PŘIHLAS SE A SOUTĚŽ

Náš test: designová Hyundai Kona

10. 4. 2018

Už půl roku uběhlo od doby, kdy naše redakce měla mezi prvními evropskými novináři exkluzivní možnost hodnotit nový crossover od Hyundai v okolí španělské Barcelony. Nyní nastal čas otestovat model Kona poprvé na českých silnicích. Zvládne Kona sbírat body v české kotlině?

IMG_6659

Díváme se

Již na první pohled je jasné, že se tento model podařilo ve stále napěchovanějším segmentu městských crossoverů dobře odlišit. Kona je velmi výrazná a její design jde na ruku všem, kteří chtějí neokoukané auto s možností individualizace. Na přídi zaujme kaskádovitou maskou chladiče a dvojitými LED světlomety. Navíc Kona nabízí líbivou paletu barev, konkrétně 10 barev karoserie, které jde kombinovat s 2 barvami střechy. To znamená pěkných 18 barevných kombinací na výběr. Z pohledu designu Kona rozhodně umí zabodovat.

IMG_6654

Nasedáme

Také interiér je vkusně navržen a nabízí hned několik výrazných prvků. Barevné prošívání sedadel a volantu, barevné pásy a další barevné prvky na palubní desce dokáží udělat velmi dobrý dojem. Další silnou stránkou Kony je slušný výhled díky vyšší poloze sezení (světlá výška je 17 cm) a intuitivní ovládání všech funkcí infotainmentu. Uprostřed palubní desky se nachází audio systém se 7″ dotykovým displejem. Díky Screen Mirroring s funkcí Android Auto a Apple CarPlay jde zrcadlit vybranou muziku, ale hlavně navigaci chytrých telefonů, což je velmi praktické. Mobil jde v Koně dobíjet bezdrátově. Prostorná je Kona jen tak akorát – především tedy pokud je řeč o druhé řadě sedadel tohoto crossoveru. Dokáži se Konu představit jako naprosto ideální auto pro singles a vyznavače trendy stylů či jako druhé auto do rodiny. Zavazadlový prostor nabízí 361 litrů objemu, po sklopení zadních sedadel až 1143 litrů.

IMG_6666

Jedeme

Během týdenního testování po Praze a českých luzích a hájích jsem Konu náležitě prověřila. K dispozici jsem měla litrový benzinový tříválec o výkonu 120 koní, který měl při jízdě ve dvou i slušnou dynamiku. Pravdou však je, že motor je zejména při vytáčení hlučnější a také hladovější. Během týdenního testování se spotřeba této dvoukolky ustálila na hodnotě 8,4 litrů na 100 kilometrů. K silným stránkám Kony jistě patří, jak lehce se řídí. Kona nabízí širokou paletu moderních jízdních a bezpečnostních asistentů. Nechybí asistent hlídání jízdních pruhů, multikolizní brzda, automatická dálková světla, hlídání mrtvého úhlu nebo asistent pro upozornění na projíždějící vůz při couvání. Taková výbava se prostě počítá!

IMG_6667

Hodnotíme

Nejen kvůli designu a snadnosti řízení bych o Koně řekla, že je to ideální auto pro ženy. Pohledné, chytré a praktické. Hyundai Kona se mi zamlouvá také kvůli optimálnímu poměru cena/výkon. Kona je velmi dobře vybavená, od základu jsou k dispozici: 17“ palcová kola, klimatizace, vyhřívání sedadel a volantu, asistent pro vedení vozu v jízdních pruzích, sledování pozornosti řidiče, zadní parkovací senzory,  parkovací kamera a tempomat. Cena testovaného modelu Kona (T-GDI 120k) je nastavena pod hranicí půl milionu korun, konkrétně 449 990 Kč. Za dalších 5 tisíc přibude: autonomní nouzové brzdění s varováním před čelním nárazem a detekcí chodců, sledovaní mrtvého úhlu vnějších zrcátek, upozornění na projíždějící vozidla při couvání a elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka. To je opravdu slušná cena za takovou výbavu!

Sdílet článek:

Více na webu Hyundai

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018