyklosti řidiče, který si tak může užívat individualizovanou jízdu.

Chytrý tempomat SCC (Smart Cruise Control) je zásadní technologií pro vyspělé asistenční systémy ADAS a umožňuje realizaci důležitých funkcí autonomní jízdy: udržování vzdálenosti od vpředu jedoucího vozidla a řidičem nastavené rychlosti jízdy. SCC-ML kombinuje umělou inteligenci a SCC do systému, který se sám učí jízdním zvyklostem řidiče. Chytrý tempomat dokáže prostřednictvím strojového učení částečně autonomně řídit vozidlo podobným stylem jako řidič.

Zdroj: fotobanka automobilky Hyundai

Systém SCC-ML funguje následovně:

V prvním kroku získávají senzory, například kamera vpředu nebo radarové senzory, nepřetržitě informace o jízdě, které jsou přenášeny do centrální řídicí jednotky. Elektronický systém následně vybere ze získaných informací důležité detaily, na jejichž základě určí styl řízení řidiče. Během tohoto procesu je využívána technologie umělé inteligence s algoritmy pro strojové učení.

Styl řízení lze posuzovat ze tří hledisek, která se týkají vzdálenosti od vpředu jedoucích vozidel, zrychlení (jak intenzivně bude vůz zrychlovat) a reakcí (jak rychle bude vůz reagovat na změny provozních podmínek). Kromě toho jsou zohledňovány také provozní podmínky a průběžné rychlosti jízdy. Systém například udržuje krátkou vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla během pomalé jízdy ve městě a větší odstup při jízdě v rychlém jízdním pruhu.

Zdroj: fotobanka automobilky Hyundai

SCC-ML uskutečňuje s přihlédnutím k různým podmínkám nezbytné analýzy a dokáže rozlišovat mezi více než 10 tisíci různými způsoby řízení. Technologie chytrého tempomatu SCC je díky tomu schopna přizpůsobit se jakémukoli stylu řízení. Informace o stylu řízení jsou pravidelně aktualizovány na základě dat ze senzorů. SCC-ML je navíc specificky naprogramován tak, aby se „neučil“ nebezpečnému způsobu jízdy, což zvyšuje jeho spolehlivost a bezpečnost.  SCC-ML v kombinaci s budoucím asistentem pro jízdu na dálnici, který disponuje asistenční funkcí pro automatickou změnu jízdního pruhu, splňuje požadavky na autonomní jízdu úrovně 2,5.

Sdílet článek:

Více na webu Hyundai

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018