Náš test: INFINITI 30dGT Premium

26. 11. 2012

Jistě jedno z opravdu mimořádných aut konečně na pár dnů zakotvilo před redakcí našeho magazínu. Značka INFINITI sama vznikla koncem 80. let jako odbočka Nissanu. Dnes působí celosvětově a pere se o přízeň automobilových fanoušků, zejména těch, kteří rozhodně nemají hluboko do kapsy. Nám ostatním zbývá jen snění…

DÍVÁME SE

infinitiObliba velkých vozů mezi českými řidiči je známá. Když se pomalu pohybujete dopravní špičkou třeba po pražské magistrále, můžete se o tom snadno přesvědčit. Velké a ještě větší vozy v té chvíli trochu ztrácejí svou přitažlivost, stejně jako ve chvíli, kdy se mají protočit těsnými zákrutami podzemního parkoviště. Infiniti 30dGT nevyjímaje. Zato ve volném prostoru, kam také podle mého jedině patří, tento vůz skutečně vyniká. Je to atlet své třídy. Zejména z profilu se nikdy nemůžete zmýlit. Kabina vozu je umístěná jakoby daleko vzadu. Vynikne tak dynamický, sportovní výraz, který opravdu potěší.

NASEDÁME

infinitiInteriér Infiniti FX30d působí především svou jednoduchostí a téměř jednobarevnou střídmostí. Při jízdě si zkrátka bez rozptylování užíváte nejen prostor kolem, ale i uvnitř auta, což je důležitá věc. Tenhle atletický vůz s vámi asi nebude spokojen, jestliže bude sloužit k vyjížďkám do nákupního centra místo toho, abyste ho řádně provětrali na parádní dobvolené přes půl Evropy.

Už základní provedení GT obsahuje bohatý seznam standardně dodávaných prvků. M má kožené čalounění, vyhřívaná a klimatizovaná přední sedadla, bixenonové světlomety s natáčením (AFS), zadní kamera a parkovací čidla, elektrické nastavení předních sedadel (s pamětí i pro sedadlo řidiče), elektrické výškové a podélné nastavení volantu, střešní okno, 20″ kola z lehké slitiny, klíč I-Key s inteligentním přístupem, tempomat a samoopravný lak Scratch Shield odolný proti poškrábání.

Druhé provedení „S“ navíc akcentuje sportovní charakter elektricky nastavitelnými předními sportovními sedadly, tlumiči s elektronickou regulací CDC, 21palcovými koly z hliníkové slitiny a systémem aktivního řízením zadních kol RAS.

Multimediální systém Conectiviti má 7palcový displej, CD mechaniku, připojení USB/iPod, úložiště pro 2 GB hudby a Bluetooth hands-free.

JEDEME

Automobilový fanda ovšem hodnotí vůz hlavně podle dvou věcí: motoru a jízdních vlastností.

Turbodieselový motor drží parametry krok s ostatními šestiválcovými turbodiesely ve velkých SUV. Podle automobilkyInfiniti motor je schopen podávat výkon 190 kW, k odladění na 175 kW došlo z důvodu snížení emisí výfukových plynů.

O jízdní bezpečnost pečuje pohon všech kol ATTESA-ETS. Ke stálému pohonu zadních kol se podle potřeby připojují přední, což je příjemným obohacením řidičského prožitku za volantem. 4×4 skvěle pomáhá při výjezdu ze zatáček nebo při rozjezdu na sněhu.

ZÁVĚREM

Infiniti 30dGT Premium je atraktivní vůz, jehož další přednosti pochopitelně vynikají především v souvislosti s jeho využitím. Pokud je pro vás image vše, jste na oprahu správné volby. A budete se radovat i z dalších předností: přesného řízení a ovladatelnosti, bohaté výbavy a díky 20 palcovým kolům i tlumení nerovností. A bude toho jistě víc. Na vzdálenosti 100 km se však sotva dostanete pod 12 l spotřeby.

A abyste tohle všechno a mnohem víc skutečně měli, budete potřebovat na vůz v základní výbavě ve svém rozpočtu uvolnit takových 1 658 500,- Kč.

Sdílet článek:

Více na webu Infiniti

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018