Náš test: Ekokrálovna Infiniti Q50S Hybrid AWD

10. 11. 2014

Sedan s pohonem všech kol v hybridní verzi. S výkonem 364 koní. Značka Infiniti přichází se skutečně unikátní verzí svého modelu. Bude Infiniti Q50S Hybrid v rámci své cílové skupiny řidiček a řidičů kralovat na českých silnicích?

Díváme se

Elegantní sedan si mě získal svými liniemi a povedenou barvou karoserie. Perleťový lak tomuto sedanu sedí jako ušitý! Zejména ostře klenutý přední nárazník s efektními diodami denního svícení pěkně zdůrazňuje sebevědomý vzhled modelu zepředu. Model Q50S stojí na velkých 19palcových kolech a jeho charakter prozrazují na předních bocích štítky odkazující na hybridní pohon. Na víku kufru štítky upřesňují, že jde o model s pohonem všech kol. Linie jsou z profilu dále zvýrazněny chromovými lištami. Zužující se záď dává jasně najevo, že se jedná o sportovní sedan par excellence.

Q50

Nasedáme

Sezení v propracovaných kožených sedačkách se rovná opravdovému pohodlní. Ideální na dlouhé trasy. Černý luxusní interiér se všemi ovladači mě nenechal na pochybách, že sedím v prémiovém autě. Kvalita použitých materiálů, dílenské zpracování a ergonomie jsou na té nejvyšší úrovni.

Palubní počítač mezi budíky s barevnou grafikou informuje, kdy se jede čistě elektricky a kolik kilometrů už bylo ujeto, aniž by do okolí byla vypuštěna jediná emise. Tyto údaje mě skutečně těšily. Opravdová šetrná ekojízda!

Palubní desce dominují dvě dotykové obrazovky komunikující česky. Horní je určena pro navigaci. Nižší s intuitivním systémem Infiniti Touch nabízí všechny možnosti propojení auta s chytrými telefony, ale navíc informace o nastavení jízdních režimů, které se přepínají pod kruhovým ovladačem obrazovek u řadicí páky. Co mě na tomto systému nejvíce bavilo, bylo nastavení řízení a volantu, které šlo zvolit individuálně. Zvolila jsem to vůbec nejsnadnější naladění a musím říci, že se mi s jiným autem tak dobře snad ještě neřídilo.

Kvůli hybridnímu pohonu, resp. rozestavení akumulátoru pod zadními sedadly není možné složit zadní opěradla, což v případě přepravy větších neforemných zavazadel může být problém. Zavazadlový prostor nabízí objem 400 litrů, což není mnoho. Výlet za golfem ve dvou bude pravděpodobně představovat problém, pokud budete chtít přepravovat i vozíky.

Q50

Jedeme

O tom, že tento model je výjimečný, jsem se už zmínila. Jedná se o doslova ekokrálovnu na 4 kolech. Díky benzínovému motoru o obsahu 3,5 litru s výkonem 225 kW dokáže poskytnout opravdu pořádnou jízdu a akcelerovat z 0 na 100 za 5 a půl vteřiny. Kvality testovaného modelu jsem posoudila na dálnici, kde Q50 skutečně kralovala svou komfortní jízdou a výkonem. Nesmím zapomenout zmínit také dokonalý podvozek, který na okreskách v zatáčkách perfektně sedí.

Elektromotor má dalších 50KW a skrývá se v sedmistupňové automatické převodovce. Elektromotor jsme využívala zejména v městském provozu, kde mě bavil jeho tichý chod, který by se dal přirovnat přímo k „mrtvolnému“ tichu. Jízdu na elektřinu zvládá Q50 dokonce až do 130km/h.

Velkou kapitolou tohoto silného modelu je spotřeba. Dá rozum, že 360 koní a ještě pohon 4×4 bude mít větší nároky na spotřebu palivo. Kombinace hybridní jednotky, resp. fakt, že auto rekuperuje energii kdykoli to jen jde (tzn. když jsem zrovna nepřidávala rychlost), však způsobila to, že během testování se kombinovaná spotřeba ustálila na hodnotě 7,7 litrů. Sluší se podotknout, že pohon všech 4 kol se během jízdy přizpůsobuje, Předně pracuje zadní náprava a ta přední se automaticky připojí, pokud je to nutné. Když jsem ale chtěla akcelerovat a „šlápnout na to“, pracovali v zájmu vysokého výkonu obě nápravy současně.

Q50

Hodnotíme

Šetrná ekokrálovna na 4 kolech – model Infiniti Q50S Hybrid nabízí úžasné svezení při překvapivě normální spotřebě, skvělý výkon a také dobrý pocit, díky hybridní jednotce, která rekuperuje, kdy může. Navíc je maximálně šetrná vůči životnímu prostředí. Parametry podvozku, ale i snadnost řízení jde nastavit podle gusta každé řidičky či řidiče. Zástupce prémiového značky nezklame ani při usednutí za volant, Q50 nabízí kvalitní materiály a pohodlná sedadla. Model Q 50 startuje pod hranicí milionu, konkrétně ve verzi 2,2d/125 kW za 861 160 Kč. Testovaný hybridní model (AWD AP 268 kW) se všemi příplatky však stojí jednou tolik, 1 600 110 Kč. To je cena za hybridní ekokrálovnu dálnic.

Sdílet článek:

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018