Jaká auta ženy v Česku kupují

25. 8. 2021

Při koupi auta si 34 % českých žen vybere značku ŠKODA. Mezi muži je naopak nejoblíbenější Volkswagen s 28 % prodaných vozů, kupující modelů Golf a Passat pak tvoří z 90 % muži. Mezi těmito dvěma značkami vybírají zejména Češi nad 35 let, s rostoucím věkem pak přibývá také obliba Peugeotu. Naopak mladší lidé častěji experimentují a vybírají i mezi méně zavedenými značkami a vozy z Asie.

peugeot 208 veronika

S rostoucím věkem se také zvyšuje průměrná cena, za kterou Češi auta nakupují. Vyplývá to z dat platformy Autonaklik.cz. Zatímco lidé do 35 let kupují auta v průměru za 630 000 Kč a 28 % z nich vybírá vůz do 400 tisíc Kč, lidé nad 35 let zaplatí v průměru 720 000 Kč a auto do 400 tisíc Kč si vybere jen 12 % z nich.

Mladí experimentují s Asií, starší věří Peugeotu

Celkově nejoblíbenější jsou u nás s velkým náskokem značky Škoda a Volkswagen, které představují 30 a 27 % všech prodaných vozů v ČR. Více než Peugeot, který je s 5 % na třetím místě, se prodávají i nejpopulárnější modely obou značek. Škoda Octavia představuje 7 % všech koupených vozů, Volkswageny Passat a Golf pak shodně po 6 %.

veronika petru

Muži za auta utrácejí více

Ženy kromě Škodovek častěji volí také Fiat nebo Toyotu, vybírají si je dvakrát častěji než muži. Kromě toho si ženy častěji kupují třeba vozy značky Jeep. Naopak muži za auta utrácejí v průměru o 25,4 % více než jejich drahé polovičky, průměrně zaplatí za vůz o 191 000 Kč víc. Luxusní značky jako Audi, Land Rover nebo Alfa Romeo si pořizují třikrát častěji.

rhdr

Elektromobily kupují muži, hybridy zase ženy

Užitkové vozy kupují v 92 % případů muži a v 76 % případů je zákazník starší 35 let, častěji je také kupují lidé na venkově. Naopak vozy typu SUV se prodávají hlavně ve větších městech a 18 % jich kupují řidiči z Prahy. V Praze je také největší průměrná hodnota kupovaného vozu, a to 773 tisíc korun. Naopak v Ústeckém a Jihočeském kraji je to o 110 tisíc korun méně. V Praze se kromě toho prodává také nejvíce elektromobilů a vozů s hybridním pohonem, celkem 89 % jich kupují lidé ve městech nad 100 tisíc obyvatel.

Autonaklik.cz je online platforma, která nabízí přes 30 tisíc skladových vozů od stovek českých prodejců. Prodejcům pomáhá s efektivním online marketingem s využitím moderních datových nástrojů a usiluje tak o digitalizaci prodeje nových i ojetých vozů. Partnerským online portálům nabízí společnost nový způsob monetizace, který je pro ně výrazně výhodnější než běžná reklama.

 

Sdílet článek:

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018