Zdroj: fotobanka automobilky BMW

Náš test: univerzální BMW 120d

15. 12. 2017

Jak se jezdí ve sportovním hatchbacku s pohonem všech čtyř kol od BMW, modelu 120d xDrive? Co vše dokáže? Otestovala jsem jeho vlastnosti během týdenního testování ve městě i mimo něj.

IMG_5059
Foto: Sabina Kvášová

Díváme se

Tento zástupce segmentu hatchbacků může na první dojem působit obyčejně. Faktem je, že čím déle jsem v BMW 120d jezdila, tím více se mi líbilo. Jeho optimální rozměry jsem si zejména v městské džungli moc pochvalovala. Sportovní přídi dominuje maska s chromovaným orámováním s 9 příčkami a níže položené světlomety s LED diodami. Speciální odstín oranžové tento model společně s dynamickými liniemi karoserie odlišují. Minimalistická záď s pohlednými světlomety a chromovými výfuky vypadá velmi atraktivně a jen tak se neokouká.

IMG_5069
Foto: Sabina Kvášová

Nasedáme

I interiér působí na první pohled neutrálně. Po bližším seznámení a osahání jsem nabyla dobrého dojmu z velmi kvalitních použitých materiálů a dokonalého slícování. Potěšil mě také sportovní esprit interiéru: sportovní sedadla řidiče a spolujezdce, prahové lišty s M symbolem, hliníková podložka u pedálů a do ruky padnoucí volant. Ovládání infotainmentu přes dotykovou obrazovku nebo touchpad je přehledné a nekomplikované. Moc se mi líbila také grafika a snadná navigace včetně zábavních funkcí. Spárování s chytrým telefonem šlo také velmi rychle. Ač se jedná o jednoho z nejkratších reprezentantů rodiny BMW pro posádku je uvnitř mnoho místa. Pravda, druhá řada sedadel je spíše pro pasažéry menšího vzrůstu. Dokáži si s přehledem představit BMW 120d jako parťáka na další cesty například pro 3člennou rodinu. Zavazadlový prostor je rozměrný a nabízí objem 360 litrů.

IMG_5070
Foto: Sabina Kvášová

Jedeme

Testovala jsem naftový motor 2.0 l s výkonem 190 koní a pohonem všech čtyř kol xDrive. BMW 120d se vyznačuje skvělým podvozkem a agilními jízdními vlastnostmi. Díky pohonu xDrive a stabilizačnímu systému je auto na silnici maximálně stabilní a perfektně sedí v zatáčkách. Šestistupňová automatická převodovka dobře pracuje. Tento model nabízí několik druhů jízdních režimů. Nutno podotknout, že nejzábavnější je režim Sport+.  Parkování mi s tímto hatchbackem šlo tak snadno, že jsem ani nepotřebovala zadní parkovací asistent, který je součástí výbavy. BMW 120d nabízí mnoho inteligentních asistenčních systémů jako je například systém varující před nežádoucím opuštěním jízdního pruhu, automatické udržování rychlosti a upozorňováním na rychlostní limity nebo asistent hlídající bdělost řidiče. Výbava Driving Assistant s funkcí varování před čelní srážkou s brzdnou funkcí s předstihem upozorní na přítomnost chodců a aut. Na bezpečnostní první aktivní i pasivní ochrany si BMW dalo skutečně záležet. Během týdenního testování se kombinovaná spotřeba perfektně jezdící čtyřkolky ustálila na hodnotě 6 litrů, přičemž výrobce udává spotřebu 4,7 litrů na 100 kilometrů. Ve městě se spotřeba blížila 7 litrům.

IMG_5057
Foto: Sabina Kvášová

Hodnotíme

BMW 120d je univerzální, bezpečnostními asistenty nabitý, velmi luxusní hatchback. Jízdně jsem z něj byla nadšená. Tohle auto umí vše, jen ne nudit. Design vyznává spíše konzervativní přístup, který na druhou stranu jen tak nezevšední. Dobrá volba pro ty, které si potrpí na kvalitu a mají sportovního ducha. BMW třídy 1 (model 116i) startuje s cenovkou 639 600 Kč. Testová verze BMW 120d xDrive stojí 934 700 Kč, ve výbavě M Sport 1 056 900 Kč.

 

Sdílet článek:

Více na webu BMW

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018