Náš test: DS5 aneb za krásu se musí platit

19. 10. 2015

Značka DS se svou paletou modelů obsadila segment dražších městských automobilů a z této pozice nemíní slevit. Model DS5 Sport působí velmi extravagantně a řidičky osloví především svým designovým provedením. Jaké je naše hodnocení po týdenním testování DS5, se dozvíte právě v tomto článku.

ds5

Díváme se

Na první pohled vypadá exkluzivně! Povedené karoserii v temně modré barvě encre dominují oblé tvary a chromové detaily. V testovaném provedení vypadá tento hatchback velmi kompaktně. Při pohledu zpředu zaujme přední maska zdůrazněná chromy, doširoka protáhlými světlomety a pod nimi protáhlými LED diodami, které DS5 propůjčují nezaměnitelný look. Dynamický profil se snižujícími liniemi vzadu auto opticky prodlužují. Chromové prvky v profilu navíc doplňují kola ve tvaru vrtule. Záď s dvěma výfuky a spoilerem působí naprosto sportovním dojmem. S tímhle autem prostě pojedete proti šedi na silnici. Jeho look je velmi osobitý a extragavantní.

Nasedáme

Interiéru dominuje asymetrický design palubní desky s analogovými hodinami, startovacím tlačítkem, kruhovým ovládáním ventilace a tlačítky pod audiosystémem s navigací. Naprosto uživatelsky přátelský je head up displej pro sledování aktuální rychlosti.

ds5

Testovaný model DS5 se svou výbavou vizuálně nezapře sportovního ducha: černý interiér, dokonalé provedení černých kožených sedaček v kombinaci s temně modrými částmi, chromové prvky na pedálech, volantu, řadicí páce a pod ní chromové prvky ovladačů jako v kokpitu letadla pro ovládání oken. Krásná práce! Interiér přesto působí velmi maskulině. Osobně si dokáži představit naopak světlé barvy takového interiéru. Ale to je věc vkusu. Jen na tu ergonomii otevírání oken po pravé ruce jsem si musela zvykat.

Originálně řešené je střešní okno, resp. 3 okna, která jsou dělená dle prostoru jednotlivých pasažérů. Okna se sice nedají otevřít, ale nabízejí úložné prostory. Tak praktické řešení jsem u tohoto designového auta opravdu nečekala.

Nyní se ale dostávám ke dvěma „daním“ za krásný design. Výhled z vozu vpřed díky zdvojeným sloupkům a výhled vzad nepatří k silným stránkám tohoto modelu. Bezpečný výhled je jedním ze základních požadavků při volbě auta. Upřímně řečeno, tento správný výhled mi v modelu DS5 chyběl. Další minus bych u modelu DS5 dala za přístup do kufru. Za celou dobu testování jsem nepřišla na to, jakým způsobem (aniž bych použila ovládání otevírání na klíči nebo tlačítko otevírání u volantu) se kufr otevírá. Přiznám se, že mě tato nedokonalost hodně znepokojovala. Objem zavazadlového prostoru je nicméně velmi slušný a činí 468 litrů, po sklopení zadních sedaček až 1 288 litrů. Taková kapacita je u DS5 skutečně velmi šikovná.

výhled

Jedeme

Testovaný model pod kapotou skrýval naftový motor o objemu 2.0 HDI se 160 koňmi a šestistupňovou automatickou převodovkou. Přes svou kypící designovou extravaganci, překvapí model DS5 až příliš pohodovým a klidným tempem. Ideální pro normální ježdění. Nicméně ti, kteří by si pořídili tuto výbavu Sport a o to více očekávali pořádně svižný sportovní „odpich“, nechť zkusí silnější variantu. DS5 je v této motorizaci opravdu spíše pro ženy, které touží po pohodové jízdě. Jednoznačně bych u DS5 vyzdvihla velmi snadné řízení. Ideální pro jízdu ve městě, manévrování v kolonách nebo parkování.

ds5

Na druhou stranu mě u DS5 překvapil celkem tuhý podvozek. Ten bych u auta francouzské provenience opravdu nečekala. I zde se potvrzuje stará známá pravda, že krása něco stojí, Devatenáctipalcová kola sice vypadají na DS5 nádherně, ale byly příčinou toho, že jsem cítila během jízdy každý hrbolek na silnici. Kombinovaná spotřeba se po týdenním testování ustálila na sedmi litrech. Výrobce udává hodnotu dokonce 6,1 litru. Příště budu muset mít klidnější nohu na plynovém pedálu. .-)

ds5

Hodnotíme

Za krásu se musí platit. Tuto větu model DS5 jednoznačně potvrzuje. Extravagantní vzhled a originální design v podobě modelu DS5 startuje až na sedmisettisícové hranici. Přeneseně vzato se za výjimečný design musí platit i z pohledu praktičnosti. Výhled z vozu nepatří zrovna k nejlepším a parádní kola nejsou zrovna stvořena pro české silnice. Ten, kdo hledá extravagantní model vyjadřující jeho originálního ducha, bude model DS5 jistě zajímat. Testovaný model DS5 (2,0 HDi Style) startuje na ceně 784 900 Kč, ve výbavě Sport s automatickou převodovkou stojí DS5 934 900 Kč.

Sdílet článek:

Více na webu DS

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018