Náš test: ekologická Audi A3 sportback e-tron

20. 8. 2015

Audi A3 patří už dlouho na můj seznam aut, které jsem chtěla otestovat. Je pro mne takovým zářným příkladem dámského auta. Navíc ve verzi e-tron je tento elektro vůz nejen šetrný k životnímu prostředí, ale také potěší s nízkými provozními náklady.

A3 e-tron se chlubí téměř 50 km dojezdem čistě na elektriku (městský provoz). Jak toto auto funguje a jak se s ním jezdí?

IMG_0630

DÍVÁME SE

Zvenčí se jedná o klasickou Audi A3, tak jak ji známe z předchozího testu. Vychází z 3. generace, která je na trhu od roku 2012. Na verzi e-tron upozorňují velké nápisy po stranách vozu, na zádi a v masce vpředu. V přední masce je pod kruhy Audi ukryta zásuvka pro napájení vozu.

IMG_0627

Vyzkoušela jsem to: Po odklopení kruhů se odhalila zásuvka. Po odstranění klopky jsem zasunula napájecí kabely. Že jsem to provedla správně, o tom mě přesvědčilo zelené světýlko u zásuvky. Pro odpojení kabelu je nutné auto odemknout a do 30 vteřin odstranit kabely ze zástrčky na autě. Výhodou je také možnost nastavení časového zpoždění pomocí systému MMI. Doba pro nabití vybitého akumulátoru je výrobcem uvedena cca na 2 hodiny a 15 minut z průmyslové zásuvky a zhruba 8 hodin z běžné domácí zásuvky.

IMG_1351

NASEDÁME

Kruhy nemá Audi pouze ve znaku, ale i v interiéru. Od kulatého středu volantu, přes kulaté vývody vzduchu až po kolečko v panelu mezi řidičem a spolujezdcem pro ovládání displeje se systémem MMI, který vyjíždí nad palubku. Můžete si zvolit, zda jej uvidíte či nikoliv. Ovládací kolečko zmíněného displeje mne zaujalo svým vkusným řešením ovládání. Volíte buď otáčením, nebo je zde pro urychlení a zjednodušení prostřední část dotyková, tedy můžete například adresu přes kolečko do navigace se systémem MMI plus napsat. Kulatá řadící páka nejen krásně padne do ruky, ale podtrhuje „kulatý“ design.

IMG_0644

Ale ne, málem bych zapomněla. Jak pohodlně se zde sedí! Sedačky jsou příjemně tvrdé. Nezapadla jsem jako do peřin, ale ani netlačily. Jsou spíše sportovnějšího rázu a mohla jsem si je přizpůsobit své postavě. Zadní řada sedadel nabízí komfortní sezení pro děti, ovšem dospělý člověk se zde usadí méně pohodlně. Audi A3 e-tron ve verzi Ambition má v základu jedno uchycení ISOFIX. Tedy pro matku s dětmi se jeví jako ideální, na výlet s rodinou už méně. Zavazadlový prostor nenabízí moc velké možnosti. Základní objem kufru je pouze 280 litrů, sklopením zadních sedadel se zvětší na 1120 litrů.

JEDEME

Teď už jen nastartovat a vyrazit. Tlačítko Start&Stop jsem mačkala několikrát a stále nic… Až jsem si uvědomila, že se jedná o elektro vůz, tedy nastartovaní a chod není vůbec slyšet. Zvenčí auto vydávalo pouze tichý bzučivý zvuk, což může být trochu problém při vyjíždění. Je nutné brát v potaz, že pokud vyjíždíte z garáží či průjezdu není na vás upozorněno motorem. E-tron nabízí několik režimů: Hybrid auto, kdy jede Audi chvíli na elektriku, chvíli na oba pohony současně. Hybrid hold, kdy se využívá pouze spalovací motor. Hybrid charge, který pomocí spalovacího motoru dobíjí akumulátor, ovšem na úkor spotřeby.

Při jízdě na elektriku mne vůz nepustil přes hranici 130 km/h. Odměnil mne však spotřebou, která se v tomto režimu pohybovala okolo 3l/100 km. Tento režim se vyplatí při nabité baterii a nižších rychlostech, například při jízdě po městě. 

IMG_0623

Pokud se baterie vybije, jezdí A3ka na spalovací motor. Já měla k dispozici motor 1.4 TFSI e-tron Ambition/150 kW. Zde je výrobcem uvedena maximální rychlost 222 km/h. Té jsem nedosáhla, ale na dálnici se na auto dalo spolehnout. Na silnici skvěle sedělo, což může být i vyšší hmotností oproti klasické Audi A3. Spotřeba vzrostla, ale stále se pohybovala mezi přijatelnými 5 – 5,5 l/100km.

Parkování může být pro někoho trochu obtížnější, díky užšímu zadnímu okénku. Já však neměla problém, ať už jsem zajela do nákupního centra nebo v městských uličkách. Díky parkovacímu asistentovi Audi Parking system plus jsem zvládla i podélné parkování s omezeným prostorem.

HODNOTÍME

Audi A3 e-tron mě rozhodně nezklamala, naopak. Je to velice příjemné ekologické auto do města, se kterým není problém zaparkovat téměř kdekoliv, což my ženy oceníme. Zároveň vám dopřeje trochu sportovního pocitu při jízdě na dálnici. Jediné co vidím jako problém, je pořizovací cena. Pro základní verzi (1,4 TFSI e-tron Attraction/150 kW) vozu potřebujete 989 900 Kč. Pro testovanou verzi (1.4 TFSI e-tron Ambition/150 kW) je však nutné sáhnout ještě hlouběji do kapsy, vyjde na 1 140 400 Kč.

Sdílet článek:

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018