Mazda3 (sedan) ženskýma očima

4. 9. 2012

Mazda 3 je na trhu 4 roky. V článcích na mužských portálech a v internetových diskusích je o ní vesměs plno nadšených slov: vychvalují design, přednosti motoru, skvělé jízdní vlastnosti i hospodárnost. Není divu, jsou psány nadšenými příznivci značky, jejichž názory se cení. Můj ženský pohled je poněkud střídmější. Přesto se domnívám, že sedanu Mazdě3 neuškodí.

Díváme se

m3Nelze upřít, že by letos omlazená tvář Mazdy3 nebudila pozornost u mužů. Všeobecně na ní oceňují především ty prvky, které jsou převzaty z Mazdy6. Obdiv budila především lehce zvýšená záď s dominantními zadními světly a také lité 17“ disky kol. Na přídi vynikají LED diody, které dnes velmi módním způsobem podtrhují dynamické křivky a tvary, zvýrazněné rovněž sacími otvory se vsazenými mlhovkami po obou stranách. Něco opravdu nového a unikátního však faceliftované auto nepřináší. A ani se to nedalo očekávat.

Nasedáme

Prostor, konzervativní řešení, solidní zpracování – to jsou podle mého názoru tři hlavní přednosti této úspěšné (a stále přitažlivé) dámy ve středních letech. Pokud někoho okouzluje hra s podsvícením displejů, má ji mít, difuzní světlo v prostoru – budiž, systém start stop – račte si zvyknout, máte ho mít. Za nejkonzervativnější prvek považuji poněkud starosvětsky tenký volant, „vylepšený“ množstvím tlačítek, mezi kterými to podle mého soudu prohrává komplikované ovládání tempomatu, jemuž toho k intuitivnosti nechybí krůček, ale dlouhá míle. Škoda. Rozmístění ostatních přístrojů a informačních displejů si kritiku nezaslouží.

Pohodlná sedadla, prostor, vzdušnost, uspokojení s provedením všech detailů interiéru. Víxce slov by bylo plýtvání časem, snad až na jednu poznámku: u rodinného vozu mi z ženského pohledu chybí pár jednoduchých, ale důležitých prvků, usnadňujících cestu posádky (rozuměj dětí) jako jsou odkládací stojánky na nápoje nebo jejich držáky.

A ještě tu máme zavazadlový prostor. Ten má objem úctyhodný: 430 litrů.

Jedeme

m3Příjemné startování, příjemný zvuk motoru, který v kabině není příliš slyšet ani během jízdy. O to se zasloužila nová konstrukce podvozku a další technické novinky jako je zlepšení tuhosti kabiny a zlepšené aerodynamické vlastnosti vozu. Dvoulitrová Mazda3 však podle našeho názoru není žádný drak s mimořádnými dynamickými vlastnostmi. Je to spíš sympatický beránek. Jede poslušně, nehlučně a vyrovnaně, s prudkou a dynamickou akcelerací však raději při běžných otáčkách nepočítejme. To vše se dostavuje až vysoko nad 5000 ot/min a tak jsem si odvážnější jízdu raději odpustila a věnovala se kochání jinými kvalitami. Faceliftová verze Mazdy3 s letošním datem se projevuje jako sympatická dáma v nejlepších letech, které ani nezáleží na nějakém decilitru spotřeby navíc. Dosáhnete-li spotřeby kolem 8l jako já, je to slušný výkon a odměna za mírnost vás i klasického atmosférického motoru. A také za celkové snížení váhy vozu a zlepšení aerodynamických vlastností.

Motorová řada faceliftované Mazdy3 nabízí zážehové motory o objemu 1,6 nebo 2,0 l, případně vznětové motory o objemu 1,6 a 2,2 l. Já jsem měla k dispozici 2,0 diesel motor 151 k , původně pocházející z Mazdy MX-5.

Hodnotíme

Mazda3 s čerstvým faceliftem je vůz, který opět uvede do vytržení řady příznivců této oblíbené značky. Je dobře, že se vylepšení dočkala, protože to jistě znásobí její obchodní úspěchy. Na druhé straně vyvolá její nástup zcela přirozeně otázku, co bude dál a čím japonská automobilka v příštím kole skutečně ohromí.

Sdílet článek:

Více na webu Mazda

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018