PŘIHLAS SE A SOUTĚŽ

Náš test: Plug-in hybrid BMW 530e iPerformance

14. 3. 2018

Nové BMW řady 5 dokáže zásluhou bohaté palety motorizací splnit požadavky širokému spektru svých zákazníků. Od supervýkonných benzínových jednotek, přes úsporné diesely až po hybridní konfiguraci s elektromotorem a nabíjením ze zásuvky. Poslední jmenovanou variantu jsme podrobili našemu testování. Dokáže se elektrifikovaná varianta luxusní limuzíny vyrovnat konvenčním motorům?

Díváme se

Nová řada 5 je na českých silnicích jistým symbolem, výrazem postavení. Luxusní limuzína sama o sobě nepotřebuje designové výstřelky, působí uhlazeně a ladně. Poslední generace označovaná jako G30 dostala příď ve stylu novějších modelů s širokými světly, která zasahují od ikonických ledvinek až do blatníků. Kruhovou grafiku světel nahradil diodový pás ve tvaru nedokončeného šestiúhelníku. Nejvýrazněji působí dynamicky lomená boční linka s prolisem od A sloupků až k zadním svítilnám. Reprezentativní manažerské auto, jak má být.

Plug-in hybridní pětka se od verzí se spalovacím až na pár drobností příliš neliší a laickému oku mohou odlišnosti lehce uniknout. O tom, že se pod kapotou spaluje také elektřina napoví modré lamely na mřížce chladiče, které aktivně reagují na teplotu motoru a mění v závislosti na ní svoji barvu, dále logo ‚i‘ na blatnících a eDrive na prahových lištách a C-sloupcích, přítomnost krytky dobíjecí zásuvky před dveřmi řidiče nebo modré středy kol.

Nasedáme

Interiér nové pětky by se dal popsat jedním slovem: bezchybný. Po stránce kvality a zpracování mu lze jen těžko něco vytknout. Plastové, kovové a kožené prvky tvoří perfektní celek. Je vidět, že si svůj předobraz a inspiraci vypůjčuje z vlajkové řady 7. Tradicionalistky potěší rozmístění ovládacích prvků, neboť jakkoliv je nová řada modernější a jednotlivé prvky zase o něco dokonalejší, jejich umístění se v průběhu generací nemění. Palubní systém iDrive lze ovládat nejen pomocí otočného ovladače s dotekovou ploškou, ale také dotekem. Pro některé funkce je možné užít i přednastavená gesta. Samostatně umístěná dotyková obrazovka infotainmentu poskytuje všechny důležité informace, které lze na panelu individualizovat a rozvrhnout do moderních dlaždic.

V interiéru lze identifikovat použití hybridního pohonu voličem jízdních režimů eDrive, a především o tom informují digitální jízdní ukazatele, které obsahují indikaci nabití stavu baterie a údaje o ekonomičnosti jízdy. Přední sedadla poskytují vynikající komfort a prostor, druhá řada sedadel je na tom o něco hůře, ocenili bychom více prostoru pro nohy. Kufr nabídne 410 litrů objemu.

Jedeme

O pohon plug-in hybridní pětky se stará kombinace benzínového motoru a elektromotoru, který využívá také menší model 330e iPermormance. Zážehový čtyřválec o objemu 2.0 litru nabízí 184 koní a 320 Nm. Elektromotor sekunduje dalšími 95 koňmi, což ve výsledku dává kombinovaných 252 koní a 420 Nm. V praxi to znamená zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,2 sekundy a maximální rychlost 235 km/h. Motor se páruje s osmistupňovým automatem a svoji sílu posílá pouze na zadní kola. Zásluhou elektromotoru se spotřeba pohybuje kolem hranice 7 litrů benzínu na 100 kilometrů, čistě na elektřinu se dá ujet zhruba 40 kilometrů.

Baterie se nabíjí rekuperací energie za jízdy. Během ní se mohou zcela vybít, protože vůz pracuje v automatickém režimu primárně s elektromotorem, který při potřebě náhlého zrychlení posílá veškerou svoji sílu na zadní kola. Pokud se baterie vybijí, částečnou rekuperací přidají pouze několik kilometrů k dojezdu, prim hraje benzínový motor. Výhodou hybridního pohonu (při nabitých bateriích) je dostupnost výkonu za jakékoliv situace. Reakce na sešlápnutí plynu jsou okamžité, elektromotor dokáže vykrýt chvíle, kdy turbodmychadlo není dostatečně roztočeno nebo je motor v nízkých otáčkách. Jízda s novou pětkou je i přes absenci vzduchového podvozku z řady 7 ladná, nerovnosti překonává s lehkostí, při rychlé jízdě bez ztráty trakce.

Hodnotíme

Šestá generace pětkové řady je po všech stránkách povedené auto, které poskytuje příjemnou a komfortní jízdu. Použití hybridního ústrojí přináší výhody v podobě příjemné spotřeby a snadno dostupného výkonu téměř za všech situacích. Svoji pozici v nabídce mnichovské výrobce nemusí před ostatními složitě obhajovat. Při pohledu do ceníku nás potěšila také cena, která není nijak přemrštěná a je adekvátní použité výbavě a technologiím. Základní cena BMW 530e začíná od 1 500 200 Kč, která se příliš neliší od benzínových a naftových variant. Testovaná verze stojí 2 357 576 Kč.

Sdílet článek:

Více na webu BMW

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018