Zdroj: fotobanka automobilky Ford

Náš test: Ford S-Max AWD – táta s duší atleta

16. 5. 2017

Klasický empévéčkům prý zvoní hrana. Na moderní vlně crossoverů a SUV je kvalitní rodinné MPV s dobrými jízdními vlastnostmi něco jako zjevení. Druhá generace sportovně zaměřeného rodinného Fordu S-Max je toho zářným příkladem. Po nedávném testu vcelku povedeného Citroënu Grand C4 Picasso se nám do redakce dostal Ford S-Max s pohonem všech kol. Zda se řadí nejnovější S-Max mezi nejlépe jezdící MPV na trhu, se dozvíte v našem testu.

Ford S-MAX AWD (7)
Zdroj: fotobanka automobilky Ford

Díváme se

Ford nabízí v segmentu MPV oproti konkurenci nejširší modelovou nabídku. Zákazníci si mohou vybírat mezi modely B-Max, C-Max, Grand C-Max, S-Max a Galaxy. Právě testovaný S-Max nabízí velký rodinný, ale zároveň také sportovněji laděný vůz. Z jeho linií exteriéru je to poznat na první pohled. S-Max není konzervativním MPV (na rozdíl například od Galaxy) a má po stránce designu rozhodně co nabídnout. Přední části vozu dominuje široce rozevřená maska chladiče, která je typická pro většinu nových Fordů a nechává vyniknout adaptivním LED světlometům. Ty zasahují až do boků karoserie. O sportovním potenciálu S-Maxe napovídá jednak dynamická boční silueta, ale i mohutné koncové LED svítilny, zadní spoiler a chromované koncovky výfuku. Ve výbavovém stupni Titanium podtrhují dynamický koncept 18palcová kola.

a (4)
Zdroj: fotobanka automobilky Ford

Nasedáme

Přístrojové desce modernizovaného S-Maxe sice dominují plasty, jsou ale ve většině případů měkčené a příjemné na dotek. Interiér působí díky stříbrným doplňkům, černým leštěným plastům na středovém tunelu a koženým výplním dveřím elegantně. K dojmu vzdušnosti interiéru přispívá i příplatková panoramatická prosklená střecha. Jednou z hlavních novinek modernizovaného S-Maxe je nová generace infotainmentu Sync 3. Systém s 8palcovým displejem má oproti minulé generaci rychlejší odezvu, podporuje lepší konektivitu s mobilními telefony a lze ovládat také hlasově v češtině. Přes trochu obstarožně působící grafické rozhraní lze jej ovládat klimatizaci, navigaci, audio, telefon atd. Klasická tlačítka pro ovládání ventilace a audia naštěstí zůstala. Pochvalu si od nás odnesla příplatková kožená, masážní, vyhřívaná a odvětrávaná sedadla.

O prostorové velkorysosti v zadní řadě sedadel a kufru S-Maxe nelze pochybovat. Naše verze byla vybavena navíc příplatkovou plnohodnotnou třetí řadou sedadel. Všech pětzadních sedadel lze sklápět pomocí funkce EasyFold elektricky a jednotlivě, za pomocí tlačítek v kufru. Isofix na všech třech sedadlech druhé řady je samozřejmostí. Místa na zadních sedadlech je dostatek, pouze vyšší osoby mohou mít s místem nad hlavou problém. Objem kufru, závislý na konfiguraci sedadel nabídne 700 litrů – 2 200 litrů objemu.

a (2)
Zdroj: fotobanka automobilky Ford

Jedeme

Nové modely Ford jsem si oblíbila pro jejich jízdní vlastnosti, zejména pak vynikající nastavení podvozku a řízení. S-Max zdárně pokračuje v nastoleném trendu a testovaná verze s pohonem všech čtyř kol mě nenechala na pochybách. Dvakrát přeplňovaný motor s objemem 2.0 litru a výkonem 180 koní je volba na jistotu. Spolupráce příplatkové dvouspojkové převodovky PowerShift je suverénní a vzorná. Vozu i přes jeho vyšší hmotnost (1883 kg) uděluje solidní dynamiku, převodovka ochotně podřazuje, aby motor posílal na všechna kola nejvyšší výkon. Podvozek je nastaven komfortně, v zatáčkách se chová neutrálně, vůz se nenaklání a drží jistou stopu. Sportovnější jízdě pomáhá také adaptivní řízení. Při pomalé jízdě nebo manévrování na parkovišti vyžaduje jen minimum úsilí, s narůstající rychlostí tuhne a dává větší pocit jistoty. Kombinovaná spotřeba se po čas testu pohybovala na rozumných 7,5 litrů na 100 km.

FordS-MAX_2015_029
Zdroj: fotobanka automobilky Ford

 Hodnotíme

Nejnovější verze Fordu S-Max se silným naftovým dvoulitrem a pohonem všech kol potvrdila, že se jedná o stále jedno z nejlépe jezdících současných MPV. S-Max překvapí nejen svoji užitnou hodnotou, možností umístit až 3 dětské autosedačky v druhé řadě sedadel, ale především boří mýtus, že velký rodinný vůz musí být po řidičské stránce nudné.  S-Max zastane roli spolehlivého rodinného společníka pro větší rodinu s grácií sobě vlastní. Stane se rovněž tajným přítelem všech tatínků, kteří v něm po vysazení dětí ve škole, mohou zažít sportovnější jízdu. Pokud bychom se rozhodovali při pořizování nového vozu pro velkou rodinu mezi SUV nebo MPV, měli bychom v podání Fordu jasného vítěze.

Ford S-Max ve výbavovém stupni Trend s motorem 1.5 l EcoBoost startuje na částce 697 790 Kč. Verze s motorem 2.0 litru 180k AWD začíná na 1 013 990 Kč, testovaný kousek s dalšími příplatky vyjde téměř na 1,3 milionu Kč.

Sdílet článek:

Více na webu Ford

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018