PŘIHLAS SE A SOUTĚŽ

Náš test: ultra městský Smart Fortwo

27. 3. 2015

Testovaný model Smart Fortwo je zástupcem nejnovější, již třetí generace tohoto městského specialisty. Měla jsme možnost testovat tuto novinku v atraktivním designu s litrovým tříválcovým motorem o výkonu 52 kW. A jak to dopadlo?

DÍVÁME SE

Nový Fortwo si zachoval své charakteristické tvary, díky kterým si ho jen stěží spletete s jiným vozem. Oproti předchůdci dostal model rovnější přední kapotu, která již není tak skloněná a větší přední světla, což navozuje pocit trochu dospělejšího příslušníka silničního provozu. Testovaný exemplář byl oranžově-černý, což mu vyloženě slušelo a černá kola dělala z beránka „šelmu“. Bohužel jen designově.

NASEDÁME

Do vozu se nasedá mohutnými dveřmi, které usnadňují nastupování, ale uživatel si musí dávat hodně pozor, aby s nimi slušně řečeno „neťuknul“ do vedle zaparkovaného vozu.

Jak už jsem zmínila nastupování je velice pohodlné. Interiér je vysloveně hravý a opět dominuje oranžová a černá barva. Kabina je překvapivě prostorná a vůbec člověk nemá pocit nějaké stísněnosti. Sedadla jsou pohodlná a člověk nemá pocit, že sedí v tak malém voze. Interiéru dominuje ve středu palubní desky velká multifunkční dotyková obrazovka, která umí i česky. Na volantu, který dobře padne ruky jsou, umístěné ovladače snad všech věcí, které potřebujete k jízdě i k zábavě. Moc se líbily malé šuplíčky na drobnosti umístěné v dolní části středu palubní desky.

JEDEME

Motor, který je umístěn překvapivě vzadu a má po nastartování klasický chraplavý (ne nepříjemný) zvuk tříválcového motoru. Náhon je na zadní kola. Vůz s tímto motorem není žádný závodník. Na městský provoz bohatě stačí, do kopce je většinou potřeba podřadit na nižší převodový stupeň. Jinak při jízdě člověk netrpí pocitem méněcennosti. Díky celkem velkému vnitřnímu prostoru, člověk má tendenci si myslet, že jede v o třídu větším voze.

Smarta jsem také vyzkoušea na dálnici, kde skoro dosáhl tachometrových 150 km/hod. Při jízdě po dálnici je aerodynamický hluk dost silný. Hluk způsobují bezrámová okna u dveří a vyšší karoserie.

Spotřeba se v městském provozu ustálila na  7,5 l/100 km. Musíme ale přiznat, že jsem úplně ekologicky nejezdila.

HODNOTÍME

Smart Fortwo je výborným společníkem do silného městského provozu, kde se díky svým rozměrům, malým poloměrem otáčení a schopností zaparkovat kdekoliv, cítí jako ryba ve vodě. Podle zájmu okolí bych řekla, že je také dost dobrým designovým doplňkem pro ženu každého věku. Cena testovaného kousku je 440.000,- Kč. Základné verze stojí 277.000,- Kč .

 

Sdílet článek:

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018