Zdroj: fotobanka automobilky Ford

Náš test: Hravý Ford Fiesta ST

9. 7. 2017

Ford Fiesta ST se nabízí na evropském trhu v třídveřovém provedení již čtyři roky. Praktičtější pětidvéřovou verzi ostrého hatchbacku si mohli doposud pořídit pouze zákazníci v USA. Před uvedením zbrusu nové generace modelu Fiesta ST, která je naplánovaná na příští rok, se dočkali větší verze také zákazníci v Evropě. Jestli se Fiesta ST stále řadí mezi nejlepší rychlé hatchbacky současnosti se dozvíte v našem redakčním testu.

20170501_152900
Zdroj: fotobanka automobilky Ford

Díváme se

Fiesta ST působí na první pohled dravě a atraktivně. Oproti civilnímu modelu Fiesta je verze ST snížená o 1,5 cm a zepředu ji odlišuje stylová mřížka chladiče ve tvaru včelích pláství a logem ST. V případě testovaného modelu také oranžová metalíza, kterou dostanete pouze ve sportovní verzi.
Sportovní charakter vozu podtrhují nejen 17palcová kola s širokými pneumatikami, ale také zadní spoiler a chromové koncovky výfuku. Fiesta ST vypadá na poměry malého vozu zkrátka sexy. Její sportovní vzhled je líbivý, působí však vkusně a solidně.

Nasedáme

Sportovní charakter dýchne na řidiče rovněž v interiéru. Důkazem toho jsou například polokožená sedadla Recaro, která perfektně podrží tělo v zatáčkách, hliníkové provedení pedálů a krytů prahů, červené ukazatele budíků, červené prošívání koženého volantu s značkou ST nebo hliníková řadící páka. Na středovém panelu je umístěn, na dnešní poměry, poněkud malý zanořený displej, který skýtá možnosti nastavení vozu nebo audio soustavy. Situaci částečně zachraňuje systém hlasového ovládání SYNC, kterým lze ovládat Bluetooth Handsfree a nouzové volání v případě nehody. Rádio Sony spolu s ovládáním automatické klimatizace nabízí oproti moderním vozům ovládání nespočtem tlačítek. Ovládání je chaotické a trpí tím ergonomie. STčku by slušel moderní dotykový panel, na který si zřejmě musíme počkat až v nové generaci. Výhled z vozu vpřed a do boku je výborný, horší už to je s výhledem vzad. Připlatit si za parkovací senzory nebo kameru se vyplatí. Cestující na zadních sedadlech musí počítat s omezeným komfortem, zejména vyšší postavy limituje nedostatek místa nad hlavou. Kufr patří udávaným objemem 267 litrů mezi malými hatchbacky k lepšímu průměru.

20170501_153704
Zdroj: fotobanka automobilky Ford

Jedeme

Fiesta ST se nabízí pouze s jedním motorem – benzínovým přeplňovaným čtyřválcem 1.6 l EcoBoost o maximálním výkonu 180 koní. Motor zbystří kolem 2 000 otáček, se suverénním a plynulým zátahem zrychluje až do červeného spektra otáčkoměru. Z 0–100 km/h vyšle lehkou Fiestu za chraplavého zvukového doprovodu za 6,9 sekundy. Síla, která se přenáší na přední kola je mohutná, avšak díky skvělému nastavení podvozku, lehce a snadno zvládnutelná. Kvality motoru se kromě zrychlení v přímce a v zatáčkách projeví také v běžném provozu po městě. Stačí mít zařazený 6. rychlostní stupeň, se kterým se dá pracovat již kolem rychlosti 50 km/h. Řízení je plynulé a zároveň citlivé, s tužší odezvou posilovače.

20170501_152909
Zdroj: fotobanka automobilky Ford

Vedle skvělého motoru je třeba zmínit perfektně naladěný podvozek. Vůz je jako celek výborně vyvážený. V zatáčkách projížděných pod plynem drží vždy jistou stopu. Fiesta ST dokáže kombinací poslušnosti, jistoty a zábavnosti překvapovat v každé projeté zatáčce. Snížený a tužší podvozek držící se asfaltu přes 17palcové pneumatiky má samozřejmě při jízdě po rozbité vozovce daleko k pocitu pohodlí, přesto ale není Ford žádný lamač páteře. Kombinovaná spotřeba se dá udržet na 7 litrech benzínu na 100 km.

20170501_152919
Zdroj: fotobanka automobilky Ford

Hodnotíme

Ford Fiesta ST je auto stvořené pro zábavu. Svoji majitelku nezklame za žádné situace, nejvíce mu vyhovuje jízda po okreskách a přímo prahne po kvalitním asfaltu, kde dokáže popírat fyzikální zákony. Pokud uvažujete o pořízení relativně dostupného či druhého vozu čistě pro radost, řádění na okreskách nebo dokonce na okruhu, měla by Fiesta ST patřit mezi nejvážnější kandidáty. Z pohledu kvality jízdních vlastností zřejmě nemá mezi sportovními verzemi malých hatchbacků konkurenci. To vše je navíc zabaleno do slušivého kabátku. Cena startuje na 468 990 Kč.

Sdílet článek:

Více na webu Ford

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018