Jak vypadá nová Mazda6 sedan

14. 9. 2012

Po crossoveru CX-5 je nová Mazda6 již druhým představitelem nové generace automobilů Mazda, která v plné míře využívá technických řešení SKYACTIV TECHNOLOGY a výrazového jazyka KODO – Duše pohybu. Cílem společnosti Mazda je uvádět na trh stylové, promyšlené a podmanivé automobily, které jsou zároveň velmi šetrné k životnímu prostředí.

Exteriér

· Z čelního pohledu je na výrazně prostorově tvarované přídi patrný motiv křídel, charakteristický pro novou „tvář“ značky Mazda. Od křídel stoupají prolisy, které opticky oddělují kapotu motorového prostoru od blatníků a postupně přecházejí daleko do boků vozu. V kombinaci s masivní přední částí vytvářejí dynamický tvar, vyjadřující silnou touhu po pohybu.

· Bočnímu pohledu dominují tři charakterové linie – elegantní linka táhnoucí se od zadního kola, linie zadního blatníku naznačující hnací sílu a linie předního blatníku zdůrazňující silný ponton. Kombinace těchto linií evokuje dojem šelmy připravené ke skoku.

· Zadní pohled naznačuje stabilitu díky dobře vyváženým proporcím klínovité karoserie, prominentních blatníků a kompaktní kabiny.

· Premiéru v sériové produkci značky Mazda slaví světlomety s LED technologií a světelnými kroužky.

· Debutuje zde rovněž nový odstín laku karoserie „Soul Red“, vzešlý z unikátního technologického procesu vyvinutého přímo Mazdou. Barva pomáhá zdůraznit dynamické křivky vozu.

Interiér

· Na řidiče orientovaný kokpit poskytuje velkorysý prostor. Tři symetricky uspořádané přístroje ve společném přístrojovém štítu zdůrazňují očekávání podmanivého řidičského zážitku.

· Na straně spolujezdce působí interiér vzdušným, avšak bezpečným dojmem. Dekorační horizontální linie se táhne přes středový panel až k postranním otvorům ventilační soustavy.

· Oblasti vystavené častým dotykům, jako jsou dveřní výplně nebo horní část palubní desky, jsou pokryté měkčenými materiály.

· Dekorační lišty jsou k dispozici ve dvou odstínech, tmavém kovovém a bordó.

· Přístroje mají bílé stupnice s trojrozměrným efektem a dekorační kovové obroučky.

Motory a převodovky

· SKYACTIV-G 2,0 l (zážehový motor) disponuje dostatkem točivého momentu už při nízkých otáčkách. Akcelerace v nejrůznějších provozních situacích díky tomu přesně odpovídá záměrům řidiče a přispívá k dobrému pocitu z jízdy. Nejvyšší výkon činí 110 kW v 6000 ot./min., točivý moment vrcholí hodnotou 210 Nm v 4000 ot./min.

· SKYACTIV-G 2,5 (zážehový motor), který se v nové Mazdě 6 představí poprvé, se vyznačuje lehkou konstrukcí a vynikajícím točivým momentem 256 Nm v 3250 ot./min. Nejvyšší výkon je 141 kW v 5700 ot./min. Ke klidnějšímu a tiššímu chodu motoru přispívá vyvažovací hřídel.

· SKYACTIV-G 2,0 l může být kombinován se šestistupňovou samočinnou převodovkou SKYACTIV-DRIVE nebo s šestistupňovou manuální SKYACTIV-MT. SKYACTIV-G 2,5 l spolupracuje výhradně se SKYACTIV-DRIVE. Samočinná rychlostní skříň SKYACTIV-DRIVE byla zkonstruována s cílem zprostředkovat řidiči přímou a přesnou kontrolu nad přenosem hnacích sil z motoru na kola, zatímco manuální SKYACTIV-MT se pyšní lehkým a precizním chodem řadicí páky.

Sdílet článek:

Více na webu Mazda

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018